„La Métamorphose“
Renault Espace se često naziva rodonačelnikom segmenta monovolumena, što francuska marka voli da naglasi, a sada doživljava preobražaj. Novi model stavlja naglasak na emocije i uzima svoje nadahnuće od Initiale Paris konceptnog automobila koji je predstavljen na Salonu automobila u Frankfurtu 2013.
Spoljašnost: tečna, elegantna linija i utisak snage
Sa 4,85 metra dužine (u verzijama od pet i sedam sedišta) i širine 1,87 metara, novi Espace monovolumen je dobrih proporcija i izdašnog unutrašnjeg prostora. Visinu od 1,68 metara (63 mm niži od sadašnje Espace generacije) i visoki bokovi prožimaju savremeni „stav“. Utisak aerodinamičke efikasnosti potvrđuje i statistika otpora vazduha, i to od tek 0,30 i CDA od 0,845 kvadratnih metara.
Renaultov novi monovolumen izražava:
Dinamizam, zahvaljujući dizajnu prednjeg kraja i ramena
Karakter, s točkovima velikog prečnika (17 do 20 inča) i izražajnih lukova blatobrana
Toplinu kroz enterijer, osvetljenje kabine i četvorodelna Lumière panoramska stakla (uključujući fiksni stakleni krov).
Prednja svetla su dva PURE Vision LED modula koji ispunjavaju funkcije kratkog i dugog svetla. Precizan i intenzivan zrak emituje svetlost 20% snažniju od halogenog svetla, što čini značajan napredak kada je u pitanju noćna vožnja.
Unutrašnjost: high-tech, udobnost i modularnost
Centralni element inovativne putničke kabine je verzija opremljena EDC automatskim menjačem i konzolom koja se uklapa neprimetno u sveukupni dizajn. Jednostavna i uredno, sve se nalazi na dohvat ruke: višenamenske rotirajuće kontrole, sistem multi-Sense® prečica, tipke za pomoć pri parkiranju i tempomat. U kabini je high-tech osećaj dodatno naglašen velikim, 8,7 inčnim, vertikalno postavljenim ekranom za R-Link 2® multimedijalni sistem.
Posebno udobna prednja sedišta se ističu svojim obuhvatajućom formom. Tri sedišta u drugom redu i treći red sa dva sedišta. Sva zadnja sedišta su preklopiva a mogu se ukloniti u potpunosti, za prtljažni prostor kapaciteta 2 kubna metra.
Sedišta se preklapaju, bilo pojedinačno ili sve zajedno, jednim klikom na dugme, bez obzira na položaj naslona za glavu . Sa strane svakog sedišta se nalaze poluge za manuelno sklapanje svakog od njih.
Sklapanje omogućava glatki mehanizam kojim sedišta nestaju jedno za drugim, kao padajuće domine, a kada se elektronika isključi, sedišta nestaju genijalno, jednim mehaničkim potezom i principom gravitacije.
Multi-Sense®: tehnološka revolucija
Renaultov Multi-Sense® sistem je uređaj koji upravlja i koordiniše rad tehnologija ugrađenih u novi Espace i stvara izuzetno i ugodno iskustvo vožnje. Sistem podrazumeva upravljač za 4Control®, elektronsku kontrolu amortizera, volana, motora, EDC menjača, zvuk motora i ambijentalne rasvete.
4Control® sistem
– Niz tehnologija udobnost i sigurnost vožnje (ADAS)
– Adaptivni tempomat, aktivna funkcija naglog kočenja.
– Upozorenje pri napuštanju trake, upozorenje sigurne udaljenosti i brzinu sa prepoznavanjem saobraćajnih znakova, upozorenje za mrtvi ugao.
– Prednji, zadnji i bočni senzori za parkiranje, zadnja kamera, automatska kratka i duga svetla, pomoći pri kretanju uzbrdo i automatska vrata prtljažnika.
Novi Renault se parkira gotovo samostalno, zahvaljujući Easy Park Assist sistemu. Nakon što pomaže u identifikaciji parkirnog mesta – merenjem raspoloživog prostora svojim senzorima – uređaj preuzima potpunu kontrolu nad upravljačem tokom manevra. Park Assist funkciju preuzima kormilo za uporedno, dijagonalno i vertikalno parkiranje. U svim slučajevima, vozač zadržava kontrolu kočenja i ubrzavanja tokom manevra.
Snaga
Zahvaljujući fino brušenoj aerodinamici, kao i smanjenoj težini, bilo je moguće opremiti novi Espace s izborom 1,6 litarskih motora koji kombinuju zadovoljstvo u vožnji i smanjenu potrošnju goriva. 160 KS od strane Twin Turbo Energy dCi 1.6 dizel motora opremljenog EDC menjačem i multi-Sense® sistemom generiše nivo u vožnji koji se očekuje od automobila kao što je novi 2015 Renault Espace.
Kvalitet
Efikasnost: arhitektura i pedantna tehnologija optimizacije materijala (aluminijum, Noryl™ termoplastika) i procesa proizvodnje omogućili su da novi Espace „smrša” čak 250 kilograma u odnosu na ekvivalent bivše generacije.
Trajnost: novi Espace je uspešno prošao najteže testove, uključujući i simulaciju tri godine korišćenja u samo tri meseca. Program je video da novi Espace prelazi 5.500.000 km i kompletira 520 sati rigoroznih ispitivanja, kao i 450 sati klimatskih testova. Novine kao što su Renault One Touch sistem sklopivih sedišta i automatska vrata prtljažnika su podvrgnuti zasebno razvijenim testovima.
Kvalitet proizvodnje
Vruća presa znači zagrevanje limova na 850C° za nekoliko minuta, pre nego što se naglo ohlade. Rezultat je bolja mehanička čvrstoća i korišćenje tanje ploče. Zahvaljujući vrućem presovanju, novi Espace dobija kvalitet time što štedi u težini.
Novi Espace je dostupan u izboru od devet različitih boja. Metal se premazuje veoma izdržljivim lak premazom visoke dubine i sjaja. Kvalitet lakirane površine je zatim podvrgnut rigoroznim inspekcijskim postupkom od 900 tačaka.
Ne manje od 5.000 operacija se izvodi na svakom telu vozila u toku kojih se izvodi inspekcijski nadzor u 45 ključnih područja, čime se jamči savršena geometrija i vidljivi kvalitet eksterijera vozila.
Kvalitet kabine
Unutrašnjost novog Espacea prednjači upotrebom hromiranih delova satenskog sjaja, koji umanjuju vidljivost otisaka prstiju. U međuvremenu, sedišta novog Espacea su Initiale Paris verzija presvučena napa kožom punog zrna a isto tako i volan, nasloni za ruke i umeci panela vrata.
Naglasak na kvalitet se osigurava pažnjom na detalje u određenim područjima, uključujući i head-up displej koja se ističe svojom svetlom, višebojnom grafikom. Napredni BOSE zvučni sistem ima nevidljivu antenu koja koristi avangardnu tehnologiju kako bi se osigurao optimalan prijem.
Smajil Ališić