Predstavljena druga generacija Toyote C-HR
Prošle sedmice u Hamburgu na promociji održanoj za svetske medije, (uz embargo na objavu fotigrafija do danas) predstavljena je druga generacija najprodavanijeg krosovera u klasi. Toyota C-HR, duga generacija modela i peta generacija hibridnog pogona.
Značajne promene dizajna, poseban svetlosni potpis, oštro izlomljena linija vrata, zadnja svetla koja se završavaju u bočnim vratima i prvi put mogućnost 4×4 pogona na hibridnoj verziji samo dopunjuju odličan stil prethodnika koji je zabeležio izuzetan tržišni rezultat.
Unutrašnjost je sada dodatno izolovana, konfornija i još čistija, praktičnija i jednostavnija za upotrebu. Najveći deo enterijera je izrađen od reciklirajućih materijala uključujući i sedišta čiji su spoljni materijali napravljeni 100% od recikliranih plastičnih boca, dok je boja automobila izrađena na vodenoj bazi.
Nova Toyota C-HR u ponudi ima 4 elektrifikovana agregata, 1.8 i 2.0 hibridi (HEV) i 2.0 plug-in motor koji se sada isporučuje i sa pogonom na sva četiri točka.
Opširnije pročitajte u PR saopštenju u nastavku:
Ekskluzivno iz Hamburga: Miodrag Piroški (sa malom ali efikasnom ekipom)
BONUS VIDEO:
PR SAOPŠTENJE:
Lansiranje originalne Toyote C-HR bilo je prekretnica i za Toyotu i za evropski C-SUV segment. Bio je to radikalan dodatak visoko konkurentnom tržištu, stvarajući kontrast s konvencionalnim SUV stilom sa dramatičnim dizajnom oštrih ivica bližim izgledu savremenih sportskih kupea.
Njegov uspeh kao inovatora pomogao je da se promeni percepcija javnosti o Toyoti u Evropi, dodajući jaku emocionalnu dimenziju brendu. Kupci su snažno odgovorili, a više od polovine navelo je stil automobila kao glavni razlog za kupovinu. Toyota C-HR je postao Toyotin model s najboljim učinkom za, takozvanu, osvajačku prodaju.
Potpuno nova, sledeća generacija Toyota C-HR podiže izuzetan kvalitet i status svog prethodnika na viši nivo s avangardnim dizajnom, naprednim tehnologijama i nizom elektrifikovanih hibridnih i plug-in hibridnih pogonskih agregata s povećanom snagom, većom voznom moći i proširenim mogućnostima potpuno električne vožnje. To takođe jača Toyotinu posvećenost Evropi: novi model je zamišljen u Evropi s čvrstom željom za evropskim kupcima, a proizvodi se isključivo u Evropi, uključujući montažu njenih visokonaponskih baterijskih jedinica.
DIZAJNIRAN DA SE ISTIČE
Upečatljiv dizajn nove Toyote C-HR je veran stajlingu prikazanom na Prologue vozilu otkrivenom krajem 2022. godine. Njegova prepoznatljiva spoljašnjost daje utisak „koncept automobila na putu“.
Originalni C-HR razbio je usvojeni kalup modela SUV dizajna svojim linijama nalik kupeu. One su još oštrije prikazane na novom modelu s njegovim „super-kupe“ profilom. Prednji tretman predstavlja novo lice za Toyotina SUV vozila, koji se takođe može videti na potpuno električnom bZ4X i novom Priusu. Veran stilskim naznakama koje su viđene na Toyoti C-HR Prologue, izgled je oštar i prodoran, s osećajem da je automobil spreman da krene napred. Tema isprepletenih oblika istaknuta je u dijamantskim linijama karaktera duž bočne strane vozila, naglašavajući ručice u ravni na vratima – koje su prvi put predstavljene na Toyoti – i dodajući naglasak na prisustvo automobila na putu.
Dinamičan, zgusnut izgled automobila dodatno je ojačan kratkim prepustima i velikim točkovima – prečnika do 20 inča. Biće dostupan novi stil dvobojnog dizajna karoserije, koji će proširiti kontrastni crni krov sve do zadnjeg branika i do zadnje tri četvrtine automobila. Napori su bili usmereni na stvaranje besprekornog izgleda s čvršćim zatvorenim linijama i savršenom integracijom kamera, radara i perača farova s pristupom „skrivene tehnologije“.
Toyotini dizajnerski i aero timovi blisko su sarađivali kako bi osigurali da je eksterijer aerodinamički efikasan, kao i vizuelno impresivan. Ovo je obezbedilo optimizaciju protoka vazduha preko i oko vozila u detaljima, uključujući precizno profilisanje prednjeg branika i format zadnjeg krovnog spojlera.
Originalna Toyota C-HR označila je iskorak u senzornom kvalitetu. Novi model ide dalje s enterijerom koji ima još viši premijum i prefinjeniji osećaj i izgled. Svi kontrolni elementi su koncentrisani u zoni vozača, dok horizontalni raspored instrument table i tema dizajna „krila“ daju putnicima osećaj da se kabina obavija oko njih, povećavajući osećaj udobnosti.
PERSONALIZOVANO KORISNIČKO ISKUSTVO
Toyota je stvorila besprekorno, intuitivno i personalizovano korisničko iskustvo dizajnirano da prevaziđe očekivanja kupaca i da prepozna vrednost koju današnji kupci pridaju povezanom ekosistemu u automobilu, gde mogu da koriste aplikaciju na svom telefonu, ekran osetljiv na dodir ili glasovne komande za kontrolu širokog spektara funkcija. Cilj je bio da se stvori jasno, intuitivno i personalizovano iskustvo koje predviđa potrebe korisnika.
Scenario dobrodošlice se automatski odvija kada se vozač približava svom vozilu, uz osvetljavanje spoljašnjih svetala – uključujući osvetljenje novog Toyota C-HR svetlosnog potpisa na petim vratima. Željena podešavanja vozača za (gde je navedeno) položaj sedišta, digitalni ekran instrumenata, head-up displej i multimedijalni ekran se automatski primenjuju.
Toyota C-HR ima novi, 12,3-inčni potpuno digitalni prednji panel (u zavisnosti od stepena opreme). Grafika je oštra, a informacije jasno raspoređene i lake za čitanje. Ekran se može podesiti tako da daje prioritet različitom sadržaju u skladu s preferencijama vozača ili vrstom putovanja, na primer da informacije o aktivnoj ADAS funkciji budu istaknute kada se uključite na autoput. Postoje tri unapred podešena rasporeda koji se mogu personalizovati pomoću prekidača na upravljaču. Kvalitet i lakoća korišćenja su poboljšani doslednom upotrebom boja, fontova za informacije i multimedijalni ekran.
Toyota C-HR će biti dostupna sa sistemom digitalnih ključeva, gde korisnik mora samo da ima telefon pri sebi da bi pristupio i pokrenuo vozilo.1
Sistem ambijentalnog osvetljenja Toyote C-HR nudi širok spektar boja – izbor do 64 – za uvođenje opcija za unutrašnje i indirektno osvetljenje koje odražava okruženje u kabini – hladno ili toplo – ili doba dana. Osmišljen je program od 24 promenljive nijanse, sinhronizovan s prolaskom svakog sata kako bi se napredovalo od svetlih jutarnjih tonova do onih opuštajućih uveče. Šema osvetljenja će takođe pomoći u povećanju bezbednosti: zvučna i vizuelna upozorenja sistema za pomoć pri bezbednom izlasku biće pojačana unutrašnjim osvetljenjem koje se menja u crveno, da upozori na otvaranje vrata kada postoji rizik od sudara s vozilima ili biciklistima koji se približavaju sa zadnje strane. C-HR je prvi Toyotin model koji dobija ova proširenja funkcionalnosti ambijentalnog osvetljenja.
Potpuno nova Toyota C-HR biće dostupna s multimedijalnim paketom Toyota Smart Connect, uključujući (prema verziji) ekran osetljiv na dodir od osam ili 12,3 inča, ugrađeni glasovni agent i bežičnu vezu s pametnim telefonom preko Apple CarPlay-a ili Android Auto-a. Sistem će obezbediti informacije o dometu EV i lokalnim lokacijama za punjenje u svojoj funkciji POI. Vlasnici će takođe moći da koriste MyT aplikaciju za pametne telefone za daljinsko upravljanje funkcijama vozila, uključujući rad sistema klimatizacije za zagrevanje ili hlađenje automobila pre nego što krenu na putovanje. Visok nivo inovacije u potpuno novoj Toyoti C-HR uključuje jedinstvenu u svojoj klasi funkciju automatskog parkiranja. Takođe će biti dostupna aplikacija koja će omogućiti potpuno udaljeno parkiranje, s vozačem izvan vozila, što će omogućiti još preciznije manevrisanje u ograničenim prostorima.
NAPREDNA BEZBEDNOST I POMOĆ VOZAČU
Sve verzije potpuno nove Toyote C-HR imaće koristi od najnovijeg Toyotinog portfelja Safety Sense aktivnih bezbednosnih funkcija i funkcija pomoći vozaču. Njihov opseg i funkcionalnost su prošireni, kako bi se obezbedile još veće zaštite od mnogih uobičajenih rizika od nezgoda i da bi se smanjio napor za vozača. Za dodatnu pogodnost, buduća ažuriranja sistemskog softvera mogu se isporučiti bežično, bez potrebe za posetom servisu.
Ključni razvoji uključuju novo suzbijanje ubrzanja koje usporava svaku iznenadnu upotrebu gasa, kada se otkrije rizik od sudara s vozilom ispred. Takođe nova, proaktivna pomoć pri vožnji (PDA) radi pri malim brzinama, obezbeđujući glatko usporavanje kada vozač spusti gas kada se približava sporijem vozilu ispred ili uđe u krivinu. Takođe obezbeđuje pomoć pri upravljanju, koja prepoznaje krivine ispred i prilagođava silu upravljanja kako bi pomogla vozaču da napravi glatko i stabilno skretanje.
Vlasnici će takođe moći da izaberu napredni bezbednosni paket za svoj automobil, uključujući funkcije kao što su pomoć pri promeni trake s upozorenjem o prednjem unakrsnom saobraćaju, kameru za praćenje vozača (poboljšava performanse EDSS-a), automatski sistem dugih svetala s kontrolom kamere za podešavanje distribucije svetlosti i (tamo gde lokalni propisi dozvoljavaju) vožnju bez upotrebe ruku da bi se automatski pratilo vozilo ispred u saobraćajnoj gužvi.
PODRŠKA ODRŽIVOSTI I SMANJENJU ŠTETNE EMISIJE
Preduzete su opsežne mere za smanjenje emisije ugljenika i veće korišćenje recikliranih materijala, podržavajući održivost i koncept cirkularne ekonomije.
U poređenju s prethodnikom, novi automobil ima duplo više reciklirane plastike – koristi se u više od 100 različitih delova. Ovo uključuje novu tkaninu za presvlake sedišta koja je napravljena od recikliranih PET boca.
Odbojnici su napravljeni od novog materijala smole koji je prethodno obojen u kalupu – inovacija za koju se očekuje da će uštedeti stotine tona CO2. Dodatne uštede su postignute usvajanjem novog automatizovanog procesa farbanja korišćenjem boja na bazi vode i korišćenjem novog materijala bez životinjskog porekla, kao alternative koži za oblogu upravljača.
Dizajnerske i tehnološke mere su takođe preduzete da bi se smanjila masa automobila, uključujući nove čelike visoke čvrstoće i novi panoramski dizajn krova. Fiksni panoramski krov ima premaze s niskom emisijom i infracrvenom redukcijom koji zadržavaju toplotu u kabini zimi i sprečavaju pregrevanje po sunčanom letnjem vremenu. Ovo izbegava potrebu za konvencionalnim suncobranom, štedi 5 kg jedinične težine, poboljšava prostor za glavu za 3 cm i smanjuje potrebu za korišćenjem klima uređaja za održavanje ugodne temperature.
ČETIRI ELEKTRIFIKOVANE POGONSKE OPCIJE
Potpuno nova Toyota C-HR biće predstavljena s izborom od četiri elektrifikovane pogonske jedinice, linijom koja demonstrira Toyotin dobro poznat i dokazan multi-tehnološki put ka neutralnosti ugljenika. Toyota veruje da je potrebno ponuditi različite opcije kako bi kupcima omogućili pristup dostupnim i praktičnim vozilima koja će ubrzati tempo smanjenja CO2 i pomoći da se obezbedi uspešan prelazak na mobilnost s nultom emisijom.
Asortiman obuhvata 1,8 i 2,0-litarske hibridno-električne (HEV) verzije i 2,0-litarski plug-in hibridno-električni (PHEV) model. Dvolitarska HEV varijanta će dodatno biti dostupna s opcijom inteligentnog pogona na sve točkove (AWD-i).
Noviteti imaju koristi od najnovije, pete generacije Toyotine hibridno-električne tehnologije koja pruža vodeći balans povećane snage i niske emisije izduvnih gasova, zadovoljavajući potrebe i prioritete kupaca u srcu tržišta C segmenta. Ovo je postignuto sveobuhvatnim redizajniranjem ključnih komponenti hibridno-električnog sistema radi smanjenja veličine i mase, uključujući novi menjač i kontrolnu jedinicu snage (PCU) i snažniju bateriju visokog napona.
Hibridni pogon od 1,8 litara, koji je takođe predstavljen u novoj porodici Corolla, fokusiran je na ekološke performanse, ali ima znatno više snage od trenutne 1,8-litarske hibridne električne Toyote C-HR. Hybrid 200 je još jači predlog, njegova veća snaga doprinosi nagrađivanom iskustvu hibridno-električne vožnje s beskompromisnom efikasnošću.
2,0-litarski Plug-in Hybrid – najbolji sistem u klasi – ima dvostruku DNK: obezbeđuje potpuno električnu vožnju EV bez napora za svakodnevnu upotrebu i visokoefikasne hibridno-električne performanse za duža putovanja. Sistem može da skine veliki deo stresa tokom vožnje, s istinskom mogućnošću EV s veoma konkurentnim dometom, i sa Regeneration Boost – iskustvom vožnje poput „jedne pedale“ – s tri operativna nivoa – za lakši napredak u gradskom saobraćaju. Takođe će automatski prilagoditi režim vožnje kako bi optimizovao energetsku efikasnost, prepoznajući najbolje mogućnosti za punjenje energije kada se prati ruta preko navigacionog sistema automobila. Zahvaljujući uvođenju nove Geofencing funkcije, Toyota C-HR PHEV će se automatski prebaciti na EV rad kada automobil uđe u zonu niske emisije (LEZ), optimizujući potrošnju baterije tokom celog putovanja (kada koristite navigacioni sistem i baterija je dovoljno dopunjena).
Opcija AWD-i dostupna na 2,0-litarskoj HEV verziji daje dodatnu “vuču” i stabilnost pri povlačenju, skretanju ili vožnji po klizavim površinama, podržana dodatnim kompaktnim generatorom elektromotora visokog obrtnog momenta na zadnjoj osovini automobila. Ovaj sistem može da radi u širokom opsegu brzina vozila i uslova na putu.
AGILNO, REAKTIVNO UPRAVLJANJE
Svaki aspekt dinamičkih karakteristika Toyote C-HR je analiziran kako bi se pružila poboljšanja, nadovezujući se na uspostavljenu reputaciju modela za okretno, agilno rukovanje. Novi pogonski agregati su kalibrisani da postignu intuitivne performanse ubrzanja i upravljivost, s direktnijom vezom između upotrebe gasa i reakcije vozila, povećavajući samopouzdanje vozača i faktor zabave u vožnji. Sistem oslanjanja, kočnice i upravljanje su takođe redizajnirani i podešeni kako bi se postigao idealan balans između ravnoteže vozila, udobnosti u vožnji i odziva.
Tokom razvoja, Toyota C-HR je podvrgnuta opsežnom testiranju od strane tima Toyotinih vodećih test vozača, kako na stazi u evropskom test centru kompanije, tako i na svim vrstama puteva i u različitim vremenskim uslovima širom kontinenta, kako bi se osigurala najbolja moguća dinamička ravnoteža.
TOYOTA C-HR PREMIERE EDICIJE
Nova Toyota C-HR biće predstavljena s dve specijalne verzije Premiere Edition, koje iskazuju najviši nivo opreme i stila.
GR SPORT Premiere Edition će dodati detalje GR stila, uključujući G-mrežasti uzorak za rešetku, alu naplatke od 20 inča novog dizajna, GR oznake, „tečno crne“ ukrase na centralnoj konzoli i sportska prednja sedišta s logom GR utisnutim na naslonima za glavu. Njegova prepoznatljiva boja je Precious Silver u novoj dvotonskoj izvedbi koja proširuje kontrastnu crnu završnu obradu s krova preko zadnjeg dela automobila; druge opcije boja će biti dostupne. Specifikacija opreme uključuje head-up displej i JBL premijum audio sistem.
High Premiere Edition ima prepoznatljivu Sulphur dvobojnu spoljašnjost – biće dostupne i druge boje. Kabina ima sedišta od perforirane kože s kontrastnim sumpornim šavovima, head-up displej i panoramski krov.
Sa svojim konceptnim dizajnom voljenog automobila, besprekornim digitalnim korisničkim iskustvom, potpuno elektrifikovanim dometom pogonskih sklopova i okretnom dinamikom vožnje, nova Toyota C-HR ima kvalitet da zadrži svoju poziciju ikonskog modela, privlačeći nove kupce i jačajući Toyotin brend u Evropi.
1 Komentar
Comments are closed.
A recimo da se negde napiše kolika je snaga motora? Ili to više nikome nije bitno, bitno je koliko je veliki ekran?