AktuelnoVesti

Amerika ulaže milijarde u razvoj nove generacije dizel i benzinskih motora

229Pregleda

Rivian CEO: Amerika se vraća benzinskim motorima – „od toga će mi mozak eksplodirati“

 

 

Amerika se vraća svom modelu automobila: napred motorčina u sredini kardančina nazad gepekčina 

 

 

Direktor Riviana RJ Skaring (RJ Scaringe) izjavio je da je šokiran potezom američke auto-industrije koja ponovo ulaže milijarde dolara u vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, umesto u električna vozila (EV).

 

 

Govoreći u emisiji InsideEVs podcast, Skaring je naglasio da jereprioritizacija kapitala ka benzinskim i dizel motorima veoma loša za američku auto-industriju, ali i za buduće generacije“.

 

 

Povratak benzinskim vozilima u SAD

 

General Motors je nedavno najavio ulaganje od čak 4 milijarde dolara u nove benzinske modele

 

 

Istovremeno, administracija predsednika Donalda Trampa ukinula je poreske olakšice za kupovinu električnih vozila i blokirala plan Kalifornije da postepeno zabrani prodaju novih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

 

 

 

„Stvari za koje sam mislio da se nikada neće dogoditi – sada se dešavaju. Najavljuju se potpuno novi programi i fabrike za benzinske motore“, izjavio je šef Riviana.

 

 

Prednost za Rivian i Teslu, ali na tankom tržištu

 

Prema Skaringu, ovakav kurs znači manje konkurenata na tržištu električnih vozila, što može otvoriti prostor za Rivian i Teslu:
Na tržištu će ostati svega nekoliko proizvođača potpuno fokusiranih na elektrifikaciju. To znači tanje konkurentsko polje, ali nije zdravo za industriju.

 

 

U SAD je rast prodaje električnih automobila usporen i trenutno stoji na oko 8% novih vozila. U poređenju, Kina beleži snažan rast i dominaciju kompanija poput BYD-a. „Fali više modela, više izbora. Da bismo privukli onih 92% kupaca koji i dalje biraju benzin, potrebno je 5–10 jakih EV opcija“, dodao je Skaring.

 

 

Globalna auto-industrija u raskoraku

 

 

Dok EU i dalje planira da zabrani nove benzinske i dizel modele do 2035. godine, sve češće se javljaju glasovi industrije koji traže fleksibilnost. Prošle godine, BMW CEO Oliver Zipse pozvao je Brisel da ublaži regulativu, tvrdeći da bi potpuna zabrana bila „udar u srce evropske auto-industrije“.

 

 

 

Za sada, američki povratak benzinu ide kontra globalnih trendova i otvara pitanje da li će SAD izgubiti korak u trci sa Kinom i Evropom, dok Rivian i Tesla ostaju među retkim proizvođačima dosledno posvećenim elektrifikaciji.

 

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery