VW Golf Rallye, kao homologacioni specijal, retka je „zverka“ i poželjna među kolekcionarima.
Kada je Volkswagen lansirao specijalnu ediciju Golfa pod nazivom „Rallye“, svet je zapravo predstavio budućnost segmenta performantnih hečbeka.
Rallye, uprkos svim svojim manama, bio je vesnik budućnosti, s kompresorom koji je pojačavao „konjicu“ i karoserijom koja ga je izdvajala od ostalih. Upravo je taj aero paket ukazivao na reli automobile Grupe B, koja je nedavno ukinuta, uz rođački Audi Quattro koji je dominirao nekoliko sezona ranije.
Ono što je VW s Rallyem imao „na nišanu“ je bila moćna Lancia Delta Integrale. Hajde da pogledamo 10 interesantnih činjenica u vezi s Volkswagenovim modelom:
-
Rodonačelnik R familije
Mk4 je možda bio prvi koji je poneo Golf R oznaku, ali model koji začeo tu filozofiju je zapravo bio Mk 2 Rallye.
Mada je kreiran u homologacione svrhe i bio opremljen neophodnim pogonom na sve točkove, ubrzo je postao jedan od najpoželjnijih serijskih performantnih automobila.
-
Promenljivi takmičarski uspesi
Ovo „promenljivi“ zapravo znači nikakvi, jer Rallye nije uknjižio nijednu pobedu, niti je ostvario neke značajnije rezultate.
Ipak, bilo je lepo imati ga u konkurenciji, jer da Volkswagen nije imao želju da učestvuje u reliju, nikada ne bismo dobili 5.000 primeraka ovog interesantnog automobila. Ono što je ironično je da je standardni GTI imao više uspeha, pobedivši u jednom događaju 1987., pre nego što ga je zamenio upravo Rallye.
-
Syncro pogon na sve točkove
Syncro je bio prilično rudimentaran sistem u odnosu na ono čime raspolažemo u današnje vreme. I dalje se veći deo pogonske sile prenosio na prednje točkove, koji su ujedno trpeli najveći deo mase, što znači da je i dalje podupravljao, baš kao i slučaju klasičnog prednjeg pogona.
Upravljivost takođe nije bila idealna, što uostalom i jeste odlika hot hečeva, ali je dodatno prijanjanje ipak u velikoj meri pomagalo i kompenzovalo tendenciju ka podupravljanju u krivinama.
-
Kompresor
I kompresorska i turbo tehnologija su bile u povoju u to vreme u odnosu na današnje solucije, a obično bi dodatna masa neutralisala ekstra konjske snage, posebno u slučaju manjih motora, kod kojih termalna efikasnost nije na visokom nivou.
Ipak, kompresor je predstavljao pravu poslasticu za ljubitelje kvalitetne vožnje, učinivši G60 poželjnom „igračkom“. Snaga se gotovo udvostručila, sve do 160 konja, i to u karoseriji Golfa Mk2, koja je bila teška tek oko 1200 kilograma, što je u prevodu značilo da je raspolagao jednim od najboljih odnosa snage i mase u klasi.
-
Promene stepena prenosa putem kabla
Nekada najavljivan kao budućnost manuelnih menjača, njegove mane su brzo izašle na videlo.
Promene stepena prenosa u Mk2 zahtevaju izvestan stepen prefinjenosti, ali kada barate snagom kojom je raspolagao kompresorski Rally, promašivanje „brzina“ jednostavno nije opcija. Međutim, lakše rečeno nego urađeno, kada je reč o ovoj misterioznoj transmisiji.
-
Prepoznatljiva karoserija
Mogli bismo da upotrebimo popularan termin „smelo“, koji se danas često koristi kada je reč o dizajnerskim automobilskim rešenjima, ali u ovom slučaju bi „drsko“ više odgovaralo. Očigledno je da dizajneri nisu marili za to da li će odziv publike biti pozitivan ili ne, jednostavno im je bio potreban širi trag točkova za potrebe reli automobila.
Naravno, Rallye se zbog tog detalja jasno razlikovao od svih ostalih Mk2, tako da ako ste u potrazi za „sleeperom“, ovo neće raditi posao.
-
Preskup za SAD
Iako neki izvori vole da ukazuju na činjenicu da je jedan od ključnih rukovodilaca VW-a bio na zloglasnom „bombaškom“ Pan Am letu 103 (Lokerbi), radi se samo o interesantnoj koincidenciji.
Ovaj automobil je jednostavno bio preskup za severnoameričko tržište u to vreme. Volkswagen je tada bio niskobudžetna marka (u međuvremenu se to promenilo), a Rallye je koštao dvostruko više od GTI-a. Međutim, s obzirom na njegovu kolekcionarsku vrednost, ispostavlja se da je bio vredan kupovine.
-
Rastuća vrednost
Kako se broj ovih automobila smanjuje, tako mu raste vrednost, a pronalaženje primeraka u dobrom stanju je sve teže i teže.
-
Legendarni G60 Limited
Ukoliko ste mislili da je Rallye bio najekskluzivniji Mk2, onda ste u krivu. G60 Limited je tehnički bio verzija Rallyea, ali je koristio standardnu platformu s petoro vrata.
Mimo BBS naplataka, automobil je izgledao identično kao regularni Mk2. Ipak, razlika je bilo i ispod haube. G60 je dobio glavu motora s 16 ventila i „konjicu“ koja je otišla preko 200 „grla“. Samo 71 primerak ove izvanredne mašine je napravljen.
-
Prvobitni „hiperheč“
Mnogi smatraju da je Golf R Mk4 začetnik novog „hiperheč“ segmenta, ali u suštini, on je bio inspirisan Rallyjem.
Brojke koje se tiču performansi ne govore kompletnu priču o ovim automobilima, jer je respektabilna snaga u lakom pakovanju pružala preteran osećaj brzine. Lancia je usledila uskoro sa slično cenovno pozicioniranom serijskom verzijom sopstvenog reli šampiona, što teško da je bila fer borba.
Vrele Gume