Veliki u akciji-mali kod mame na ručak
Proleće virtuelnih noviteta – ukazuje na put razvoja automobilske industrije
U fazi relaksacije od bujuce virtuelnih noviteta sa sajma u Pekingu, između redova sedmičnih zbivanja može se zapaziti da veliki proizvođači polako ali sigurno stvaraju konture budućeg automobilskog tržišta. Automobili bliske budućnosti su sve manji i sve jeftiniji ili su sve veći, nestvarno luksuzni i skupi.
U skladu sa time BMW i Mercedes već uveliko ratuju na polju luksuznih terenaca svih brojeva i veličina. Pre desetak dana Mercedes je napao BMW ozbiljnim konkurentom modelu X6, a ove sedmice, predstavio je svoju viziju skorog takmaca tek rođenom X4. Sledeći Mercedes krosover sa kupe genima, trebalo bi da bude baziran na najmanjem modelu u Mercedesovoj SUV porodici, GLA. Novajlija bi poneo ime „GLC“. Na tržištu se očekuje krajem sledeće godine.
Inače prethodne sedmice smo obeležili dve godišnjice. Pre tačno 110 godina upoznali su se gospoda Rojs i Rols, te su nakon kratkih dogovora proizveli svoj prvi Rolls-Royce . Da nije bilo njih dvojice, svet bi danas bio siromašniji za jednu neprocenjivu marku automobila koja je obeležila istoriju četvorotočkaša.
Istog dana, podsetili smo i događaja kojim je svet ostao siromašniji za velikog vozača i sportistu. Ajrton Sena je pre 20 godina izgubio život na stazi u Imoli, a protekle sedmice dobio je titulu koja mu je nedostajala. Proglašen za najpopularnijeg sportistu sveta u Brazilu. Iza njega je po popularnosti ostao čak i veliki Pele.
Za japanske kompanije, 31. mart predstavio je kraj fiskalne 2013., i kada je sabrala svoje stanje, Mazda je uvidela da je napravila odličan posao. Ostvaren je najviši globalni operativni profit u gotovo stogodišnjoj istoriji. To se zove napredak? Verovali ili ne, čak +238 odsto u odnosu na 2012! Mazdi sve čestitke i poštovanje za ovaj uspeh. Tim više što znamo kako im je bilo teško, jer nije ostvaren pod rukovodstvom nove Vlade Srbije koja najavljuje isto takvo pa i veće čudo. Sa radom Vlade su počeli na neradni dan! Baš na Praznik rada 1. Maj i to javnim postrojavanjem direktora putarskih preduzeća kojima je jagnjetina presela ali i jednim vrlo zapaženim potezom. U cilju efikasnijeg dejstvovanja državnog aparata, prema čemu je Mazda mačiji kašalj, pomerili su svoje radno vreme. Benefiti su već sada jasno vidljivi. Nekadašnji Ministar za Kosovo a sada zadužen za rad i još nešto (prema svojim rečima) posle posla konačno stiže kod mame na sarmu u doba kada je vreme ručku! Pa ljudi, ne budimo neskromni, šta nam više treba od toga da on stigne na topao ručak, i naravno da plaćamo poreze na registraciju, skupe polovnjake, akcize na gorivo i paprene putarine za rupe na putevima?
Miodrag Piroški