Škoda nas je danas obradovala iznenadnom premijerom dva svoja modela na Sajmu automobila u Parizu, od kojih je jedan serijski, a drugi koncept model.
Naime, Škoda je organizovala jednu vrstu uvoda u ono što će izložiti na svom izložbenom prostoru, a pored SUV modela Kodiaq RS našao se i koncept Vision RS.
Predstavnici kompanije su i ranije izjavili da novi koncept, Vision RS zapravo predstavlja uvod u budući dizajnerski pravac češkog proizvođača. Takođe, navedeno je da postoje šanse da na ovom konceptu bude baziran serijski kompaktni model koji će u gami kompanije zameniti trenutni model Rapid.
Ovaj hečbek sa petoro vrata je dugačak 4.356 mm, širok 1.810 mm i visok 1.431 mm, dok njegovo međuosovinsko rastojanje ima dužinu od 2.650 mm. U isto vreme je reč o praktičnom modelu, s obzirom da kapacitet njegovog prtljažnika iznosi 430 litara, te da u njega može stati četiri putnika (u serijskom modelu će najverovatnije biti mesta za pet putnika).
Posmatrano iz profila, Vision RS ima sportski i praktičan dizajn u isto vreme. Poseduje bočne prozore bez okvira, suptilne ručice za otvaranje vrata, pragove od ugljenikovih vlakana, kao i bočne retrovizore od istog materijala. Na kraju, da ne zaboravimo ni aluminijumske felne veličine 20 cola koje su optimizovane tako da smanje otpor vazduha.
Zadnjim delom ovog koncepta dominiraju masivni difuzor i spojler na krovu, oba izrađena od ugljenikovih vlakana. Otvori za vazduh na zadnjem delu su izrađeni od istog materijala, a tu su i svetlosne jedinice u obliku slova L. Tu je i jedna linija koja se prostire celom širinom automobila, a interesantna su i osvetljena slova „SKODA“ na zadnjem delu.
Kada je reč o enterijeru, on izgleda kao da je gotovo spreman za proizvodnu traku, a ističu se veliki centralni ekran, sportska sedišta i detalji od ugljenikovih vlakana i stakla (većina ih je osvetljeno). Centralna konzola je u potpunosti izrađena od karbona i to u minimalističkom stilu. Na njoj se ističe samo mala poluga DSG menjača. Na osnovu kaiševa u kabini jasno je da je reč o sportskom automobilu.
Kada je o pogonskom sklopu reč, Vision RS zapravo poseduje hibridni pogonski sklop koji se sastoji od benzinskog TSI agregata radne zapremine 1,5 litara sa turbo punjačem koji razvija 148 konjskih snaga i elektromotora koji razvija 101 konjsku snagu (75 kW). Prema tome, ukupna izlazna snaga ovog modela je 242 „konja“ (180 kW).
Zahvaljujući tome, Vision RS od 0 do 100 km/h ubrzava za 7,1 sekundu i postiže maksimalnu brzinu od 210 km/h. Od 80 do 120 km/h ubrzava za 8,9 sekundi.
Predstavnici komapnije tvrde da ovaj model emituje svega 33 grama ugljenikovog dioksida po pređenom kilometru, te da samo na električnu energiju može da pređe i do 70 kilometara zahvaljujući litijum-jonskoj bateriji kapaciteta 13 kilovat-časa.
Punjenje baterije traje 2,5 sata putem občnog punjača. Takođe, baterija se može puniti i u toku vožnje.
1 Komentar
Comments are closed.
[…] Škoda je na Sajmu automobila u Parizu premijerno predstavila plug-in hibridni koncept Vision RS, kao uvid u model Scala. Taj koncept je imao gore pomenuti TSI agregat, ali i elektromotor. Ukupna […]