Toyotini automobili traju i traju, prelaze ogroman broj kilometara bez većih problema, uglavnom samo uz redovan servis. U čemu je tajna? U redovima koji slede, pokušaćemo da otkrijemo o čemu se radi.
Tajna br. 1 „Đidoka“
„Đidoka“ je japanska reč koja bi u prevodu značila „automatizacija s ljudskim dodirom“. Dok većina proizvođača automobila širom sveta automatizuje čitav proces kreiranja automobila, Toyota inicijalno radi upravo suprotno. Inženjeri japanske marke ručno prave delove automobila do apsolutne perfekcije, a nakon što je dotična komponenta ručno kreirana 100% po Toyotinim specifikacijama, prolazi kroz automatizovan proces. Ovo obezbeđuje da je svaki deo koji se ugrađuje u neku Toyotu gotovo savršen, odnosno razlog što Toyotini automobili retko otkazuju. Zapravo, zbog ovoga automobili ove japanske marke imaju malo opcionala, jer je vreme da se proizvedu delovi koji funkcionišu perfektno preveliko da bi Toyota u ponudu stavila velik broj opcija. Kada inženjeri konstruišu i naprave perfektne komponente, proizvođač zatim ponovo koristi dotične delove za brojne automobile, da bi osigurao da se mukotrpan uloženi napor oko izgradnje savršenih delova utka u čitav niz automobila. Primera radi, postoje modeli koji dele velik broj komponenti, uključujuči motore i menjače.
Tajna br. 2: „Kaizen“
Naravno, „Kaizen“ je još jedna japanska reč, koja u prevodu znači „promena nabolje“. Svaki Toyotin zaposleni, bez obzira na njegovu poziciju unutar organizacije, može da zaustavi proizvodnu liniju ukoliko uvidi da nešto može biti unapređeno ili ukoliko detektuje problem koji treba da bude rešen. Ovaj pristup osigurava da se Toyota hvata ukoštac s problemima već na proizvodnoj liniji, te ih tu rešava, ne dopuštajući da se greške nastave. „Kaizen“ obezbeđuje da automobili budu potpuno imuni na probleme pre nego što napuste proizvodnu liniju, što se dalje transformiše u bolju pouzdanost tokom eksploatacije. Koliko je ova filozofija „nepobediva“ dokazuje činjenica da su GM i Ford počeli da integrišu „Kaizen“ u svoj proizvodnj proces, da bi njihovi automobili bili pouzdani kao Toyotini. Takođe, BMW i Subaru su već implementirali „Kaizen“ zahvaljujući upravo Toyotinom uspehu.
Tajna br. 3: Funkcija ispred forme i akcenat na inženjeringu
Toyota proizvodi automobile koji traju i prelaze bar milion kilometara, na šta se ovaj japanski proizvođač prevashodno fokusira. To znači da Toyota često mora da akcenat da stavi na funkciju ispred forme, i usavrši komponente da bi obezbedila da one traju zaista dugo. Primera radi, motori koje Toyota proizvodi, namerno se ograničavanju na nižem broju obrtaja kolenastog vratila u odnosu na motore koje konstruiše konkurencija, što im između ostalog obezbeđuje duži radni vek. Takođe, brojni delovi koje Toyota proizvodi su usavršeni do te mere da je njihov vek duži od veka samog automobila. Samim tim, ne treba da čudi što Toyotini modeli kao polovnjaci gube cenu sporije u odnosu na konkurenciju.
Vrele Gume
4 Komentara
Comments are closed.
Vozim Toyotu Avensis 1.8 atmosferski benzinac, 2012 godište.
Izuzetno pouzdan auto. Prezadovoljan sam.
Kako da ne isto kao pliticari nasi.najbolji na svetu.lopovi
@anonimni Garant si hteo da ispuniš Balkanski san i da voziš novog dizela. Da si biJo pametan vozio bi Tojotinog benzinca.
Vjerovatno vas sponzorisu da lazete u njihovo ime
Ja cu vam navesti svoj primjer da niste u pravu.
2010 sam kupijo novu Tojotu land kruzer u Sarajevu premijum najskuplja varijanta po vasim lazima da je to kralj bespuca . ponos Japanske automobilske industrije.nezaustavljiva itd.
Nakon 3 godine voznje i predjenih 99 000 km.u garantnom roku puko mi je motor tj raspo se na auto putu.Tojota mi je ugradila novi polumotor i dala dodatnu garanciju 3 godine i 180 000 km.
Nakon godinu dana voznje i predjenjih 20 000 km.ponovo mi se desijo isti kvar u garantnom roku na autoputu u stranoj drzavi.Tojota mi je nudila ponovo popravku sto sam ja odbijo jer sam u medjuvremenu saznao da se desijo jos jedan slucaj pucanja motora uCitluku ito vlasniku Loncar Slavku firma Satelit i njemu je Tojota ugradila kompletan novi motor a meni ponovo nudili polumotor.ja nisam prihvatijo ponudu i tuzijo sam ih.Sudimo se 5 godina a ja hodam pjeske.Eto vam vase Tojote bolje bi bilo da sam kupijo polovan auto od par hiljada eura vise bi se navozo nego sa novom tojotom.Ja se zovem Zoran Colovic iz Sokoca ojadjeni i prevareni kupac koji je nasjeo na vase lazi???