AktuelnoVesti

VELIKI ZAOKRET – NEMAČKI I AMERIČKI BRENDOVI ODUSTAJU OD POTPUNE ELEKTRIFIKACIJE

153Pregleda

Porsche, Mercedes, Ford i Stellantis produžavaju život motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i posle 2035. godine

 

 

Godinama je izgledalo da je svet automobila na nepovratnom putu ka potpunoj elektrifikaciji. Međutim, 2025. donosi iznenađenje: najveći nemački i američki proizvođači, Porsche, Mercedes-Benz, Ford i Stellantis, menjaju strategiju. Produžavaju život motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i nakon 2035. godine.

 

 

Elektrifikacija gubi zamah, jer jasno je, nije dovoljno napraviti EV već i prateću infrastrukturu. Postajemo svesni: Evropa u narednim decenijama neće imati potreban energetski distributivni potencijal za masovnost poput Kine.

 

 

 

 

U Nemačkoj, koja je decenijama tehnološki uzor u automobilskoj industriji, entuzijazam za električna vozila vidno slabi.

 

 

Povlačenje državnih subvencija, rast cena energenata i neizvesnost potrošača doveli su do pada potražnje za električnim modelima

 

 

Uz to, proizvodnja EV-a i dalje je znatno skuplja i manje profitabilna od klasičnih automobila.

 

Mnogi proizvođači su zato odložili izgradnju fabrika baterija, smanjili investicije i preispitali svoje planove.

 

Tržište jednostavno nije spremno za brzu tranziciju, jer  infrastruktura za punjenje u Evropi i dalje zaostaje za onom u SAD-u ili Kini.

 

 

Porsche i Mercedes – primeri nove realnosti

 

Porsche je najdrastičnije korigovao svoje ambicije.

 

Cufenhausen je usporio razvoj luksuznog električnog SUV-a vrednog 1,8 milijardi dolara, a projekat proizvodnje visokoperformansnih baterija u okviru Cellforce Group ušao je u zastoje.

 

 

Umesto toga, kompanija se vraća na prioritet hibridima i modelima sa klasičnim motorima, čija potražnja daleko nadmašuje očekivanja za Taycan i električni Macan.

 

 

Mercedes-Benz je, odložio plan da do 2030. potpuno pređe na električne pogone. 

 

 

Mercedes otvoreno priznaje da potražnja za EV nije dovoljna i da ne namerava da ugasi najprofitabilniji deo poslovanja

 

 

Investicije Mercedesa u čiste EV platforme su smanjene, a akcenat prelazi na kombinaciju električnih, hibridnih i benzinskih modela.

 

 

Realističniji kurs – i novi balans snaga

 

 

Ove odluke ne znače povratak u prošlost, već prelazak na oprezniji i finansijski održiviji tempo promene. Cilj je da se spoje inovacije i profitabilnost, da se ispune regulative bez forsiranja tržišta koje još uvek nije spremno.

 

Changan novi evropski hit

 

I dok Evropa usporava, kineski proizvođači koriste priliku, njihovi modeli su povoljniji, tehnički napredni i sve prisutniji na Starom kontinentu.

 

Zbog toga se evropski giganti sada trude da pronađu “zlatnu sredinu” između novih tehnologija i tradicije koja ih je proslavila.

 

 

Vrele Gume Multimedija zaključuje: Ako Nemačka,  lider svetske auto-tehnologije, pritiska kočnicu, jasno je da “električnoj revoluciji” sledi duži i realniji put nego što je planirano.

 

Što je budimo realni, svakome sa malo mozga u glavi bilo jasno i pre 5 godina da je evropska elektrifikacija na krivom koloseku.

 

 

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery