Proizvođači automobila ih opisuju kao SUV, SAV ili krosover modele, a činjenica je da, bez obzira na to kako ih zovemo, ovi modeli preovladavaju tržištem.
Oni su postali toliko popularni da neki proizvođači jednostavno odustaju od svojih sedan modela, kako bi se fokusirali na konstrukciju takvih “visokih” modela.
SUV segmet su pokrenuli proizvođači koji svoje automobile čine dostupnim “širokim narodnim masama”, ali su nakon nekog vremena i premijum brendovi “uskočili”, te su kreirali sopstvenu nišu, poznatu kao premijum SUV modeli.
Oni koji su u potrazi za takvim premijum, SUV modelima danas imaju zaista veliki izbor, ali će onima koji žele nešto manji (kompaktni) premijum SUV na vrhu liste uglavnom biti ova tri modela: švedski Volvo XC40, automobil godine 2017. u Evropi, bavarski BMW X1 ili X2 i Jaguar E-Pace, treći i najmanji krosover u gami britanske kompanije.
Iako je ciljna grupa ovih modela potpuno ista, svi ovi modeli se međusobno dosta razlikuju.
Uzmimo na primer, novi model X2 kojeg smo testirali u februaru ove godine koji predstavlja neku kombinaciju krosovera i hečbek automobila. Ovaj model je dosta niži od svoje konkurencije, vozačka pozicija je postavljena dosta nisko i iako izgleda zaista lepo spolja, ima previše generičan, tipični BMW enterijer i ima najmanje prostora na zadnjoj klupi. Detaljan test ovog modela možete pronaći ovde.
Na drugom kraju nalazi se automobil godine 2017. u Evropi, model Volvo XC40, kojeg smo testirali u junu. Ovde se radi o impozantnom, visokom automobilu koji ima više prostora u kabini nego svi drugi modeli koji su mu zvanično konkurencija, koji je već na prvi pogled prepoznatljiv kao Volvo iako nema “babuška” sindrom te svojim dizajnom ne podseća na veće modele iz game kompanije Volvo kao što su XC60 ili XC90. Detaljan test modela Volvo XC40 možete pronaći ovde.
A šta je sa najmanjim automobilom iz game britnaskog proizvođača, modelom Jaguar E-Pace? Model E-Pace svrstavamo u “zlatnu sredinu” između modela BMW X2 i Volvo XC40. On poseduje elemente preuzete sa sportskog automobila Jaguar F-Type (koji je takođe bio kod nas na testu) i sa SUV modela F-Pace. On je prostraniji od modela X2, ali ne i od XC40, a zbog činjenice da je baziran na pomalo zastareloj platformi na kojoj je baziran i Range Rover Evoque, E-Pace je teži od oba gore pomenuta automobila. Ipak, njegov enterijer je sjajno dizajniran, iako nije baš svuda upotrebljen materijal viskog kvaliteta. Detaljan test modela Jaguar E-Pace možete pronači ovde.
Otprilike je sve isto i kada je reč o dinamici vožnje kod ova tri modela. Naime, BMW je nekako više sportski od ostalih, Volvo je najudobniji, a Jaguar je opet, negde u sredini.
Sva tri modela su dostupna sa velikim brojem pogonskih opcija i paketima opreme, ali i sa velikim brojem dodatnih opcija. Izbor bilo kog od ova tri modela ne bi bio greška, ali ukusi su različiti, pa svako ima svog favorita.
Koji od ova tri modela je po vašem mišljenju najbolji? Pišite nam u komentarima.