Radikalno restilizovana i mehanički revidirana, osma generacija Opel Astre, ugledala je svetlost dana. Novi model počiva na novoj platformi, koja joj opciono pruža „plug-in“ hibridni pogon.
Mk6 Astra je pretposlednji model koji se prebacio na arhitekturu Stellantisa, tako da modernizacija čeka još samo Insigniju. Kao što je poznato, EMP2 platformu koriste različiti sestrinski modeli, uključujući „blizanački“ Peugeot 308.
To znači da je Astra, baš kao i 308-ica, dostupna uz dva opciona „plug-in“ pogonska sklopa, pored niza konvencionalnih benzinaca i dizelaša.
Svaka od PHEV opcija kombinuje 1,6-litarski turbo četvorocilindraš od 150 ili 180 konja, s elektromotorom od 110 ks. Menjač je osmostepeni automatski, za isporuku neto izlazne snage od 180 i 225 ks. Litijum-jonska baterija od 12,4 kWh omogućava čisto električnu autonomiju od 50 kilometara, a može da se napuni za manje od dva sata, uz pomoć punjača od 7,4 kW.
Neelektrifikovane pogonske opcije se sastoje od 1,2-litarskog turbo trocilindraša sa 110 ili 130 ks, uz četvorocilindarski turbodizel koji takođe isporučuje 130 konja. Svaki od ovih motora je standardno uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, dok je osmostepeni automatik opcija.
U smislu dizajna, najnovija iteracija hečbeka najvidljiviji iskorak pravi usvajanjem novog Opelovog „Vizor“ prednjeg dela, viđenog na novoj Mokki i Grandlandu. Ovo rešenje zamenjuje staru masku hladnjaka s crnim panelom koji se pruža duž čitave širine „anfasa“ i ugošćava atraktivne LED farove, opciono unapređene novim Opelovim Intellilux sistemom sa 168 individualnih LED elemenata.
Od pretka se dodatno distancira i većim lukovima točkova, ispod kojih počivaju alu naplaci od 16 do 18 cola, uz dva opciona kolor finiša. Astra svoje ime nosi na poklopcu prtljažnika, u maniru Mokke i Grandlanda.
Novi model je dugačak 4374 milimetra, širok 1860, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2675 milimetara, tako da je u odnosu na prethodnika neznatno „porastao“, sem u visinu, jer je sa 1470 milimetara 1,5 centimetara niži nego ranije. Na povećanim gabaritima je profitirao prtljažnik s podesivom osnovom, koji može da se pohvali korisnom zapreminom od 422 litra, dok će povećano međuosovinsko rastojanje verovatno obezbediti više prostora u visini nogu putnika, kako napred tako i pozadi, mada precizne specifikacije tek treba da budu objavljene.
Dizajn enterijera predstavlja radikalan iskorak u odnosu na ranije modele, a „kolo vode“ oštrije, uglovanije forme i uvođenje novog Opelovog „Pure Panel“ dizajna armaturne table, koji u velikoj meri izbacuje iz igre fizičke kontrolne jedinice i dugmiće u korist moderne, minimalističke postavke.
Centralni displej širokog formata sadrži većinu kontrolnih funkcija, uključujući Apple CarPlay i Android Auto, koji su standardni, dok je konvencionalni klaster instrumentacije zamenjen čisto digitalnim rešenjem, koje se opciono može upariti s „head-up“ displejem.
Neke od fizičkih kontrolnih jedinica su ostale prisutne, i to ispod ekrana osetljivog na dodir i na multifunkcionalnom volanu, koji je takođe standardan. Ručka ručne kočnice je zamenjena malim prekidačem, dok modeli s automatskim menjačem dobijaju klizni birač umesto tradicionalne ručice, što oslobađa centralni greben za dodatne držače za čaše.
Knjiga porudžbina za novu Astru će biti otvorena u jesen, pred isporuke kupcima, koje će započeti početkom 2022. Opel tek treba da potvrdi cenovnik, ali očekuje se neznatno povećanje cena u poređenju s odlazećim modelom, tako da je očekivati da automobili s konvencionalnim motorima krenu od nekih 25.000 evra, dok će za „plug-in“ hibride verovatno morati da se izdvoji preko 30.000 evropskih novčanica.
Vrele Gume
2 Komentara
Comments are closed.
[…] Pod ovim sloganom, Opel je juče u Riselshajmu predstavio potpuno novu šestu generaciju Astre. […]
[…] Pod ovim sloganom, Opel je juče u Riselshajmu predstavio potpuno novu šestu generaciju Astre. […]