AktuelnoPredstavljamo

Lamborghini predstavio novi Countach!

5.3KPregleda

Evo ga pred nama, novi Countach LPI 800-4!

 

Lepe vesti su da ide u serijsku proizvodnju, s maksimalnom brzinom od 355 km/h.

 

 

Lamborghini nas je ipak obradovao. Po prvi put u svojoj istoriji, marka iz Santa Agate Bolonjeze, oživela je jedan kultni naziv. Countach se kotira na samom vrhu u univerzumu egzotičnih automobila, jer reč je o modelu koji je začetnik prestižne kategorije supersportista. Sada je uskrsnuo nakon 30 godina.

 

Naravno, Countach ne bi bio to što jeste bez V12 motora. Reč je o 6,5-litarskoj atmosferskoj jedinici koja isporučuje 800 konja, ali poseduje i asistenciju u vidu elektromotora, koji dodaje još 34 ks, a napaja ga 48-voltni superkondenzator. Pogon je na sve točkove a menjač je sedmostepeni. Do 100 km/h novi Countach ubrzava za 2,8 sekundi a do 200 km/h za 8,6. Maksimalna brzina – 355 km/h.

 

 

Ukoliko vam se pogonski sklop i priložene brojke čine poznatim, ne grešite, jer je Countach pozajmio hibridni sistem od Siana FKP 37 (koji raspolaže s dvadesetak konja više). Tu se sličnosti ne završavaju, jer je „zaravnjen“ krov koji se stapa u retro poklopac motora gotovo identičan kao kod Siana, kao i heksagonalna zadnja svetla. Postavka enterijera je takođe ista kao kod koncepta, mada je kod Countacha prisutan karakterističan brending  i još neke neznatne razlike koje predstavljaju omaž klasiku.

 

To naravno nije koincidencija. Sian je debitovao pre gotovo dve godine, tako da svaka čast ljudima u Lamborghiniju što su uspeli tako dugo da čuvaju tajnu.

 

 

Da nastavimo sa stajlingom… Čiste linije ranog Countacha LP400 poslužile su kao primarna inspiracija za „rimejk“. „Nos“ je ravan kao što i priliči automobilu kultnog naziva, i mada nema farova koji se izvlače iz karoserije, dizajneri su dodali udubljenja iza prednjih svetala, koja imitiraju sočiva na nekadašnjem modelu.

 

Pozadi pronalazimo još jednostavnije solucije, sa skromnom maskom u vidu obrnutog klina, koja spaja gore pomenuta zadnja svetla i četvorostruke završetke izduvnih cevi. Sa strane, kapice u obliku strelica na vratima, spajaju se s masivnim bočnim ventilacionom otvorima, što evocira na NACA kanale na prvobitnom Countachu. Naravno, makazasta vrata se podrazumevaju.

 

 

Ipak, nisu sve dizajnerske smernice kopija LP400. Škrge iza bočnih stakala potiču od originalnog Countach prototipa. Gornji bočni otvori iza njih su istaknutiji, što je rešenje koje može da se pronađe na LP500 S. Točkovi od 20 cola napred i 21 pozadi, usvajaju poseban dizajn u vidu telefonskog brojčanika, koji se po prvi put pojavio na LP400 S, ostaviši zaštitni znak Countacha do kraja. Anfas je takođe preuzeo detalje od LP500 S Quattrovalvole, ali ne pronalazimo i velike, aerodinamične lukove točkova niti V krilo koje je proslavilo Countach. Takođe, nema ni bočnih brazdi inspirisanih Testarossom, koje su se pojavile na 25th Anniversary Countachu.

 

 

U redu, možda se radi o „preobučenom“ Aventadoru koji deli komponente sa Sianom, možda mu nedostaju neke karakteristike koje su Countach dovele na sam vrh automobilskog „lanca ishrane“ osamdesetih, ali pojavljivanje ovog modela je pravo osveženje u univerzumu egzotičnih automobila. Konačno imamo superautomobil oslobođen preteranih „krivina“ na karoseriji, kontrastnih uglova, krilaca, i mnoštva ventilacionih otvora, što su sve stvari na koje smo navikli u poslednje vreme kada je reč o supersportistima.

 

 

Novi Countach ne pokušava da se „udvara“ standardima utvrđenim u kategoriji hiperautomobila, on je pre svega omaž ikoni, i ukoliko postoji sjajan način da nam V12 ostane u lepom sećanju, to je ovaj. Tehnički, radi se o hibridu, ali gotovo sva snaga dolazi iz dvanaestocilindraša koji se „vrti“ na 8.500 o/min. Lepo je što će zahvaljujući Lambu ova mašina još neko vreme biti s nama, ali „vrisak“ kakav danas poznajemo, definitivno će utihnuti.

 

 

Evo i pitanja od milion dolara, i to doslovno: Lamborghini nije saopštio koliko će novi Countach koštati, ali glasine kažu da će probiti brojku od milion dolara. Biće proizvedeno samo 112 primeraka, što je još jedan omaž, i to oznaci LP 112.

 

 

Ono što takođe znamo je da će Lambo preuzeti boje i trim prvobitnog Countacha, uz naravno moderne nijanse, tako da će ih u ponudi biti preko 30.

 

 

Jedva čekamo da ga vidimo u akciji, a prve isporuke počinju u prvom kvartalu 2022.

 

 MOTOR: 6.5 L V12, atmosferski
 ELEKTROMOTOR, 34 ks
 BATERIJA Superkondenzator, 48 volti
 IZLAZNA SNAGA 815 ks / 755 Nm (kombinovano)
 MENJAČ sedmostepeni sa suvim dvostrukim kvačilom, automatizovani manuelni
 KOČNICE karbon keramičke, šestoklipne čeljusti napred, četvoroklipne pozadi
 POGON na sve točkove
 UBRZANJE 0-100 km/h 2,8 sekundi
 MAKSIMALNA BRZINA 355 km/h
 VISINA 1.139 milimetara
 ŠIRINA 2.099 milimetara (bez retrovizora)
 DUŽINA  4,870 milimetara
 TEŽINA 1,595 kilograma (bez tečnosti)
 SEDIŠTA 2
 ZAPREMINA PRTLJAŽNIKA 63 litra

Vrele Gume

4 Komentara

  1. Stari councach (kako se ovo čita?) je na testu nemačke revije Auto motor und sport razvio 274,8 ili 278,4 Km/h i troši 23,2 L/100 Km, uz rezervoar od 120 L.
    Mako „mala“ brzina je posledica neaerodinamičnosti, iako se takvim ne čini.

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery