Volkswagen grupa je povratila profitabilnost u trećem kvartalu, što može da zahvali porastu potražnje u Kini, uprkos ukupnom padu broja isporuka vozila na globalnom planu tokom pandemije.
Dobit iz poslovanja pre zaračunatih posebnih stavki je iznosila 3,2 milijardi evra, što je odskok od minusa ostvarenog u drugom kvartalu, saopštila je kompanija.
Prilagođeni povrat iz poslovanja na osnovu prodaje u okviru automobilske divizije je pao na 5,4 odsto sa 7,4 u odnosu na isti period iz prošle godine.
Kompanija je profitirala iz serije mera kresanja troškova, lansiranih ranije ove godine, da bi se ublažili efekti pandemije. Smanjenja troškova su imala značajan uticaj kako je situacija nastavila da se popravlja na ključnim tržištima, saopštio je VW.
Kajmak je u velikoj meri pokupljen na osnovu velikog prisustva u Kini, najvećem tržištu za nemačku kompaniju, gde su isporuke između jula i septembra porasle za tri odsto u odnosu na isti period prošle godine. Na globalnom planu, broj isporučenih vozila kupcima u trećem kvartalu je pao za 1,1 odsto u poređenju s istim kvartalom 2019.
Prihodi iz prodaje između jula i septembra su pali za 3,4 odsto na 59,36 milijardi evra. VW je izjavio da se njegova neto likvidnost u trećem kvartalu popravila na 24,8 milijardi era, što je porast sa 18,7 milijardi krajem drugog tromesečja.
VW je ostvario gubitak od 1,7 milijardi evra u drugom tromesečju jer je zadobio žestok udarac u vidu pada potražnje, prouzrokovanog pandemijom, što je dovelo do restrikcija u prometu, ekonomske krize i gubitka radnih mesta širom sveta.
U belešci klijentima, analitičar iz Jefferiesa, Filip Ušua, opisao je rezultate VW-a u trećem kvartalu kao „solidne performanse s jakim prilivom keša, ali relativno prigušene u kontekstu oporavka automobilskog sektora.“
Zabrinutosti vezane za mere izolacije
Volkswagenov povratak profitabilnossti dolazi usred ponovnog porasta broja zaraženih u Evropi, što je vlade Nemačke i Francuske prisililo da se vrate striktnim merama.
Nemački proizvođač je izjavio da dok će njegov godišnji profit 2020. biti i dalje „značajno niži“ nego u 2019., i dalje će biti na „pozitivnoj teritoriji“.
„Koronavirus ostaje centralni problem“, rekao je Volkswagenov šef finansija, Frank Viter na konferenciji za medije. „Ova situacija je sve samo ne opuštena.“
Viter je to rekao jer zbog marketinške nestabilnosti Volkswagen neće izdavati preciznije prognoze vezane za čitavu godinu.
U prvih devet meseci, Porsche, finansijska servisna jedinica i Škoda, pomogli su VW grupi da ostvari profit, dok je glavna marka putničkih automobila (Volkswagen) nastavila da ostvaruje gubitak, zasnovan na lošijoj prodaji i višim troškovima vezanih za dizelgejt.
U fokusu oslobađanje od nekih brendova
Glavni VW-ovi akcionari će se sastati na pažljivo praćenom sastanku sledećeg meseca kako bi razmotrili tekući petogodišnji investicioni plan grupe, koji treba da odražava strože budžete nakon pogoršanja pandemije širom sveta.
Inicijativa šefa grupe, Herberta Disa, koja podrazumeva fokusiranje konglomerata na glavne marke – VW, Audi i Porsche, povećala je pritisak na ona niže pozicionirana imena.
Bugatti je stopirao planove vezane za novi model, a mogao bi biti prodat hrvatskom Rimac Automobili, u kojem Porsche drži 15,5 odsto udela.
Međutim, moćni lider sindikata i član nadzornog odbora, Bernd Osterlo, odbacio je novopečene spekulacije u vezi s eventualnom prodajom Ducatija. Prethodni pokušaj je sprečen od strane sindikata i porodica Porše i Pih, pre tri godine.
Na pitanje da li će Bugatti, Ducati i drugi luskuzni brendovi koji i dalje pripadaju osnovnom poslovanju kompanije biti na prodaju, Viter je rekao da menadžment definitivno ima neku ideju“, kada je reč o „brušenju“ portfolija.
Vrele Gume