Range Rover Velar najbolji – Opel Crossland najslabiji
U septembru smo testrirali sedam automobila. Range Rovrer Velar je bio ubedljiv uz priličnu gužvu na začelju test tabele
U mesecu za nama nije manjkalo automobilskog adrenalina, kako zbog najvećeg svetskog sajma u Frankfurtu toliko ako ne i više zbog izuzetno raznolike test flote u našoj garaži. Najpre malo redakcijske statistike. Ne računajući izveštavanje iz Frankfurta, ali i zahvaljujući Perici Rajkoviću i njegovom SUPER TESTU Citroena C3 dobrano smo se navozali i detaljno ispitali sve poverene nam automobile.
Za potrebe medijske produkcije i sticanja realnog utiska o modelima prošlog meseca smo prevalili tačno 10.400 kilometara sa ukupno sedam testiranih modela
Kilometraža koju otprilike pređu istovremeno sve ostale domaće automobilske redakcije zajedno, što već samo po sebi uz dvadesetogodišnje iskustvo test ekipe dovoljno govori i o načinu pristupa poslu kojim se bavimo. Spletkarenja i ispijanja „kapućina“ po automobilskim salonima i kancelarijama nikada nam nisu bila jača strana, kao ni paradno vozikanje po zatvorenoj stazi. Realnost, život u saobraćaju i objektivnost su naši parametri. Rezultati toga su pre svega poverenje publike, ogromna gledanost emisije koja uskoro sa nacionalnog prelazi u regionalne okvire i naravno čitanost naših DIGITAL medija.
Range Rover Velar je bio ubedljiv, Seat Ibiza je prijatno iznenađenje meseca, „fenjer“ je pripao Opel Crossland X modelu a najviše je razočarao Citroen C3
1. Range Rover Velar V6 3.0 D300 (4.641 test poena)
Više nego ubedljiv! Skoro perfektan, dopadljiv, upravljiv i astronomski skup. Zapravo, sa Velarom je Land Rover potpuno poremetio balans Range Rover grupe, svrstavši se pretežno u luksuznu SUV klasu. Koliko je to dobro, toliko može biti i loše, jer ova količina luksuza i tehnologije cilja potpuno probranu svetsku klijentelu bespovratno udaljavajući brend od običnog čoveka kakvog su ga stvorili braća Moris za opšte narodne potrebe.
2. Seat Ibiza 1.0 TSI (4.324 test poena)
Zapravo od Ibize nismo puno očekivali pa je time možda i psihološki efekat prijatnog iznenađenja i veći. Dopadljiv „stelt dizajn“, jednostavnost, udobnost i upotrebljivost su osnovne osobine ovog urbanog modela. Za 13.000 evra koliko košta, Ibiza je jedan zaista krasan gradski automobil.Istina, ima ih i jeftinijih, ali boljih nema mnogo.
3. Renault Koleos 2.0 dCi 175/AWD (4.164 test poena)
Uprkos „teškoj ruci“ Perice Rajkovića pri ocenjivanju automobila po evropskim kriterijumima, Renault Koleos je jedno od iznenađenja meseca. Da je bio testiran u našim domaćim uslovima, u ovoj konkurenciji, verovatno bi Range Rover Velar dobio ozbiljnijeg konkurenta koji nudi slično ali uz daleko skromniju cenu. Veći, prestižniji i luksuzniji, Koleos 2, osim imena, nema nikavih zajedničkih tačaka sa prethodnikom
4.BMW i8 (4.112 test poena)
BMW i8 je sigurno najlepši i najskladiniji serijski sportski automobil današnjice. Vrhunske performanse i ekološki pristup su njegove osnovne karakteristike. Visoka cena i već prevaziđena hibridna tehnologija uzrok su suzdržanosti pri ocenjivanju.
5. Mazda 2 G90Takumi (4.058 test poena)
Nekada zaista nije lako reći sve o jednom automobilu. Mazda 2, najstariji i sigurno najskromniji deo Mazda game pokazuje znakove zamora i prevaziđenih rešenja.
Poštujući duh vremena kada se od automobila očekuje svojevrsna univerzalnost, Mazda 2 je ostala u prošlom dobu.
Očigledno naslednik je neminovan i to što pre-to bolje!
6. Citroen C3 1.6 BlueHDi/75 Feel (4.058 test poena)
Da nije Opela Crossland X, Citroen C3 bi uprkos svojoj „francuskoj vezi“ bio najslabije ocenjen automobil u proteklom mesecu.
Očigledno da samo šarm i prijatnost oku nisu dovoljne „performase“ za najviše ukupne ocene jednog automobila.
Citroen C3 je najbolji primer ove teze. Osrednji kvalitet materijal i izrade te loše performase bacili su C3 na začelje tabele.
7. Opel Crossland X Innovation 1.2 Turbo/110 A (3.938 test poena)
Veliko, najveće neprijatno iznenađenje ovog meseca je Opel Crossland X koji je jedan od najlošije ocenjenih automobila u ovoj godini. Mnogo toga Opelu ovde nije pošlo za rukom, od neudobnog gibljenja, strogog dizajna eneterijera, neverovatne potrošnje pa sve do visoke cene. Dešava se eto i pored svih planiranja potpuni promašaj, a za sve je kriva SUV trka u kojoj se takmiče i „ćopavci“ popout ovog X Opela. Sreća njihova je da Peugeot ima čemu da ih nauči u dolazećem vremenu. Pre svega u tome kako napraviti udoban i dopadljiv automobil.