Toyota testira autonomnu vožnju na evropskim putevima!
Nakon uspešnog ispitivanja u Japanu i SAD
Toyota Motor Europe (TME) započela je autonomnu vožnju (AD – automated driving) na javnim putevima u Evropi. Nakon uspešnih simulacija i ispitivanja na zatvorenim stazama, TME sada izlaže svoje interno razvijene AD sisteme stvarnim gradskim uslovima. Testiranje se vrši u živom gradskom jezgru Brisela. U srcu evropskih institucija, jedan Lexus LS će se neprestano voziti nepromenljivom rutom 13 meseci.
Gerald Killmann, potpredsednik za istraživanje i razvoj pri TME rekao je: „Unutar Toyote globalno, TME-ijev Centar za istraživanje i razvoj u Briselu je Regionalni centar izvrsnosti za računarski vid: omogućavajući računarima da „vide“ i „razumeju“ svoju okolinu. Glavni cilj ovog pilot projekta je izučavanje složenog i nepredvidljivog ljudskog ponašanja i njegovog uticaja na zahteve sistema autonomne vožnje. Toyotin krajnji cilj je potpuno izbegavanje žrtava u saobraćajnim nesrećama. Zbog toga je ključno razumeti ljudsko ponašanje. Tako bi sistem mogao da odgovori na složenost i raznolikost stanovništva urbanog okruženja kao što je Brisel, evropska prestonica koja je dom za 184 različite nacije. Nakon uspešnih ispitivanja na javnim putevima u Japanu i SAD, razumevanju sistema sada pridodajemo i evropske uslove.“
Christophe Vanoerbeek, Brussels Mobility: „Region Brisela, a posebno Brussels Mobility, posvećen je vodećoj ulozi u pionirskoj tehnologiji u pogledu autonomnih vozila. „Svesni smo potencijala ove tehnologije kao rešenja za urbanu mobilnost. Pri tome sigurnost ima prioritet. To se ogleda u našem novom master planu regionalne mobilnosti, nazvanom Good Move. I u jednoj od 50 akcija koje smo pokrenuli kako bismo našu viziju pretočili u stvarnost: predviđanje autonomnosti vozila. Naša ambiciozna strateška studija o prelasku na autonomna vozila navodi nužne korake za čvrst okvir i pozitivan razvoj autonomnih vozila. Mislim da možemo biti ponosni što su naš grad i region laboratorija za ovu vrstu pionirskih rešenja mobilnosti. Svakako ohrabrujemo inovacije na polju mobilnosti i to je prepoznato i na međunarodnom planu”.
Bezbednost pre svega
Lexus LS je vozilo iz redovne, serijske proizvodnje i vozi se na običnim, otvorenim putevima. Jedina razlika je paket senzora postavljen na krov. On uključuje LIDAR, radare, kamere i sistem određivanja položaja velike preciznosti. U automobilu se nalazi sigurnosni vozač koji može u bilo kom trenutku da interveniše i zaobiđe upravljački sistem AD vozila, kao i operater koji nadgleda kompletan sistem. Toyota je izašla s ovim automobilom na otvorene puteve nakon meseci temeljnih priprema vozila. Tu se misli na provere AD sistema, obuke vozača, analize rute i pregovora s vlastima radi dobijanja nužnih odobrenja.
Ovo istraživanje je povezano s Toyotinom globalnom vizijom stvaranja sigurne i sve bolje mobilnosti za sve. Toyota vidi vezu između vozača i automobila kao saigrača koji sarađuju. To je pristup mobilnosti nazvan „Mobility Teammate Concept“ (Koncept saigrača u mobilnosti). S ciljem realizacije sigurnije i pristupačnije mobilnosti Toyota paralelno radi na dva različita modela autonomne vožnje. To su: Guardian (čuvar) i Chauffeur1 (vozač). Dok razvija ove pionirske tehnologije, Toyota istovremeno populariše sigurnosne funkcije na dostupan način, za celu paletu svojih vozila. Toyota oprema sve svoje novoprodane automobile naprednim sistemima za pomoć u vožnji (ADAS), nazvanim Toyota Safety Sense i Lexus Safety System+2.
Evropski L3Pilot
Ovo autonomno vozilo koristiće se i za prikupljanje podataka u sklopu Toyotinog učešća u evropskom projektu „L3Pilot“,” zajedno sa 34 druga partnera, uključujući najveće proizvođače automobila, dobavljače u automobilskoj industriji, istraživačke institute i javna tela. L3Pilot je četvorogodišnji evropski projekt pokrenut 2017. godine, a delom ga finansira Evropska komisija3. Ovaj projekt utire put za terenska ispitivanja AD sistema većih razmera koja će obuhvatati oko 1000 vozača u 100 automobila, u 10 zemalja u Evropi. U okviru ovog projekta, TME će se koncentrisati na istraživanje ponašanja stranaka i sigurno delovanje sistema u složenim i različitim urbanim okruženjima.
PR Saopštenje: Toyota
1 Komentar
Comments are closed.
[…] sprovođenjem test sudara. U skorijem periodu, predstavio je drugu generaciju bezbednosnog sistema Toyota Safety Sense, niz aktivnih bezbednosnih tehnologija sa sposobnošću detekcije pešaka noću i biciklista danju, […]