Mercedes-Benz nije srljao na tržište električnih automobila, i mada je to izazvalo neke primedbe svojevremeno, čini se da je reč o ispravnoj strategiji u dugoročnom smislu
Kompanija iz Štutgarta mora da je naučila mnogo toga iz brzopleto lansiranog EQC-a, koji nije primljen posebno dobro. Kombinacija loših specifikacija i performansi s visokom cenom, učinila je da dotični SUV nikada nije posao dovoljno konkurentan na tržištu, ali možda jeste otvorio vrata za buduće elektromobile nemačke marke.
Već znamo koji je to model sledeći na redu: EQS. Kao što mu naziv sugeriše, reč je o električnom ekvivalentu S klase, tako da ovde ne sme biti greške, jer vaskolika automobilska zajednica očekuje vrhunski proizvod, koji treba da debituje kasnije ove godine.
Mercedes-Benz je uspešno sprečio „špijunažu“, tako da je malo toga poznato. Jedna stvar koju je kompanija saopštila još ranije, verovatno u pokušaju da se izbriše „bolna sećanja“ na EQC, je da će luksuzna limuzina raspolagati maksimalnim dometom od preko 700 kilometara. Sada se čini da se ta brojka „zacementirala“ na 720 kilometara po WLTP testnom ciklusu.
Ovih dana, Mercedes-Benz je objavio još jedan detalj u vezi sa budućom električnom limuzinom: MBUX Hyperscreen, mada bi bila prikladnija množina „Hyperscreens“, jer ima ukupno tri displeja, koji počivaju iza velike staklene površine. Zaista, impresivna tehnologija koja ukazuje da je odluka Tesle da koristi samo jedan ekran – pogrešna.
Međutim, nije to ono što je sada u centru pažnje. Tokom prezentacije, Mercedes je očigledno morao da predstavi displej, a budući da je bio isključen, to je prezentaciju učinilo pomalo nedovršenom, jer je definitivno morala da bude prikazana i grafika.
Na jednom od tri displeja, onom koji počiva ispred vozača, gde bi trebalo da bude klaster instrumentacije, mogli smo da vidimo nekoliko podataka vezanih za vozilo, kao što su dostupna autonomija i napunjenost baterije. Brojke koje su mogled da se vide su 482 kilometra dometa i 62,5 odsto napunjenosti baterije.
Ako u sve uključimo malo matematike, dobićemo maksimalan domet pri 100 odsto napunjenoj bateriji od 771 kilometra. To je više i od Tesla Modela S i Lucid Aira. Međutim, čini se da vozilo uzima prosek kao osnovnu referencu, kao i da je ta brojka značajno manja od maksimalne vrednosti. Čak i tako, pri ponovljenom računanju, dobijamo 700 kilometara autonomije.
Samo dva važna pitanja vezana za EQS ostaju bez odgovora za sada: kolika će biti veličina baterije i u vezi s tim, koliko će da košta? Ako se sve uzme u obzir, verovatno imamo posla s jedinicom kapaciteta preko 150 kWh, i to da ne preterujemo. Bilo bi lepo da nas Mercedes demantuje, ali teško je verovati da će mu to uspeti.
Što se cene tiče, naravno da niko ne očekuje da električna S klasa bude dostupna svima, ali ukoliko bude koštala besmisleno mnogo, to će donekle obesmisliti prisutstvo svih mogućih tehnoloških dostignuća. Sve je to lepo, ali ako je nedostupno 99,99 odsto svetske populacije, čemu onda sve to? (Verovatno smo i s procentom preterali).
Jasno je da Mercedes-Benz ne može sebi da priušti žalbe na elektromobile. Došlo je vreme kada se stvari u ovoj oblasti moraju uzeti ozbiljno, jer električni automobili su već počeli da se proizvode u velikim serijama, a EQS naravno da neće biti jedan od tih. On će oduševiti automobilski svet, bez dileme, na kraju krajeva, samo je njegovoj armaturnoj tabli to uspelo, ali će obesmisliti bilo kakvo poređenje s drugim modelima električnih automobila. Naravno, Mercedes će se marketinški potruditi da to opravda, ali u komercijalnom smislu bi sve moglo da izgleda drugačije.
Vrele Gume