Pre nešto više od godinu dana, Fiat je skinuo veo s novog, električnog 500e. Šef italijanske marke, Olivije Fransoa, već je potvrdio da je u pripremi Abarth verzija, ali ono što je sada u centru pažnju je da će elektrifikacija unutar Fiata biti sveobuhvatnija.
Zapravo, italijanski brend namerava da postane proizvođač čisto električnih automobila do kraja ove dekade. To su reči Olivije Fransoe lično, u saopštenju za medije koje je izdala matična kompanija Stellantis.
Objava je povezana sa sastankom šefa Fiata s arhitektom Stefanom Boerijem, čuvnim po kreiranju Bosco Verticale kula bliznakinja u Milanu, prekrivenih drvećem i vegetacijom. Njih dvojica su diskutovali o potrebi da se učine hitne promene u okviru urbanog okruženja, za koje Boeri kaže da je odgovorno za 70 odsto globalne emisije CO2.
„Naša je dužnost da na tržište dovedemo električne automobile koji ne koštaju više od onih s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, i to što je pre moguće. U skladu s tim i cene baterija padaju“, rekao je Fransoa. „Mi istražujemo teritoriju održive mobilnosti za sve, to je naš najveći projekat. Između 2025. i 2030., naš portfolio će postepeno postati čisto električan. To će biti radikalna promena za Fiat.“
Pored toga, Fransoa je takođe potvrdio da će zloglasna trkačka staza na staroj Fiatovoj fabrici Lingoto, takođe proći kroz „zelenu“ transformaciju.
„U međuvremenu, u bliskoj budućnosti, za samo par meseci, s ponosom mogu da kažem da ćemo biti svedoci konverzije legendarne staze na krovu bivše Lingoto fabrike u Torinu u najveće viseće vrtove u Evropi, s preko 28.000 biljaka“, rekao je on.
Što se Fiatovih „električnih“ ambicija tiče, mada 500e izgleda nalik na konvencionalni model, zapravo je prvi automobil italijanske marke koji je „od glave do pete“ konstruisan kao elektromobil. Proizvodi se u Torinu, a krasi ga baterija od 42 kWh, koja napaja elektromotor sa 120 ks. Možda se to nekome ne čini mnogo, ali reč je o najbržem „standardnom“ 500 u serijskoj prozvodnji.
Vrele Gume