Evropska komisija radi na iznalaženju mogućnosti za retroaktivno carinjenje kineskih električnih vozila
Preplašeni za svoju sudbinu, održanje visokih cena automobila, milionske plate i moguća otpuštanja radnika, po svemu sudeći menadžeri evropske automobilske industrije pronašli su sagovornika u EU zakonodavstvu.
Naime, uvoznici kineskih električnih vozila će od sutra morati da prijavljuju uvoz, a carine bi mogle da budu uvedene ovog leta. I to retroaktivno!
U oktobru je Komisija pokrenula istragu o uvozu kineskih električnih vozila da bi utvrdila da li je potrebno uvesti carine kojima bi zaštitila domaće proizvođače od nepoštene inostrane konkurencije.
Brisel mora da završi istragu do novembra, ali mogao bi da uvede privremene carine već u julu.
U dokumentu objavljenom juče Komisija navodi da ima dovoljno dokaza koji pokazuju da su kineska električna vozila subvencionisana i da je njihov uvoz od pokretanja istrage u oktobru porastao za 14 posto u odnosu na isti period prethodne godine.
U dokumentu navode da bi proizvođači iz EU mogli da pretrpe nenadoknadivu štetu ako uvoz kineskih vozila nastavi da raste takvim tempom do završetka istrage.
Iz kineske privredne komore pri EU za sada na fini način poručuju da su razočarani tim potezom, dodajući da rast uvoza odražava sve veću evropsku potražnju za električnim vozilima.
Nema sumnje ako se ove carine uvedu, „revanš“ kineske strane će biti žestok i to pre svega u sektoru isporuke delova za prvu ugradnju u Evropi, koja je ovisna o kineskoj elektronici. Rat počinje! Deblji kraj će izvući kao i obično, kupac.
BONUS VIDEO: Gradski maher
Izvor: Seebiz.eu