Online plus

Albert Biermann, šef odseka za razvoj BMW-a

1.09KPregleda

Planovi BMW M Divizije

Kolege iz Autoblog.com su nedavno imale razgovor sa Albertom Biermannom, šefom odseka za razvoj proizvoda BMW-a. Biermann je dao interesantne odgovore na neka veoma interesantna pitanja.

M karavan je definitivno otišao u istoriju, aktuelni M5 neće doći u verziji sa pogonom na sve točkove, M6 stiže sledećeg leta…

Šta je sa Z4 M?
Pitanje koje smo i sami postavljali kada je E89 ugledao scenu 2009. Ipak, BMW je idejno ovaj model pozicionirao više kao „lifestyle“ GT kabriolet nego kao performantnu „mašinu“. Biermann: „Ima dana kada baš boli što nemamo Z4 M model“. On je dodao da on želi da razvije taj automobil, ali je ipak ekonomski aspekt na prvom mestu, a sada nije trenutak za tako nešto.

Šta je sa masom?
Ono što je pored motora najvažnije kada su moderni „M“ modeli u pitanju je redukcija mase. Međutim, Biermann je iznenadio sa svojim rečima da nije cilj da svaki sledeći model bude lakši od prethodnog, već da bude približno iste mase.

„Toliko toga dodajemo tim automobilima“, rekao je Biermann, „da je veoma teško smanjiti ukupnu masu“. Aktuelni slučaj: Novi BMW M5. Prošli M5 E60 je bio gotovo 100 kg teži od prethodnog modela. F10 M5 je oko 30 kg teži od 550i. Da bi troškovi ostali približni, nije primenjen krov od ugljeničnh vlakana.

Šta je sa električnim M modelom?
BMW je ozbiljno nastupio sa električnim automobilima. Da spomenemo Mini E, Active E, a sada i3 i i8. Da li je samim tim pitanje momenta kada će se pojaviti i M verzija električnog modela? Biermann se slaže s tim: „Naš posao je darujemo emociju i zabavu, a možda i iz različitih pogonskih konceptata. Doćiće dan kada nećemo samo osnaživati motore s unutrašnjim sagorevanjem, već i elektromotore. Moramo nastaviti da razvijamo „M“ iskustvo.

Šta je sa M5 sa integralnim pogonom?
Kratko i jasno: Ne. Bar ne sa aktuelnom verzijom. Ta debata bi trebalo da se ostavi po strani, ali Biermann priznaje da M divizija razmatra tako nešto za buduće modele: „Moglo bi da se desi da dođemo do nivoa obrtnog momenta kada vam je jednostavno potreban pogon na sve točkove, ali trenutno je to nepotrebno.“ Još interesantniji odgovor je u vezi sa nedostatkom diferencijala sa elektronskim vektorisanjem obrtnog momenta na F10, što je bilo očekivano nakon što su X5 M i X6 M došli opremljeni tom komponentom. Biermann kaže da je njegov tim testirao to u ranim razvojnim fazama M5, ali je zaključio da je to nepotrebna komplikacija za automobile sa pogonom na zadnje točkove. Za sada samo X modeli dobijaju integralni pogon i dotični diferencijal.“

Šta je sa M5 karavanom?
Na to pitanje je Biermann odmah uzvratio kontra pitanjem: „Znate li koliko smo M5 Touringa prodali? 1,056.“ Dakle, na svetskom tržištu je prodato tek nešto više od hiljadu M5 karavana, tako da to nije dovoljno da bi se opravdali troškovi. Samim tim F10 ostaje bez te verzije. Ne očekuje se ni da M3 dobije karavan verziju.

Šta je sa manuelnim M5?
Sledeće godine M5 odlazi preko Atlantika. Kupci će moći da biraju između sedmostepene menjačke kutije sa dvostrukom spojnicom i šestostepene manuelne. Ova činjenica se ne dopada Biermannu: „Evo ga problem sa manuelnim menjačem. Samo ga u SAD žele. Nema diskusije kako će se automobil ponašati sa DCT-om. Sa manuelnim, stvari se prebacuju na vozača.“ Biermannov argument je potpuno jasan: Ukoliko je vozač loš, manuelni menjač smanjuje performanse. Dodatno, inženjerski resursi koji se troše za adaptaciju manuelnog menjača za limuzinu od 560 KS su značajni.

Biermann i njegov tim bi bez sumnje više voleli da taj novac i časove rada potroše na druge poduhvate, ali ne mogu jer najveće „M“ tržište (SAD) još uvek zahteva manuelne jedinice u M5. Biermann je ipak istakao da nije siguran do kada će to trajati, jer će BMW morati da kaže „ne“ na tu temu. Iz toga se zaključuje da je F10 M5 verovatno poslednji sa manuelnim menjačem.

Biermannov BMW
Biermann je zatražio od BMW Individuala „nešto posebno“ kada je reč o automobilu kojeg vozi. Rezultat je originalno obojeni M5 u kombinaciji metalik braon, sive i suptilne ljubičaste senke koja se vidi prilikom direktne izloženosti sunčevim zracima. Mada nema zvanično ime, izgleda božanstveno. Doduše, Biermann i 1M zove „mali“…

Izvor: AutoBlog.com
Priredio: Pavle Barta

 

Top Reviews

Video Widget

gallery