AktuelnoEco GreenVesti

Prototip Rimac C_Two protiv Porschea Taycan Turbo S (VIDEO)

1.74KPregleda

Električni hiperautomobil je pravi projektil, čak i bez kontrole pri brzom startu i kompletne snage na raspolaganju.

 

Razvoj čisto električnog automobila od „glave do pete“ iziskuje vreme, posebno ako dotično vozilo ima četiri motora i četiri menjačke kutije. Mate Rimac, osnivač i šef Rimac Automobila, bio je neuobičajeno transparentan nakon debija koncepta u martu 2018., na Salonu automobila u Ženevi.

 

Nakon što je poslednjih meseci postavio seriju video klipova na društvenim mrežama, pokazujući šta se dešava „iza scene“, trideset trogodišnji hrvatski preduzetnik se vratio s uzbudljivim snimkom C_Two u akciji, na aerodromu koji je van pogona. Reč je o pretproizvodnom prototipu s 85 do 90 odsto maksimalnog obrtnog momenta u kojem će uživati finalna verzija, koja će poneti i drugi naziv.

 

Homologovani prototip je testiran u trci ubrzanja na četvrt milje, koju je pokrio za 8,95 sekundi, s izlaznom brzinom od 251,2 km/h. Do 100 km/h je ubrzao za 2,42 sekunde u prvom pokušaju s još uvek hladnim pneumaticima. Nakon nekoliko testnih vožnji, prvi korektan pokušaj na četvrt milje je iznosio 8,94 sekundi, uz izlaznu brzinu od 249,7 km/h.

 

Kada šef kompanije da je ubrzanje do „stotke“ za 2,33 sekunde „prilično loše“, onda znate da je reč o pravom električnom projektilu. Rimac je prethodno izjavio da će serijski model ovaj posao obavljati za 1,85 sekundi, sve do maksimalne brzine od 412 km/h, zahvaljujući 1.914 ks i 2.300 Nm obrtnog momenta.

 

Da bi sve bilo „začinjeno“ na pravi način, na lice mesta je pristigao Porsche Taycan Turbo S za drugi brzinski ispit C_Two. Uprkos relativno sporoj reakciji Mate Rimca kada se upalilo zeleno svetlo, prototip je nadoknadio zaostatak i pobedio bez većih problema, prešavši četvrt milje za 8,94 sekunde pri 256 km/h.

 

Ovo su zaista impresivne brojke kada se u obzir uzme da prototip nema „launch control“, koji će serijski model posedovati. Pored toga, ovo radno vozilo nije raspolagalo punom snagom finalnog primerka, što znači da ima još dosta prostora za napredak u smislu performansi. Mate Rimac je uveren da će serijska verzija postati najbrži serijski automobil na svetu po pitanju pravolinijskog ubrzanja, te da će nadmašiti imena kao što su Bugatti Chiron, Tesla Model S Plaid+ i manje poznati Aspark Owl.

 

Vozilo koje je Rimac odabrao za trku ubrzanja je interesantno kada u obzir uzmemo da Porsche i Rimac jačaju međusobne veze. Marka iz Cufenhauzena je povećala udeo u hrvatskoj kompaniji na 24 odsto. Rimac će čak igrati izvesnu ulogu u budućnosti Bugattija, s tim što je VW grupa saopštila da plan još uvek nije finalizovan.

 

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery