Vesti

Veliki kao Escalade, luksuzan kao Rolls-Royce: Predstavljen BMW X7 – prvi zvanični detalji i fotografije!

1.57KPregleda

Pomama za SUV/krosover automobilima ne jenjava, a s obzirom da trenutno u svojoj gami ima čak šest takvih modela, BMW je i više nego srećan da udovolji željama svojih kupaca, Međutim, jedna stvar je nedostajala u gami bavarske kompanije, a to je automobil koji bi bio konkurent modelu Mercedes GLS.

Međutim, i to se sada promenilo. BMW je konkurenciji odgovorio predstavljanjem potpuno novog modela koji nosi oznaku X7, a koji na tržište stiže naredne godine. Reč je o automobilu koji je veći i luksuzniji od nedavno redizajniranog modela X5, a koji u velikoj meri podseća na koncept X7 iPerformance koji je premijerno predstavljen prošle godine.

Iako je gore pomenuti koncept izazvao pomešane reakcije publike, BMW ima veliko poverenje u svoj novi model kojeg opisuje kao “spoj prisustva, ekskluzivnosti i prostranosti”.

Možemo slobodno reći da ovaj automobil neće nigde proći neopaženo zahvaljujući njegovoj masivnoj, hromiranoj “kidney” maski (rešetki) hladnjaka koja je izazvala dosta kontroverznih reakcija. Naravno, nije nikakvo iznenađenje ni to što su predstavnici bavarske kompanije rekli da je to najveća maska (rešetka) hladnjaka koja je montirana na jedan serijski model.

Međutim, ako na kratko ignorišemo ovu ogromnu masku (što priznajemo nije nimalo lako), vidimo da se sa njenih bočnih strana nalaze novi adaptivni LED farovi koji su smešteni iznad takođe masivnih ususinika za vazduh. Ako novi X7 posmatramo iz profila uočavamo nove aluminijumske felne veličine 21 col, relativno ravnu liniju krova i velike prozore oko kojih se nalaze hromirani okviri. Ovaj model ima i zaista velika zadnja vrata , uske svetlosne jediice na zadnjem delu ali i masivni poklopac prtljažnika koji se može elektronski otvoriti i zatvoriti.

Naime, X7 je dugačak 5.163 mm, širok 1.999 mm i 1.805 mm visok sa međuosovinskim rastojanjem od 3.103 mm. To znači da je X7 za 228 mm duži, 5 mm uži i 53 mm viši od modela X5. Takođe, X7 ima za 129 mm duže međuosovinsko rastojanje.

Naime, dok spoljašnji dizajn neće osvojiti srca svakog ljubitelja estetike, kabina modela X7 je potpuno drugačija pričaOna je luksuzna, prekrivena kožom, drvetom i detaljima od metala. Tu su i digitalna instrument table veličine 12,3 inča i još jedan ekran (infotejnment) iste dijagonale. Specifikacije će varirati u zavisnosti od verzije modela i tržišta na kojem se on prodaje, ali ističu se četvorozonska kontola klime, audio system sa deset zvučnika i trodelni panoramski stakeni krov. Tu je i bežični punjač za mobilni telefon i prenosna Wi-Fi internet konekcija.

Od opcija će biti dostupni i Bowser & Wilkins Diamon ozvučenje sa čak 20 zvučnika, i ekrani osetljivi na dodir veličine 10,2 inča smešteni na zadnjim sedištima. Tu su i sedišta sa grejačima, držači za čaše sa opcijom hlađenja/grejanja i head-up ekran.

Naravno, ovaj model ima tri reda sedišta od kojih je taj treći red jednako udoban kao i ostala sedišta, te na njima mogu sedeti odrasle osobe i “tokom dužih putovanja”. Kapacitet prtljažnog prostora iznosi čak 1.376 litara iza trećeg reda sedišta, a to se može povećati na čak 2.559 litara obaranjem sedišta iz trećeg i drugog reda.

Kada je reč o mehanizaciji, model X7 xDrive40i će ispod haube imati šestocilindarski agregat radne zapremine tri litara sa turbo punjačem koji razvija 335 konjskih snaga (250 kW) i 446 Nm obrtnog momenta. On je povezan sa unapređenim osomostepenim automatskim menjačem preko kojeg se snaga šalje svim točkovima. U toj konfiguraciji ovaj masivni SUV model od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 245 km/h.

Kupcima u Americi će na raspolaganju biti i model X7 xDrive50i sa twin-turbo V8 agregatom zapremine 4,4 litara koji razvija 456 konjskih snaga (340 kW) i 648 Nm obrtnog momenta. Ovaj model od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,2 sekunde i postiže elektronski ograničnenu maksimalnu brzinu od 250 km/h.

Evropljani možda neće na raspolaganju imati xDrive50i model, ali će umesto njega dobiti dve dizel opcije. Jedna od njih je xDrive30d koja ima šestocilindarski agregat zapremine tri litara koji razvija 261 konjsku snagu (195 kW) i 620 Nm obrtnog momenta. Taj model iz mesta do stotke ubrzava za 7 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 227 km/h.

Druga verzija je X7 M50d čiji agregat razvija 394 konjskih snaga (294 kW) i 760 Nm obrtnog momenta, zahvljujući čemu on od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,4 sekundi i postiže elektronski ograničenu maksimalnu brzinu od 250 km/h.

Kao i većina modernih automobila i X7 dolazi sa velikim brojem bezbednosnih opcija i sistema za asistenciju vozaču.

BMW X7 imaće svetsku premijeru na američkom tlu, na sajmu automobila u Los Anđelesu, u novembru, a prodaja počinje 2019. godine. Osnovni model u SAD košta od 73.900 dolara.

Pogledajte i promotivne video materijale ispod teksta.


Top Reviews

Video Widget

gallery