AktuelnoF1Vesti

Atraktivniji novi F1 bolidi za sezonu 2022. obećavaju više uzbuđenja

3.95KPregleda

Zaboravite godine dominacije Mercedes-AMG-a, zaboravite kontroverzno finale prošle sezone i pre svega zaboravite frekventne teškoće koje su vozači Formule 1 imali prilikom praćenja i preticanj rivala na stazi.

 

Naime, ove, 2022. godine, Formula 1 prolazi kroz najveće promene u gotovo 50 godina.

 

Automobili su dizajnirani s posebnom pažnjom na to da trkanje bude zanimljivije za gledaoce, odnosno da se šou podigne na viši nivo. Aerodinamika zasnovana na strujanju vazduha preko karoserije, zamenjena je efektima koji se dešavaju ispod automobila. Ova drastična promena dizajna automobila konačno donosi preko potrebnu mogućnost konkurentnosti, što je u velikoj meri izgubljeno 2014.

 

Karavan startuje 20. marta u Bahreinu, a evo datuma predstavljanja novih uzbudljivih bolida, koji će se naći na vrelom asfaltu Formule 1.

 

Haas- Ferrari – 4. februar

 

Prošla sezona je za američki tim bila prava katastrofa, ali smo svi znali da zapravo sve karte baca na razvoj ovogodišnjeg bolida. Ono što je pozitivno u svemu je što su novajlije, Mik Šumaher i Nikita Mazepin, stekli neophodno iskustvo.

 

 

Sin Mihaela Šumahera je, što se i očekivalo, nadmašio sina ruskog oligarha, tako da Mazepin jednostavno mora da nadoknadi razliku u brzini ukoliko želi da stakne izvesnu dozu poštovanja. Tempo je ono što je vitalno za Haas kao tim. Ukoliko ne uspe da se vrati u zonu poena, njegov harizmatični vlasnik će verovatno baciti peškir u ring.

 

Red Bull Racing-Honda – 9. februar

 

Mercedes-AMG je započeo prvu turbohibridnu eru u ligi za sebe, daleko od ostatka karavana. Bilo je potrebno osam godina da neko uspe da dostigne njihov nivo, a to je pošlo za rukom moćnom Red Bullu uz podršku Honde.

 

 

Naravno, velikim delom uspeh može da se zahvali pogonskim jedinicama japanskog proizvođača, koji je, što je pomalo bizarno, odlučio da izađe iz „najbržeg cirkusa na svetu“. Na sreću, Japanci će nastaviti da obezbeđuju motore za Red Bull i Alpha Tauri i ove godine, pre nego što u Milton Kinsu preuzmu proizvodnju motora. Budući da se pravila vezana za aerodinamiku menjaju, ako neko to može da iskoristi do maksimuma, to je Edrijen Njui, tako da je realno za očekivati da Maks Ferstapen i Serhio Peres budu u samom vrhu.

 

Aston Martin-Mercedes – 10. februar

 

Aston Martin je imao izvesnih problema u svojoj debitantskoj sezoni, jer je šasija preuzeta od Racing Pointa, koja je pobeđivala u trkama, kompromitovana promenama na planu aerodinamike, tako da je tim imao teškoća da se zadrži u među srednje pozicioniranim ekipama.

 

 

Doduše, bilo je nekih svetlih trenutaka, poput prvog podijuma u Azerbejdžanu, zahvaljujući Sebastijanu Fetelu. Četvorostruki šampion i njegova rastuća baza fanova, gajiće nadu da Aston Martin može da ispuni obećanje vezano za konkurentnost, u skladu sa svojim bogatim nasleđem. Njegov timski kolega će i dalje biti Lens Strol, ali je šef promenjen, jer je Strol senior zamenio Otmara Šafnauera bivšim glavnim inženjerom BMW Saubera, Majkom Krekom.

 

McLaren-Mercedes – 11. februar

 

McLaren je konačno prekinuo devetogodišnji post pobedom u Monci, do koje je došao „podmlađeni“ Danijel Rikijardo. Do pobede je trebalo da dođe i Lando Noris, ali je zbog pogrešne strategije u Sočiju ispustio trijumf. Sve to je McLarenu pošlo za rukom uprkos ozbiljnim finansijskim problemima. Dobar deo zasluga ide na konto Zek Brauna i njegovog tima. Da li ova sezona može biti još bolja za britanski tim? Definitivno, bitke s Alpineom, Aston Martinom, Ferrarijem će biti spektakularne.

 

 

Alpha Tauri-Honda – 14. februar

 

Juniorski tim Red Bulla, ili bolje reći sestrinski tim, dokazao je svoje potencijale fantastičnom pobedom Pjera Gaslija u Monci 2020. Pored toga, italijanski tim je gotovo redovno bio u poenima, posebno u slučaju francuskog vozača.

 

 

Svakom istinskom ljubitelju Formule 1 je drago da jedan mali tim, proistekao iz skromnog Minardija, može da drži korak s mnogo etabliranijim imenima. Gaslijevo „ražalovanje“ iz Red Bulla definitivno je u njemu „potpalilo vatru“, tako da će sigurno imati šta da pokaže, ali će Juki Cunoda morati da bude brži i konstantniji, da ne bi zaradio etiketu marketinškog alata Honde.

 

Williams-Mercedes – 15. februar

 

Prošla godina, kao i mnoge prethodne, nije bila nimalo ružičasta za britanski tim, koji je postao senka svoje nekadašnje veličine. Ipak, novi život je započeo pod kontrolom američke investicione kompanije, mada je Džordž Rasel, koji je imao svoje svetle trenutke prešao u moćni Mercedes. To znači da će ove godine plavi bolid pored Nikolasa Latifija voziti Aleksander Albon, talentovani anglo-tajlandski vozač. S novim, svežim novcem, očekujemo da Willim bude u mnogo boljoj poziciji 2022.

 

 

Ferrari – 17. februar

 

Od autsajdera po pitanju „gran pri“ pobeda u turbohibridnoj eri, tu i tamo s ponekim trijumfom, Ferrari je tiho izbledeo, i to do te mere da se našao u najsušnijem periodu još od ranih devedesetih. To sigurno nije zbog vozačkog talneta, jer su Šarl Lekler i Karlos Sainc Jr. dokazane veličine.

 

 

Međutim, da li Scuderia može da se vrati na sam vrh kako je obećala? Potencijalni gnev italijanskih medija i šteta koju marka trpi, trebalo bi da budu dovoljna motivacija da se da sve od sebe.

 

Mercedes-AMG – 18. februar

 

Samo bi neko problematičnog znanja ili duševnog stanja izostavio Mercedes-AMG s pozicije vodeće sile u „najbržem cirkusu na svetu“. Mercedesova pogonska jedinica je demonstrirala sav svoj raskoš moći na kraju protekle sezone. Tim još uvek pati zbog problematičnog epiloga nedavno završenog šampionata, a to se možda pretoči u motivaciju da se stvari isprave i dovedu na svoje mesto ove sezone. U međuvremenu, Džordž Rasel ima ozbiljan zadatak da tim učini još jačim.

 

 

Alpine-Renault – 21. februar

 

Bilo je sumnji koje su okruživale tim ranije poznat kao Renault pre 2021. Međutim, kvaliteti su dokazani pobedom u Mađarskoj, uz izuzetne vožnje četrdesetogodišnjeg Fernanda Alonsa, koji je u izvesnim trenucima uspevao da se nosi s mnogo moćnijim Mercedesom Luisa Hamiltona. Ono što je sasvim izvesno je da je Alonso i dalje gladan pobeda, pa i pohoda za titulom, ukoliko se stvori šansa.

 

 

Alfa Romeo-Ferrari 27. februar

 

Da podsetimo, Alfa Romeo Racing je zapravo Sauber. Kao i u prethodnom izdanju, veći deo prošle sezone je proveo blizu začelja. Kimi Raikonen se penzionisao a zamenio ga je Valteri Botas. Pored njega je jedini novajlija ove sezone, Gvanju Žu, prvi Kinez u Formuli 1.

 

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery