AktuelnoOnline plusVesti

Toyota i BMW napuštaju ideju baterijske elektrifikacije automobila

44.1KPregleda

Do 2040. vodnički automobili će preuzeti tržište od električara i standardnih modela

 

 

Toyota i BMW udruženi do tehnologije koja menja sve, objavljuju detalje planova iz  istorijskog sporazuma.

 

Iz analiza koje se odnose na vodonik kao gorivo budućnosti, izdvajala su se dva pitanja: kada će vodonički automobili preuzeti tržište i koliko će koštati i vozila i gorivo?

 

Na ova pitanja, Toyota i BMW su dali zajednički odgovor kroz potpisivanje ugovora o saradnji koji se bavi istraživanjem i razvojem tehnologije proizvodnje vodoničkog modela.

 

 

Ova saradnja predstavlja značajan korak napred na putu prema održivoj mobilnosti , a 2025. će biti prekretnica u evoluciji automobilske industrije.

 

 

Da se ozbiljno računa na novu tehnologiju potvrđuje i činjenica da je BMW ovog leta odustao od ugovaranja kupovine litijum-jonskih baterija koje su planirane za proizvodnju EV u narednih 5 godina

 

 

Prema planu Toyote najvećeg svetskog proizvođača automobila i kompanije BMW, do 2040. najveći broj prodatih vozila biti sa pogonom na vodonik.

 

 

Za sada jedini serijski automobil na gorive ćelije Toyota Mirai košta u proizvodnji gotovo dvostruko od njegove prodajne vrednosti a tu razliku pokriva Toyota u cilju popularizacije pogona i njegovog ispitivanja u praksi.

 

 

BMW planira napuštanje proizvodnje električnih modela i pokrenuti masovnu proizvodnju automobila na vodonik do 2028. godine , blisko surađujući s Toyotom na stvaranju tehnologije gorivih ćelija nove generacije.

 

 

 

Najveći izazovi za udružene kompanije jesu trenutno visoka cena automobila na vodonik, visoka cena vodonika i organizacija sistema punionica, koji je rešen na izuzetno praktičan način.

 

 

Posebno dizajnirano skladište vodonikovih patrona pogodno za montažu bilo gde

 

Ključni faktor masovnosti vodonika su stanica za punjenje koji će se realizovati razvojem Toyota sistema prenosnih vodoničkih patrona koje će se plasirati u šoping centrima, i na svim drugim mestima gde je do sada bilo nezamislivo automobil snabdeti gorivom.

 

 

12 Komentara

    1. Prvo je BMW raskinuo isporuku pa je nakon toga Northwolt došao na ivicu bankrota, nije bankrotirao, još…

  1. Interesantna priča ali samo pokazuje koliko pojma nemate o tehnologiji. Sam automobil na vodonik ima litijumsku bateriju, a za proizvodnju 1 tone vodonika generiše se 6-9 tona CO2 itd itd. Nikada vodonik neće i ne može zameniti litijum !!

    1. Vodonik se već danas izdvaja iz zelene električne energije a u bliskoj budućnosti to će biti imperativ svih proizvođača, već danas najveće naftne kompanije investiraju upravo u proizvodju solarne i vetro energije. Iza vodonika nema otpada niti „kopanja“. Litijum će zadržati svoju ulogu u drugim uređajima, imperativ je smanjiti ga u toj količini u automobilima (da sada ne diskutujemo teške teme). Vodonik će u vodoničkim kapsulama biti znatno dostupniji i jeftiniji za distribuciju od el energije uz manje gubitaka u transportu.
      OK, mi nemamo pojma ali izgleda ni najmudrije glave Toyote nisu baš pametne u odnosu na vas koji sve znate
      Bravo! Zovite ih oni vas trebaju

  2. ..,а Руси имају водоника кол’ко ‘оћеш. И гура се кроз исту цевку као и гас.

  3. Апсолутно подржавам. Идеја је изузетна и истовремено проста и једноставна за реализацију. У старту ће бити нешто скупље због почетних улагања акасније ће се плаћати само гориво. Браво напред.,јер ионако струје никад доста.

  4. Davno sam a i sada isto mislim samo gas koji nema ostataka. Baterije ostaju kao djubre koliko se mogu reciklirati a i to Kosta. Vodonik ili drugi gas su jedino sto ne ostavlja traga. Za sada država kaznjava upotrebu gasa a imamo los vazduh. Sramota. A eto giganti su shvatili gde je put

    1. Аааа Извините како настаје водоник???…ја колико знам електролизом из воде 🙂

  5. Valjda se kaže automobili na vodonik.
    Sve je u eksperimentu i jako skupo, dostupno malom broju kupaca, naročito kod nas.
    Sve se menja, tehnologija i elektronika napreduju, trenutno je litijum najvažniji i najtraženiji, kao nekad, i još uvek, dizel i benzin, odnosno nafta.
    Treba da se bavimo onim što je trenutno i u skorijoj budućnosti najpotrebnije i najvažnije.

  6. Vec 20-tak godina, svako ko se imalo razumije u ovu temu, bio je svjestan da je vodonik buducnost. Druga je stvar sto su neki lobiji skrenuli temu na drugu stranu, ali je to sve kratkorocno.

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery