Novi Mercedes-Benz C klase predstavljen i u limuzinskoj verziji i karavanskoj verziji
Svi pogonski sklopovi su elektrifikovani, a manuelni menjači su penzionisani
Mercedes je W201 predstavio 1982., kao prethodnika C klase, da bi dotični model bio bestseler nemačke marke. Nakon gotovo 40 godina na tržištu i šest generacija (uključujući i prvobitnu seriju 190), C klasa je plasirana u više od 10,5 miliona primeraka. Sada je došlo vreme za novu generaciju koja će pokušati da nastavi uspehe prethodnika, uprkos najezdi SUV/krosovera.
Nemačka marka nije gubila vreme, tako da se limuzini od prvog dana pridružio i karavan, koji će nastaviti da „bije bitke“ u segmentu koji je u velikoj meri pod udarom modela s povišenim klirensom. Kao što je bilo i očekivano, dizajn spoljašnjosti ne predstavlja neko veliko odstupanje u poređenju s odlazećim modelom, ali je Mercedes implementirao dovoljno promena da C klasu učini svežom za 2021.
Na snazi je oštriji dizajn prednjih farova, što je dizajnerska tema već viđena kod većih modela. Profil je čistijih površina s redukovanim brojem linija. Evropski modeli dobijaju izbor kada je o naplacima reč u vidu jedinica od 17, 18 i 19 cola, dok američki u ponudi neće imati najmanju verziju. Kada je o zadnjem delu reč, W206 generaciju klasi dvodelna zadnja signalna grupa, po prvi put u jednoj C klasi, što ovaj model stavlja više u ravan sa skupljom E i S klasom.
Kada se posmatra spolja, neko bi pre pomislio da se radi o temeljnoj restilizaciji nego modelu nove generacije, ali sve se menja onog momenta kada „uskočite“ u kabinu. Ne, ovo nisu fotografije enterijera S klase, već nove C klase, tako da je jasno u kom smeru ide stajling Mercedes-Benza.
U Severnoj Americi, 12,3-inčni digitalni klaster instrumentacije će biti standardan, baš kao i 11,9-inčni ekran osetljiv na dodir druge generacije MBUX info-zabavnog sistema. Kod nas, u Evropi, u nižim nivoima opreme, vozači će uživati u manjem, 10,25-inčnim vozačkom vozačkom displeju i kompatnijem 9,5-inčnim centralnom ekranu. Enterijer je generalno prostraniji nego ranije, kao rezultat produžavanja međuosovinskog rastojanja za 25 milimetara (na 2.685 milimetara).
Kada smo već kod dimenzija, nova C klasa je 65 milimetara duža i 10 milimetara šira u poređenju s modelom koji zamenjuje. Deluje elegantnije zahvaljujući neznatno spuštenoj liniji krova. Rezultat povećanog „otiska“ je više prostora u visini glava, kao i u pojasu lakata i kolena, kako napred tako i pozadi.
Pregled dimenzija
C-Klasa … | … Limuzina | Prethodni model | razlika | … Karavan | Prethodni model | Razlika |
Spoljne dimenzije (mm) | ||||||
Dužina | 4751 | 4686 | +65 | 4751 | 4702 | +49 |
Širina | 1820 | 1810 | +10 | 1820 | 1.80 | +10 |
Širina uključ. Spoljna ogledala | 2033 | 2020 | +13 | 2033 | 2020 | +13 |
Visina | 1438 | 1447 | -9 | 1455 | 1462 | -7 |
Međuosovinski razmak | 2865 | 2840 | +25 | 2865 | 2840 | +25 |
Trag, napred | 1582 | 1563 | +19 | 1582 | 1563 | +19 |
Trag, pozadi | 1594 | 1546 | +48 | 1594 | 1546 | +48 |
Unutrašnje dimenzije (mm) | ||||||
Maksimalan prostor za glavu, ispred | 1041 | 1039 | +2 | 1046 | 1046 | 0 |
Maksimalan prostor za glavu, pozadi | 955/952 | 942/942 | +13/+10 | 985/991 | 974/986 | +11/+5 |
Prostor na noge, napred | 1059 | 1059 | 0 | 1059 | 1059 | 0 |
Prostor za noge, pozadi | 914 | 893 | +21 | 914 | 893 | +21 |
Prostor za laktove, napred | 1476 | 1454 | +22 | 1476 | 1454 | +22 |
Prostor za laktove, pozadi | 1477 | 1462 | +15 | 1477 | 1462 | +15 |
Prostor za rameni pojas napred | 1430 | 1404 | +26 | 1430 | 1404 | +26 |
Prostor za rameni pojas nazad | 1411 | 1398 | +13 | 1411 | 1398 | +13 |
Kapacitet prtljažnika prema VDA (L) | 455 | 455 | 0 | 490-1510 | 460-1480 | +30/+30 |
U smislu praktičnosti, korisna zapremina prtljažnika limuzine je ostala neizmenjena – 455 litara. Druga priča je s karavanom, jer on može da primi 490 litara prtljaga kada su nasloni zadnje klupe uspravni, odnosno 1.510 litara kada se oni polože, što je prirast od 30 litara u oba slučaja.
Došao je red i na motore. Svi pogonski sklopovi su elektrifikovani i povezani na devetostepeni automatski menjač.
Evropska C klasa dobija modele C200/C200 4Matic s manjim 1,5-litarskim agregatom s 204 ks (150 kW) i 300 Nm, uz „boost“ iz ISG-a. Model s pogonom na sve točkove iz stanja mirovanja do 100 km/h ubrzava za 7,1 sekundu (i sedan i karavan), dok onaj sa zadnjim ovaj posao obavlja za 7,3 sekunde (limuzina), odnosno 7,5 sekundi (karavan).
U smislu maksimalne brzine, AWD C200 limuzina i karavan mogu da dostignu 241 km/h, u poređenju sa 246 km/h sedana, odnosno 240 km/h karavana sa zadnjim pogonom.
Osnovni C180 će biti dostupan u Evropi ekskluzivno sa zadnjim pogonom i 1,5-litarskim motorom, snage spuštene na 170 ks i 250 Nm. I ovaj model poseduje ISG sistem, koji doprinosi sasvim pristojnom sprintu do 100 km/h za 8,6 sekundi, pre nego što automobil dostigne maksimalan 231 km/h, nevezano za karoserijsku konfiguraciju.
Amerikanci su malo pojednostavili stvari na ovom planu, tako što su u ponudu ekskluzivno uvrstili model s 2,0-litarskim turbomotorom. C300 nudi 258 ks (190 kW) i 400 Nm, a uparen je s integrisanim starter-generatorom (ISG), što obezbeđuje povremeni porast snage od 20 konja i 200 Nm. I model sa zadnjim pogonom i 4Matic ubrzavaju do „stotke“ za oko šest sekundi, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 209 km/h.
Mercedes će na Starom kontinentu takođe u ponudu staviti C200d, C220d, C220d 4Matic i C300d blagi hibrid (svi sa 2,0-litarskim turbodizelom). Osnovna verzija isporučuje 163 ks i 380 Nm, nakon nje dolazi srednje pozicionirani C220d sa 200 ks i 440 Nm i opcionim AWD, a perjanica raspolaže s 265 konja i 550 Nm. Najsnažnija varijanta do „stotke“ ubrzava za 5,7 sekundi (+0,1 sekundu karavan), dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 250 km/h.
To nije sve, jer u Evropi Mercedes u ponudi ima i C300e, „plug-in“ hibrid s 2,0-litarskim benzincem i elektromotorom, koji kombinovano isporučuju 313 konja i 550 Nm. PHEV verzija takođe poseduje paket baterija od 25,4 kWh, s dovoljo potencijala za električni domet do 100 kilometara (WLTP).
Pregled modela limuzina i karavana (benzinski motori):
C 180 | C 200 | C 200 4MATIC | C 300 | C 300 4MATIC | ||
Zapremina | cc | 1496 | 1496 | 1496 | 1999 | 1999 |
Snaga | kW/kS | 125/170 | 150/204 | 150/204 | 190/258 | 190/258 |
rpm | 5500-6100 | 5800-6100 | 5800-6100 | 5800 | 5800 | |
Dodatna snaga (boost) | kW/kS | 15/20 | 15/20 | 15/20 | 15/20 | 15/20 |
Obrtni moment | Nm | 250 | 300 | 300 | 400 | 400 |
rpm | 1800-4000 | 1800-4000 | 1800-4000 | 2000-3200 | 2000-3200 | |
Dodatni obrtni moment (boost) | Nm | 200 | 200 | 200 | 200 | 200 |
Kombinovana potrošnja goriva | l/100 km | 6.5-6.2 | 6.6-6.2
(6.7-6.3) |
6.9-6.5 | 7.0-6.6 | 7.3-7.0 |
Kombinovana CO2 emisija | g/km | 149-141 | 150-141
(153-143) |
157-149 | 159-150 | 168-161 |
Ubrzanje 0-100 km/h | s | 8.6 | 7.3 (7.5) | 7.1 | 6.0 | 6.0 |
Maksimalna brzina | km/h | 231 | 246 (240) | 241 | 250 | 250 |
Pregled potrošnje prema WLTP
C 180 | C 200 | C 200 4MATIC | C 300 | C 300 4MATIC | ||
Totalna potrošnja goriva WLTP | l/100 km | 7.2-6.2 | 7.2-6.3 (7.4-6.5) | 7.6-6.6 | 7.4-6.6 | 7.9-7.0 |
Totalna CO2 emisija WLTP | g/km | 163-141 | 163-143 (168-149) | 172-151 | 169-150 | 180-160 |
Pregled limuzina i karavan modela modela (dizel motori):
C 220 d | C 300 d | ||
Zapremina | cc | 1992 | 1992 |
Snaga | kW/kS | 147/200 | 195/265 |
rpm | 4200 | 4200 | |
Dodatna snaga (boost) | kW/kS | 15/20 | 15/20 |
Obrtni moment | Nm | 440 | 550 |
rpm | 1800-2800 | 1800-2200 | |
Dodatni obrtni moment (boost) | Nm | 200 | 200 |
Kombinovana potrošnja goriva | l/100 km | 5.2-5.0
(5.3-5.0) |
5.3-5.0
(5.3-5.1) |
Kombinovana CO2 emisija | g/km | 138-131
(140-133) |
139-132
(141-134) |
Ubrzanje 0-100 km/h | s | 7.3 (7.4) | 5.7 (5.8) |
Maksimalna brzina | km/h | 245 (242) | 250 (250) |
Pregled potrošnje prema WLTP
C 220 d | C 300 d | ||
Totalna potrošnja goriva WLTP | l/100 km | 5.6-4.9 (5.8-5.1) | 5.6-5.0 (5.8-5.1) |
Totalna CO2 emisija WLTP | g/km | 148-130 (152-134) | 148-131 (152-135) |
Dostupna u obe karoserijske varijante, C klasa s električnim priključkom, jedini je član porodice koji poseduje vazdušno ogibljenje, koje je u ovom slučaju standardno. PHEV takođe dolazi s izdašnijim prtljažnim prostorom i dužim podom prtljažnika nakon repozicioniranja paketa baterija.
Mercedes je kao opciju dodao i upravljanje na zadnje točkove, redukujući na taj način radijus zaokreta za 43 centimetra (na 10,64 metra). Ugao upravljanja na zadnjoj osovini je 2,5 stepena, ili četiri puta manji od sofisticirane postavke instalirane u S klasu. Pri brzinama ispod 60 km/h, zadnji točkovi su usmereni u suprotnom smeru u odnosu na prednje točkove a u istom smeru pri višim brzinama.
MBUX nije jedini tehnološki sistem nasleđen od S klase, jer je Mercedes takođe implementirao i nešto što se zove Digital Light sistem. Opciona postavka prednjih farova projektuje projektuje smernice i simbole upozorenja na put ispred, u isto vreme nudeći vrhunsko osvetljenje bez zaslepljivanja drugih učesnika u saobraćaju razdvajanjem svetlosti pomoću čak 1,3 miliona mikroogledala.
Novi Mercedes-Benz C klase će moći da se naruči krajem marta, dok će kupci moći uživo u salonima da ga vide ovog leta. C klasa All-Terrain će uslediti uskoro, uz AMG C43 (ili možda C53) i C63 visokoperformantni modeli s hibridizovanim četvorocilindrašima.
Vrele Gume
1 Komentar
Comments are closed.
Nova C klasa je sjajan auto – odlicno izgleda, lep, dobre performanse.
Plugin model C300e. Pravi izbor, jer na struju moze preci 100km. Benzin gotovo da i nije potreban. Definitivno najbolji izbor, uz ovaj auto Tesla nije potrebna.