Sve što je potrebno znati o Type R
GTI, STI, AMG, Renaultsport i RS – svaka oznaka ima reputaciju visoko performantne mašinerije. Tokom 1992. godine, Honda je stvorila Type R, oznaku koja je postala poznata širom sveta. U ovom tekstu ćemo navesti sve što je potrebno znati o njoj
Prvi automobil sa Type R oznakom bio je Honda NSX
Honda NSX je u prve tri godine svog postojanja već stekla reputaciju kao automobil koji može parirati Ferrari-ju, ali je Honda želela da performanse ovog modela podigne na još viši nivo, pa je tako svom modelu NSX iz 1992. godine dodala oznaku Type R. To R je označavalo trkanje (racing). Proizveden je u ograničenoj seriji za japansko tržište. Bio je to super automobil u pravom smislu te reči. Nakon što je pretrpeo izvesne promene, odnosno odbacivanja električnih podizača stakla, klime i stereo zvučnika, bio je lakši za 120 kilograma.
Sledeća generacija NSX-R je proizvedena 2002. godine i imala je bolju aerodinamiku, lepšu karoseriju, pa je i originalni NSX Type R došao kraju.
VTEC sistem
Mnogi automobili sa oznakom Type R su imali VTEC sistem. VTEC označava Valve and Lift Electronic Control, inovativni sistem koji menja profil motora kako bi pojačao performanse. Rezultat tog sistema je vidljiv trzaj automobila kada se otključa njegov puni potencijal.
Crveno H
Svaki Honda Type R model ima crveno H umesto standardnog logoa kao omaž prvom Hondinom bolidu u Formuli 1. RA272 je vodio na Velikoj Trci Meksika od početka do kraja i doneo je prvu pobedu Hondi u Formuli 1.
Type R na stazi
Honda NSX je učestvovala u brojnim japanskim GT trkama. Integra i Civic Type R modeli su pobedili na četiri šampionata u Britaniji, a ove godine možda pobede i na petom, sa novom Honda Civic Type R.
25 godina Type R oznake
Kako smo već rekli, prvi automobil sa oznakom Type R je nastao 1992. godine, što znači da je ova oznaka sada stara 25 godina. Za tu četvrtinu veka smo imali prilike da vidimo super automobile, limuzine i brojne hečbekove kako su se ponosno pridruživali Type R porodici.
Šta je sledeće u planu?
Održani su brojni intervijui sa inženjerima u kojima je najavljeno da Honda želi da sa oznakom Type R ide još dalje. Postoji mogućnost da će biti napravljena još bolja verzija Civic Type R sa pogonom na sva četiri točka. Poslednji NSX hibridni super automobil je glavni kandidat za oznaku Type R.
Sve u svemu, bilo je to lepih četvrt veka, kako za nas tako i za Hondu. Nadamo se da ćemo se družiti sa Type R oznakom još mnogo godina i da će nas novi automobili iznova oduševljavati.
Đorđe Platiša