Luis Hamilton je svojim izdanjem na VN Turske dokazao da je klasa za sebe, osiguravši sedmu F1 titulu i izjednačivši se na taj način s Mihaelom Šumaherom
Sam početak trke nije najavljivao takav epilog. Aktuelni šampion je startovao kao šesti i dugo nije uspevao da se pomakne s te pozicije, što, ali mu to nije smetalo da dođe na kraju do 94. pobede u karijeri.
Britanac, koji je često znao da demonstrira svoju veštinu vožnje na vlažnom asfaltu, ostvario je desetu pobedu u 14 ovosezonskih trka, i to uz razliku veću od 30 sekundi.
Serhio Perez je zasluženo došao do drugog mesta, što je njegov prvi podijum ove godine, ispred Sebastijana Fetela iz Ferrarija, koji je kompletirao podijum, njegov prvi u poslednjih godinu dana.
Na samom početku, Hamilton je odlično startovao, došavši do trećeg mesta, pretekavši Danijela Rikijarda u krivini 1, da bi se uskoro vratio na šestu poziciju kada je otišao preširoko u krivini 10.
Maks Ferštapen iz Red Bulla, koji je smatran najvećim favoritom za pobedu, očajno je startovao, nemoćno posmatrajući kako ga svi obilaze, da bi se okrenuo u krivini 10 pri pokušaju da pretekne Serhija Pereza u 19. krugu, pre nego što je stigao do trećeg mesta, kada je Sebastijan Fetel drugi put otišao u boks, a Aleks Albon napravio „piruetu“ u krivini 4.
Drugo stajanje za osvajača pol pozicije, Lensa Strola, donelo je Hamiltonu drugu poziciju, pre nego što je glatko pretekao Pereza uz asistenciju DRS-a u krivini 12 u 37. krugu, kada je ugrabio vođstvo.
Luis je odlučio da ostane na stazi na kompletu starih pneumatika za promenljive uslove, bez problema povećavši vođstvo u odnosu na ostatak čopora. Na kraju, pobedu, pored svojih sjajnih vozačkih sposobnosti, treba da zahvali nesnađenim vozačima Red Bulla, koji su mu očajnom vožnjom praktično poklonili pobedu bez borbe.
Valteri Botas, koji je trebalo da nadmaši Hamiltona za osam poena da bi se zadržao u borbi za titulu, doživeo je noćnu moru od trke, ukupno se šest puta okrenuvši na stazi, tako da je na kraju bio 14., uz činjenicu da ga je timski kolega pretekao za čitav krug. Pomalo ponižavajuće za Finca…
Šarl Leklerk je bio na putu da dođe do trećeg podijuma 2020., ali je otišao preduboko u krivini 12 prilikom pokušaja da pretekne Serhija Pereza u borbi za drugo mesto u finalnom krugu. To je iskoristio njegov timski kolega, Sebastijan Fetel, ugrabivši treće mesto tri krivine pre kraja.
Karlos Sainc je bio jedan od vozača koji je odvozao sjajnu trku, došavši na kraju do petog mesta, što je oživelo nade ekipe iz Vokinga da se upusti u borbu za treće mesto u šampionatu konstruktora. Iza njega se našao tandem Red Bulla, Ferštapen i Albon, kojima su „piruete“ koje su izvodili na stazi uništile šanse za upuštanje u borbu za pobedu.
Lando Noris je nadmašio Lensa Strola u borbi za osmo mesto, pretekavši ga u svom stilu u poslednjem krugu. Nakon što je imao odličan početak trke, Kanađanin je u drugom delu padao u poretku, ne iskoristivši na pravi način pol poziciju. Poslednji poen je osvojio Danijel Rikijardo za Renault.
Vrele Gume
Pavle Barta
VN Turske 2020. (Istanbul)
POZ. | VOZAČ | VREME | POENI |
---|---|---|---|
1 | 1:42:19.313 | 25 | |
2 | +31.633s | 18 | |
3 | +31.960s | 15 | |
4 | +33.858s | 12 | |
5 | +34.363s | 10 | |
6 | +44.873s | 8 | |
7 | +46.484s | 6 | |
8 | +61.259s | 5 | |
9 | +72.353s | 2 | |
10 | +95.460s | 1 | |
11 | +1 krug |
0 | |
12 | +1 krug |
0 | |
13 | +1 krug |
0 | |
14 | +1 krug |
0 | |
15 | +1 krug |
0 | |
16 | +1 krug |
0 | |
17 | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
Napomena – Noris je ostvario dodatni poen za najbrži krug.
Generalni poredak u konkurenciji vozača
Poz. | Vozač | Nacionalnost | Automobil | Poeni |
---|---|---|---|---|
1 | GBR | Mercedes | 307 | |
2 | FIN | Mercedes | 197 | |
3 | NED | Red Bull Racing Honda | 170 | |
4 | MEX | Racing Point BWT Mercedes | 100 | |
5 | MON | Ferrari | 97 | |
6 | AUS | Renault | 96 | |
7 | ESP | McLaren Renault | 75 | |
8 | GBR | McLaren Renault | 74 | |
9 | THA | Red Bull Racing Honda | 70 | |
10 | FRA | AlphaTauri Honda | 63 | |
11 | CAN | Racing Point BWT Mercedes | 59 | |
12 | FRA | Renault | 40 | |
13 | GER | Ferrari | 33 | |
14 | RUS | AlphaTauri Honda | 26 | |
15 | GER | Racing Point BWT Mercedes | 10 | |
16 | FIN | Alfa Romeo Racing Ferrari | 4 | |
17 | ITA | Alfa Romeo Racing Ferrari | 4 | |
18 | FRA | Haas Ferrari | 2 | |
19 | DEN | Haas Ferrari | 1 | |
20 | CAN | Williams Mercedes | 0 | |
21 | GBR | Williams Mercedes | 0 |
Generalni poredak u konkurenciji konstruktora
Poz. | Tim | Poeni |
---|---|---|
1 | Mercedes | 504 |
2 | Red Bull Racing Honda | 240 |
3 | Racing Point BWT Mercedes | 154 |
4 | McLaren Renault | 149 |
5 | Renault | 136 |
6 | Ferrari | 130 |
7 | AlphaTauri Honda | 89 |
8 | Alfa Romeo Racing Ferrari | 8 |
9 | Haas Ferrari | 3 |
10 | Williams Mercedes | 0 |