Toyota GR Yaris – “hot heč” sa 257 KS i AWD sistemom!
Legalan za vožnju po javnim putevima
Toyota je zaista prevazišla samu sebe novim modelom GR Yaris. Reč je o kompaktnom “hot heč” modelu sa izvenrednom mehanizacijom i potpuno novim nivoom snage, koji je premijerno predstavljen na Salonu automobila u Tokiju.
Toyota GR Yaris će biti konkurent modelima kao što su Ford Fiesta ST, Renault Clio RS i Volkswagen Polo GTI. Bar kada su dimenzije u pitanju, jer po pitanju snage, japanski supermini je daleko ispred. Takođe, on poseduje nešto što njegovi rivali nemaju – pogon na svim točkovima.
Kako je Toyoti to pošlo za rukom? Pa kombinacijom prednjeg dela GA-B platforme koja je debitovala na novoj generaciji modela Yaris i zadnjeg dela GA-C platforme. Time je omogućena implementacija AWD sistema. Takođe, ubačeno je i novo vešanje i kočioni sistem.
Kada je o kočnicama reč, one napred imaju ventilirajuće diskove od 356 mm i kočiona klešta sa četiri klipa, dok se na zadnjim točkovima nalaze diksove od 297 mm sa kočionim kleštima sa dva klipa.
Srce modela GR Yaris je 1.6-litarski turbo, trocilindarski agregat koji razvija 257 KS (192 kW) i 360 Nm obrtnog momenta. Verzija za japansko tržište je nešto jača, te razvija 268 KS (200 kW) i 370 Nm obrtnog momenta.
Agregat je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, preko kog se snaga šalje svim točkovima. U Circuit paketu opreme, GR Yaris ima i performantno vešanje i felne od 18 cola. Na njih su montirani Michelin Pilot Sport 4s pneumatici dimenzija 225/40.
Sam automobil ima tri režima vožnje, a to su: Normal, Sport i Track. Preko njih se obrtni momenat deli između prednje i zadnje osovine u razmeri 60:40, 30:70, odnosno 50:50. Sa ukupnom težinom od svega 1.280 kilograma i odnosnom snage i težine od 1 KS na svakih 4,9 kilograma, GR Yaris od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 5,5 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 230 km/h.
Kada je o spoljašnjem dizajnu reč, GR Yaris ima troja vrata i padajući krov. Tu je i široki usisnik za vazduh na prednjem delu, spojler na krovu i difuzor na zadnjem delu automobila.
U enterijeru dominiraju crna koža i alkantara, sa crvenim šavovima. Prednja sedišta su sportska i imaju GR vez na naslonima za glave. Takođe, GR grafika se nalazi na instrument tabli.
Naime, GR Yaris je drugi GR model kompanije Toyota, nakon modela Supra. Ovaj model će se sklapati u Motomači fabrici, a detalji o ceni i dostupnosti će uskoro biti poznati.
1 Komentar
Comments are closed.
Коначно нешто паметно и од Тојоте,да се макар мало изваде и „оперу“ после оног ужаса и страхоте званог кобајаги Супра пете генерације.