Vesti

Honda CR-V Hybrid za evropsko tržište – nove informacije

Novi detalji i fotografije

1.64KPregleda

 

Nakon zvanične premijere modela CR-V Hybrid na Sajmu automobila u Parizu, Honda je danas objavila sve detalje i nove fotografije svog prvog hibridnog SUV modela koji će se naći u prodaji širom “starog kontinenta”.

Ova hibridna verzija modela CR-V će u gami kompanije Honda zameniti dosadašnju dizel varijantu, a ona poseduje Hondinu Multi Mode Drive tehnologiju (i-MMD) koja kombinuje dva elektromotora, “Atkinson-cycle” benzinski agregat, litijum-jonsku bateriju i transmisiju sa jednim stepenom prenosa. Predstavnici kompanije navode da ova tehnologija automatski bira optimalan način vožnje kako bi se postigla najveća moguća efikasnost.

Dvolitarski i-VTEC “Atkinson-cycle” benzinski agregat razvija 143 konjskih snaga (145 PS) i 175 Nm obrtnog momenta. Ukupna izlazna snaga koju razvija ovaj hibridni pogonski sklop razvijaja 181 konjsku snagu (184 PS/ 134 kW) i 315 Nm obrtnog momenta.

Kupci će moći da biraju između verzije sa pogonom samo na prednjim ili sa pogonom na svim točkovima, a navodi se da se ekonomičnost ovog hibridnog sklopa može porediti sa ekonomijom SUV modela sa dizel agregatima.

Prema tome, CR-V Hybrid FWD prosečno troši 5,3 litara na 100 pređenih kilometara puta i emituje 120 g CO2/km, mereno prema NEDC ciklusu, dok AWD verzija troši 5,5 litara na 100 kilometara i emisiju ugljenikovog dioksida od 126 g/km.

Kada je reč o performansama, verzija sa pogonom na prednjim točkovima od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,8 sekundi, dok verzija sa pogonom na svim točkovima do stotke ubrzava za 9,2 sekunde. Obe verzije postižu maksimalnu brzinu od 180 km/h.

Honda navodi da je na novoj generaciji modela CR-V unapredila terenske sposobnosti vozila i da odstojanje od tla u verziji sa pogonom na prednje točkove sada iznosi 182 mm , a u varijanti 4×4 klirens je 192 mm (+27 mm u odnosu na prethodnika).

Zahvaljujući i-MMD tehnologiji vožnje, mogu se izabrati tri moda, a to su: EV Drive, Hybrid Drive, i Engine Drive. U EV Drive (električnom) modu vozilo se kreće samo uz pogon elektromotora, a potrebna energija dobija se iz litijum-jonskih baterija, dok je benzinac isključen. Ističemo da se samo na električnu energiju može preći svega do 2 kilometara puta.

Hybrid Drive režimu vožnje aktivira se benzinski motor, ali samo kao generator električne struje, kako bi se baterije dopunjavale tokom vožnje.

Kod Engine Drive moda benzinac se priključuje na kvačilo i direktno šalje snagu na pogonske točkove, dok se višak energije pretvara u električnu energiju i deponuje u baterijama. Za vožnju po gradu Honda CR-V Hybrid koristi ili Hybrid Drive ili EV Drive, dok se Engine Drive režim najčešće aktivira u vožnji autoputem i pri velikim brzinama.

Grafički prikaz trenutnog režima vožnje može da se prati na displeju, gde se takođe vidi i stanje baterije, koliko je napunjena, da li se puni ili prazni u datom trenutku i sl. Sistem i-MMD automatski bira najpoželjniji režim vožnje, bez intervencije vozača.

Predstavnici japanskog proizvođača kažu da je prelaz iz jednog u drugi mod praktično neprimetan za putnike. Ističu i da je vožnja gotovo nečujna zahvaljujući elektromotorima, ali i veoma tihom radu benzinca.

Honda CR-V Hybrid počela je da se proizvodi u oktobru, a u prodajne salone u Evropi stiže u prvim mesecima 2019. godine.

Top Reviews

Video Widget

gallery