Online plus

2015 Renault Espace

7.62KPregleda

„La Métamorphose“

Renault Espace se često naziva rodonačelnikom segmenta monovolumena, što francuska marka voli da naglasi, a sada doživljava preobražaj. Novi model stavlja naglasak na emocije i uzima svoje nadahnuće od Initiale Paris konceptnog automobila koji je predstavljen na Salonu automobila u Frankfurtu 2013.

Spoljašnost: tečna, elegantna linija i utisak snage 
Sa 4,85 metra dužine (u verzijama od pet i sedam sedišta) i širine 1,87 metara, novi Espace monovolumen je dobrih proporcija i izdašnog unutrašnjeg prostora. Visinu od 1,68 metara (63 mm niži od sadašnje Espace generacije) i visoki bokovi prožimaju savremeni „stav“. Utisak aerodinamičke efikasnosti potvrđuje i statistika otpora vazduha, i to od tek 0,30 i CDA od 0,845 kvadratnih metara.

Renaultov novi monovolumen izražava:
Dinamizam, zahvaljujući dizajnu prednjeg kraja i ramena
Karakter, s točkovima velikog prečnika (17 do 20 inča) i izražajnih lukova blatobrana
Toplinu kroz enterijer, osvetljenje kabine i četvorodelna Lumière panoramska stakla (uključujući fiksni stakleni krov).

Prednja svetla su dva PURE Vision LED modula koji ispunjavaju funkcije kratkog i dugog svetla. Precizan i intenzivan zrak emituje svetlost 20% snažniju od halogenog svetla, što čini značajan napredak kada je u pitanju noćna vožnja.

Unutrašnjost: high-tech, udobnost i modularnost
Centralni element inovativne putničke kabine je verzija opremljena EDC automatskim menjačem i konzolom koja se uklapa neprimetno u sveukupni dizajn. Jednostavna i uredno, sve se nalazi na dohvat ruke: višenamenske rotirajuće kontrole, sistem multi-Sense® prečica, tipke za pomoć pri parkiranju i tempomat. U kabini je high-tech osećaj dodatno naglašen velikim, 8,7 inčnim, vertikalno postavljenim ekranom za R-Link 2® multimedijalni sistem.

Posebno udobna prednja sedišta se ističu svojim obuhvatajućom formom. Tri sedišta u drugom redu i treći red sa dva sedišta. Sva zadnja sedišta su preklopiva a mogu se ukloniti u potpunosti, za prtljažni prostor kapaciteta 2 kubna metra.

Sedišta se preklapaju, bilo pojedinačno ili sve zajedno, jednim klikom na dugme, bez obzira na položaj naslona za glavu . Sa strane svakog sedišta se nalaze poluge za manuelno sklapanje svakog od njih.

Sklapanje omogućava glatki mehanizam kojim sedišta nestaju jedno za drugim, kao padajuće domine, a kada se elektronika isključi, sedišta nestaju genijalno, jednim mehaničkim potezom i principom gravitacije.

Multi-Sense®: tehnološka revolucija 
Renaultov Multi-Sense® sistem je uređaj koji upravlja i koordiniše rad tehnologija ugrađenih u novi Espace i stvara izuzetno i ugodno iskustvo vožnje. Sistem podrazumeva upravljač za 4Control®, elektronsku kontrolu amortizera, volana, motora, EDC menjača, zvuk motora i ambijentalne rasvete.

4Control® sistem 
– Niz tehnologija udobnost i sigurnost vožnje (ADAS)
– Adaptivni tempomat, aktivna funkcija naglog kočenja.
– Upozorenje pri napuštanju trake, upozorenje sigurne udaljenosti i brzinu sa prepoznavanjem saobraćajnih znakova, upozorenje za mrtvi ugao.
– Prednji, zadnji i bočni senzori za parkiranje, zadnja kamera, automatska kratka i duga svetla, pomoći pri kretanju uzbrdo i automatska vrata prtljažnika.

Novi Renault se parkira gotovo samostalno, zahvaljujući Easy Park Assist sistemu. Nakon što pomaže u identifikaciji parkirnog mesta – merenjem raspoloživog prostora svojim senzorima – uređaj preuzima potpunu kontrolu nad upravljačem tokom manevra. Park Assist funkciju preuzima kormilo za uporedno, dijagonalno i vertikalno parkiranje. U svim slučajevima, vozač zadržava kontrolu kočenja i ubrzavanja tokom manevra.

Snaga 
Zahvaljujući fino brušenoj aerodinamici, kao i smanjenoj težini, bilo je moguće opremiti novi Espace s izborom 1,6 litarskih motora koji kombinuju zadovoljstvo u vožnji i smanjenu potrošnju goriva. 160 KS od strane Twin Turbo Energy dCi 1.6 dizel motora opremljenog EDC menjačem i multi-Sense® sistemom generiše nivo u vožnji koji se očekuje od automobila kao što je novi 2015 Renault Espace.

Kvalitet 
Efikasnost: arhitektura i pedantna tehnologija optimizacije materijala (aluminijum, Noryl™ termoplastika) i procesa proizvodnje omogućili su da novi Espace „smrša” čak 250 kilograma u odnosu na ekvivalent bivše generacije.

Trajnost: novi Espace je uspešno prošao najteže testove, uključujući i simulaciju tri godine korišćenja u samo tri meseca. Program je video da novi Espace prelazi 5.500.000 km i kompletira 520 sati rigoroznih ispitivanja, kao i 450 sati klimatskih testova. Novine kao što su Renault One Touch sistem sklopivih sedišta i automatska vrata prtljažnika su podvrgnuti zasebno razvijenim testovima.

Kvalitet proizvodnje
Vruća presa znači zagrevanje limova na 850C° za nekoliko minuta, pre nego što se naglo ohlade. Rezultat je bolja mehanička čvrstoća i korišćenje tanje ploče. Zahvaljujući vrućem presovanju, novi Espace dobija kvalitet time što štedi u težini.

Novi Espace je dostupan u izboru od devet različitih boja. Metal se premazuje veoma izdržljivim lak premazom visoke dubine i sjaja. Kvalitet lakirane površine je zatim podvrgnut rigoroznim inspekcijskim postupkom od 900 tačaka.

Ne manje od 5.000 operacija se izvodi na svakom telu vozila u toku kojih se izvodi inspekcijski nadzor u 45 ključnih područja, čime se jamči savršena geometrija i vidljivi kvalitet eksterijera vozila.

Kvalitet kabine
Unutrašnjost novog Espacea prednjači upotrebom hromiranih delova satenskog sjaja, koji umanjuju vidljivost otisaka prstiju. U međuvremenu, sedišta novog Espacea su Initiale Paris verzija presvučena napa kožom punog zrna a isto tako i volan, nasloni za ruke i umeci panela vrata.

Naglasak na kvalitet se osigurava pažnjom na detalje u određenim područjima, uključujući i head-up displej koja se ističe svojom svetlom, višebojnom grafikom. Napredni BOSE zvučni sistem ima nevidljivu antenu koja koristi avangardnu tehnologiju kako bi se osigurao optimalan prijem.

Smajil Ališić

Top Reviews

Video Widget

gallery