Nemački proizvođač se udružuje sa Siemensom i HP-om u cilju konstruisanja lakših komponenti, uz plan da proizvodi 100.000 jedinica godišnje do 2025.
Volkswagen je započeo sertifikovanje prototipova 3D štampanih komponenti, s ciljem da proizvodi 100.000 primeraka godišnje do 2025. Dotične komponente mogu biti značajno manje mase u odnosu na ekvivalentne jedinice napravljene od čelika.
Volkswagen će koristiti aditivni proces poznat pod nazivom „vezivni mlaz“, za izradu komponenata u glavnom pogonu u Volfsburgu. HP obezbeđuje štampače, dok će Siemens isporučiti proizvodni softver.
VW je 2018. saopštio da želi da započne masovnu proizvodnju 3D štampanih delova, počev od nestrukturalnih elemenata, kao što su okviri za registarske tablice.
Kod postupka vezivnog mlaza, tečno vezivo se raspršuje na sloj praha, učvršćujući poprečni presek komponente, izgrađujući je sloj po sloj.
Ove komponente se obično dizajniraju uz pomoć računarski potpomognutog softvera pre slanja u 3D štampač.
3D štampane komponente za stub vetrobrana kod Volkswagen T-Roc kabrioleta, već su sertifikovane u fabrici u Oznabriku.
Smanjenje mase je ključna prednost ovog procesa, jer su na ovaj način kreirane komponente više nego dvostruko lakše u poređenju s konvencionalnim delovima napravljenim od čelika. Mada VW nije radio „kreš“ testove 3D komponenti u prošlosti, sada kaže da do sada taj proces nije bio finansijski opravdan.
Kroz proces optimizacije pod imenom „umetanje“, VW kaže da je takođe pronašao način da udvostruči broj delova po jednoj sesiji štampanja.
Kompanija planira da iskoristi ovaj poduhvat da dodatno razvije stručnost u oblasti 3D štampe i uvidi koji dodatni elementi mogu da se proizvode na ovaj način.
Namenski centar za 3D štampanje
Nemački gigant je već investirao „izvesnu dvocifrenu milionsku sumu u evrima“ u centar za 3D štampanje od 2018. Ovaj centar takođe služi za obuku zaposlenih koji rade na dotičnim tehnologijama.
Ovo nije novo polje istraživanja za Volkswagen. Već 25 godina nemačka kompanija testira različite procese štampanja plastičnih komponenti, uključujući centralne konzole, obloge vrata, instrument panele i odbojnike, kao i metalne štampane elemente poput usisnih grana, hladnjaka i nosećih elemenata.
Trenutno 13 proizvodnih jedinica u fabrici u Volfsburgu koristi različite procese štampanja u cilju proizvodnje plastičnih i metalnih komponenti.
„Uprkos tekućim izazovima prouzrokovanim pandemijom koronavirusa, mi nastavljamo da radimo na inovacijama“, kaže Kristijan Folmer, član upravnog odbora Volkswagena, zadužen za proizvodnju i logistiku. „Zajedno s našim partnerima, mi imamo za cilj da 3D štampanje učinimo još efikasnijim u godinama koje su pred nama, kao i pogodnijim za korišćenje na proizvodnoj liniji.“
Vrele Gume