Retrovizor

Sedmica u retrovizoru 20.04.2014.

983Pregleda

Nije sve u Pekingu, ima nešto i u Njujorku

Sajam automobila u Njujorku je prijatno iznenađenje, možda i veće od onog kojeg su doživeli naši uvoznici polovnjaka na Veliki Petak

Sedmica je počela burno, jednim od najvećih svetskih automobilskih sajmova. Velika jabuka je opet, po ko zna koji put, dokazala da tržište Amerike (ipak) diktira svetski automobilski trend. Kina je još uvek samo uspešna replika.

U Njujorku smo prošle sedmice zabeležili zvaničnu proslavu 25.-tog rođendana legendarnog Roadstera Mazda MX-5 Miata, a Audi A3 je u velikoj konkurenciji, i rekli bi potpuno zasluženo, ispred Mazde 3 i BMW serije 4 proglašen za Svetski automobil godine.

Sajam u Njujorku je većinom predstavio modele u realnom vremenu

 

Ove sedmice je „pukla tikva“ između Forda i Toyote! Čiji je model prethodne godine bio najprodavaniji automobil?

Inače, ove sedmice „pukla tikva“ između Forda i Toyote, oko teme čiji je model prethodne godine bio najprodavaniji automobil. Japanci optužuju Ford da je svesno lagao i prikrivao prodaju određenih modela Corolle kako bi Focus zauzeo poziciju No.1. Ipak, bar kako tvrde u Toyoti, Corolla je za „dlaku“ pobedila, u šta ni malo ne sumnjamo, jer je ovaj model sinonim istorije svetskog automobilizma i uvek najprodavaniji. Suštinski, nama je jedini benefit ovog sukoba čista zabava jer iz poslednjeg mračnog reda gledamo kako se veliki glože, ali i otkriće na koga su „povukli“ genetiku naši uvoznici, kada lažuckaju o broju prodatih automobila u Srbiji. Pa sasvim logično, na svoje principale.

A centralni događaj ove Uskršnje sedmice, bar u našim srazmerama, je akcija Agencije za bezbednost saobraćaja koja je pogurala novu zakonsku regulativu vezanu za detaljniju kontrolu uvoza polovnih automobila u Srbiju. U ovoj opštoj besparici, kada se nekako skupi dve-tri hiljade evra za „novi-polovni“ automobil, mnogi su lovili u mutnom i dobro živeli na tuđoj muci. Strožija kontrola robe, tačnije automobila na granici ima opravdanje, ukoliko se njome postigne bolja zaštita građana kako više ne bi kupovali mačku u džaku, tačnije lažno deklarisane automobile i time punili džepove nesavesnih uvoznika.

Strožija kontrola polovnih automobila na granici ima opravdanje jer je uvedena radi zaštite građana kako više ne bi kupovali mačku u džaku

Naravno, ovde možemo postaviti standardno pitanje iz tzv. zone naknadne pameti! Zašto to sve nije učinjeno ranije kada se već godinama zna na koji se način lažnim deklaracijama ekološki automobilski otpad uvozi u Srbiju. Moguće su sve varijante, od one koja je vezana za korupciju na najvišem nivou, pa do nekih potpuno banalnih.

Na žalost, sve manje verujem u sistemske teorije zavere, jer nam je realnija opšta primitivna improvizacija, nestručnost i postojanje na funkciji zbog sebe samoga a ne građana.

Dolazi nam nova Vlada Srbije pa se probudila i Agencija za bezbednost saobraćaja kako bi se sačuvale fotelje!?

Miodrag Piroški

 

 

Top Reviews

Video Widget

gallery