
Porsche, Mercedes, Ford i Stellantis produžavaju život motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i posle 2035. godine
Godinama je izgledalo da je svet automobila na nepovratnom putu ka potpunoj elektrifikaciji. Međutim, 2025. donosi iznenađenje: najveći nemački i američki proizvođači, Porsche, Mercedes-Benz, Ford i Stellantis, menjaju strategiju. Produžavaju život motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i nakon 2035. godine.
Elektrifikacija gubi zamah, jer jasno je, nije dovoljno napraviti EV već i prateću infrastrukturu. Postajemo svesni: Evropa u narednim decenijama neće imati potreban energetski distributivni potencijal za masovnost poput Kine.
U Nemačkoj, koja je decenijama tehnološki uzor u automobilskoj industriji, entuzijazam za električna vozila vidno slabi.
Povlačenje državnih subvencija, rast cena energenata i neizvesnost potrošača doveli su do pada potražnje za električnim modelima
Uz to, proizvodnja EV-a i dalje je znatno skuplja i manje profitabilna od klasičnih automobila.
Mnogi proizvođači su zato odložili izgradnju fabrika baterija, smanjili investicije i preispitali svoje planove.
Tržište jednostavno nije spremno za brzu tranziciju, jer infrastruktura za punjenje u Evropi i dalje zaostaje za onom u SAD-u ili Kini.
Porsche i Mercedes – primeri nove realnosti
Porsche je najdrastičnije korigovao svoje ambicije.
Cufenhausen je usporio razvoj luksuznog električnog SUV-a vrednog 1,8 milijardi dolara, a projekat proizvodnje visokoperformansnih baterija u okviru Cellforce Group ušao je u zastoje.
Umesto toga, kompanija se vraća na prioritet hibridima i modelima sa klasičnim motorima, čija potražnja daleko nadmašuje očekivanja za Taycan i električni Macan.
Mercedes-Benz je, odložio plan da do 2030. potpuno pređe na električne pogone.
Mercedes otvoreno priznaje da potražnja za EV nije dovoljna i da ne namerava da ugasi najprofitabilniji deo poslovanja
Investicije Mercedesa u čiste EV platforme su smanjene, a akcenat prelazi na kombinaciju električnih, hibridnih i benzinskih modela.
Realističniji kurs – i novi balans snaga
Ove odluke ne znače povratak u prošlost, već prelazak na oprezniji i finansijski održiviji tempo promene. Cilj je da se spoje inovacije i profitabilnost, da se ispune regulative bez forsiranja tržišta koje još uvek nije spremno.
Changan novi evropski hit
I dok Evropa usporava, kineski proizvođači koriste priliku, njihovi modeli su povoljniji, tehnički napredni i sve prisutniji na Starom kontinentu.
Zbog toga se evropski giganti sada trude da pronađu “zlatnu sredinu” između novih tehnologija i tradicije koja ih je proslavila.
Vrele Gume Multimedija zaključuje: Ako Nemačka, lider svetske auto-tehnologije, pritiska kočnicu, jasno je da “električnoj revoluciji” sledi duži i realniji put nego što je planirano.
Što je budimo realni, svakome sa malo mozga u glavi bilo jasno i pre 5 godina da je evropska elektrifikacija na krivom koloseku.