AktuelnoIndustrijaVesti

Toyota ponovo ispred Volkswagena po pitanju prodaje

2.34KPregleda

Toyota je pretekla Volkswagen grupu, tako da je 2020. završila kao automobilska kompanija s najboljom prodajom na svetu

 

Japanski proizvođač se ponovo našao na čelnoj poziciji nakon pet godina.

 

Prodaja Toyote u 2020., uključujući i Lexus, Daihatsu i Hino, pala je za 11 odsto na 9,53 miliona jedinica. Ukupan broj isporuka VW grupe je pao za 15 odsto na 9,31 milion primeraka (u brojku su pored Volkswagena uključeni i Audi, Porsche, Škoda, Seat, kao i Scania i MAN).

 

U suštini, obim gubitka prodaje je u velikoj meri bio određen intenzitetom uticaja pandemije koronavirusa na izvesne regione.

 

Kao što znamo, VW dominira u Evropskoj uniji, gde je prodaja u sektoru putničkih automobila pala za čak 24 odsto, na ispod 10 miliona jedinica u 2020., po podacima industrijske asocijacije ACEA. Plasman VW grupe je pao za 15 odsto, što je najgore izdanje nemačkog konglomerata u gotovo 10 godina.

 

S druge strane, Toyota je prisutnija u SAD, gde je ukupna prodaja automobila pala za 15 odsto u 2020. Mada ova zemlja ima najveći broj zaraženih i preminulih od posledica infekcije Kovidom-19, u njoj nisu bile uvođene restriktivne mere kao u Evropi.

 

Šef VW grupe, Herbert Dis, pokrenuo je strateške promene nakon što je preuzeo kormilo koncerna 2018., fokusirajući se na podizanje profitabilnosti a ne na što veće prodajne brojke. VW-ov povrat sredstava iz prodaje je zaostajao za Toyotinim godinama, a pad tržišta pruzorokovan pandemijom, zapravo je razotkrio relativno visoke troškove nemačkog giganta.

 

Pre 2020., VW je nadmašivao Toyotu po prodaji svake godine od 2015. Međutim, prošlogodišnji rezultati bi mogli biti indikativni na dugoročnom planu, kažu analitičari. Dok se očekuje da VW privremeno pretekne Toyotu ponovo u 2021., japanska kompanija bi trebalo da bude bolja svake naredne godine zaključno s 2025., kaže IHS Markit.

 

Volkswagenovo forsiranje prodaje što većeg broja elektrifikovanih vozila bi trebalo da dovede do skoka ove godine, ali produžene vanredne mere i zatvoreni prodajni saloni na domaćem tržištu će nastaviti da vrše negativan uticaj.

 

Takođe, Toyota će nastaviti da uživa u jakoj prodaji na ključnim tržištima, japanskom i američkom. U Kini, koja je glavno Volkswagenovo tržište, Japanci bi trebalo da pruže „jak otpor“ kroz lansiranje više električnih i SUV modela u skladu s lokalnom potražnjom.

 

Mada će se prisustvo izvesnih faktora poput nastavka širenja virusa i globalne nestašice čipova nastaviti u 2021., IHS Markit procenjuje da će se prodaja automobila stabilizovati na 84,4 miliona jedinica sa 76,8 iz 2020. Očekuje se da globalna prodaja automobila dostigne 94,8 miliona 2025.

 

Ipak, u Toyoti ističu da im nije glavni cilj da budu ispred VW-a. „Naš fokus nije na vodećem mestu na rang listi već na usluzi našim kupcima“, rekla je portparolka japanske kompanije.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery