Online plus

Toyota Auris Touring Sports

4.47KPregleda

Japanski pojam praktičnosti

Novi Toyota Auris Touring Sports će imati svetsku premijeru na ovogodišnjem Sajmu automobila u Ženevi, nakon čega će se popularna karavan verzija pridružiti širokoj paleti modela Aurisa.

Sa novim Toyota Auris Touring Sports modelom, bogat asortiman Aurisa dobija karavan verziju.

Kombinujući dinamičan dizajn sa najfunkcionalnijom kabinom u segmentu, novi Auris Touring Sports je prvi karavan u segmentu sa potpuno hibridnim agregatom. Sa baterijom smeštenom ispod zadnjeg sedišta, Toyotina Hybrid Synergy Drive tehnologija ne zauzima više prostora, pa nije napravljen kompromis po pitanju tovarnog prostora ili zapremine prtljažnika.

Karavani trenutno čine 25% prodaje C segmenta, a od toga se 76% odnosi na flotnu prodaju. Pretpostavlja se da će hibridna verzija Auris Touring Sports-a imati udeo od oko 40% u ukupnoj evropskoj prodaji modela. To govori da je hibrid postao „mejnstrim“ ponuda, dostupna najširem krugu kupaca.

Dizajniran za Evropu, novi Auris Touring Sports će se proizvoditi u britanskoj „Toyota Motor Manufacturing UK“ fabrici, zajedno sa Avensisom, što će ojačati prisustvo japanske kompanije na evropskom tržištu.

Najfunkcionalniji u segmentu, uz superioran prostor
Iako dele međuosovinsko rastojanje od 2,600 mm i radijus okretanja od 10,4 metra, Auris Touring Sports je 285 mm duži od hečbek verzije, što je uglavnom iskorišćeno za prtljažni prostor.

Kada su zadnja sedišta podignuta, prtljažnik je 1115 mm dugačak i 1452 mm širok, uz veliku zapreminu od 530 litara. Kada se zadnja sedišta (mogućnost preklapanja u razmeri 60:40) preklope, prtljažni prostor se povećava na maksimalnih 2047 mm dužine i 890 mm visine, uz ukupnu zapreminu od 1658 litara.

Ova superiorna zapremina prtljažnika je kombinovana sa najfunkcionalnijom kabinom u klasi. Auris Touring Sports je jedini karavan u C segmentu koji kupcima nudi Toyotin “Easy Flat” sistem za preklapanje zadnjih sedišta jednim pokretom, dvostruki pod prtljažnika, rolo pokrivač koji se pomera u dva smera, mrežu za prtljag sa namotavanjem, kuke za kese, aluminijumske krovne šine, tri 12-voltne utičnice (uključujući jednu u prtljažniku), kao i dodatnu rasvetu prtljažnika.

Osim ovih praktičnih dodataka, Auris Touring Sports se takođe odlikuje velikim brojem pregrada, uključujući pregradu ispred suvozača, držač za naočare, kuke za kapute, pregradu za sitan novac, 4 držača za čaše i 4 držača za flaše, klizni naslon za ruke sa pregradom za dokumenta, kao i mesta u središnjoj konzoli i zadnjem delu kabine za smeštaj malih predmeta.

Novi, opcioni set za vuču omogućava hibridnom Auris Touring Sports modelu da povuče teret do 345 kg težine.

Dinamični dizajn spoljašnjosti
Kao i hečbek model, Auris Touring Sports se ističe snažnim i dinamičnim dizajnom karoserije. Takođe, velika prednost se ogleda u aerodinamičnosti i smanjenoj težini ovog modela, kao i dinamičkim poboljšanjima zbog niskog težišta.

Novi dizajn karoserije ima odlične aerodinamične performanse. Koeficijent otpora vazduha Auris Touring Sports-a je samo 0,28, što u isto vreme povećava stabilnost i dovodi do manje potrošnje goriva.

Novi Auris Touring Sports deli dizajn prednjeg dela sa hečbekom, koji je napravljen u duhu Toyotinog dizajnerskog jezika sa naglašenom donjom prednjom maskom i prodornim izgledom farova sa LED dnevnim svetlima (DRL). Sve to ovom novom karavanu daje snažan, a opet elegantan izgled.

Naglašena prednja maska ima veliku trapezoidnu donju rešetku, ukomponovanu u prednji branik i manju gornju masku smeštenu između farova.

Novi Auris Touring Sports će biti dostupan u deset boja karoserije, od čega su tri nove – granitno siva, avangardna bronzana i nebesko plava. Biserno bela boja je rezervisana ekskluzivno za hibridni model. Ponuda točkova uključuje čelične naplatke sa ratkapnama od 15 i 16 inča, kao i 16 i 17-inčne aluminijumske naplatke.

Auris Touring Sports hibrid ima jedinstvene detalje koji ga izdvajaju kao najbolji model u ponudi. Donja prednja maska i donji deo zadnjeg branika su ofarbani u ekskluzivnu grafitnu boju visokog sjaja, dok haubu i zadnji kraj krasi plavi hibridni logo. Takođe, hibridni logo se nalazi na prednjim blatobranima i zadnjim vratima. 16 i 17-inčni tamno-metalik aluminijumski naplaci imaju novi dizajn koji je jedinstven za hibridni model.

Unutrašnjost visokog kvaliteta
Nova unutrašnjost nudi više prostora i udobnosti za putnike, a ističe se snažnim oblicima, kvalitetnim materijalima i lepšim osećajem materijala „pod prstima“. Kontrolna tabla ima horizontalan dizajn, što stvara osećaj veće širine i prostranosti kabine, uz ergonomski raspored instrumenata i prekidača, više usmerenih na vozača.

Nova prednja sedišta su veoma udobna i imaju mogućnost većeg pomeranja po dužini i visini. Visina sedišta je smanjena za 40 mm, dok je upravljač spušten za 2 stepena, što stvara položaj vozača koji je više sportski. Kao standard na Style nivou opreme, novorazvijena sportska sedišta nude veću bočnu potporu.

Novi dizajn prednjih sedišta takođe povećava prostor za kolena putnika pozadi za 20 mm, a takođe je povećan i ugao otvaranja zadnjih vrata.

Taktilni kvalitet i vizuelna harmonija unutrašnjosti je dodatno poboljšana, pa je pažljivo razmotrena tekstura svake površine sa kojom putnici dolaze u kontakt.

Novi Auris Touring Sports će biti dostupan u novoj crnoj boji unutrašnjosti sa mat teksturama. Mat površine sa izgledom prirodne kože su kreirane kombinovanjem geometrijskog tačkastog uzorka i teksture kože.

Auris Touring Sports hibrid ima ekskluzivan izgled merača sa ekranom ekološke vožnje u okviru table sa instrumentima, elektronsku ručicu menjača u plavoj boji i oznake instrumenata ekskluzivne za hibrid.

Poboljšana vozna dinamika
Kao rezultat Toyotine želje da poveća dinamičke sposobnosti svojih vozila, Auris Touring Sports ima sva poboljšanja kao i Auris hečbek. Unapređena je čvrstoća karoserije, ogibljenje, upravljanje, položaj vozača, a istovremeno je smanjen nivo buke i vibracija. Rezultat je udobnija i zabavnija vožnja.

Novi spojevi i ojačanja donjeg dela karoserije, kao i prednjih i zadnjih struktura, povećali su ukupnu čvrstoću karoserije. Sveobuhvatna upotreba čelika visoke zatezne čvrstoće u konstrukciji karoserije dovela je do smanjenja ukupne težine vozila.

Revidirane su i brojne komponente MacPherson ogibljenja, uključujući dizajn gornjih potpornika, graničnika, opruga i amortizera. Amortizeri su fino podešeni i smanjena je elastičnost opruga, kako bi se postigla udobnija vožnja, ali uz vrhunsku stabilnost i odličan odziv upravljača.

Modeli sa 1,33 litarskim benzinskim i 1,4 litarskim dizel motorom imaju zadnje ogibljenje sa torzionom gredom, dok modeli sa 1,6 litarskim benzinskim, 2,0 litarskim dizel i hibridnim agregatom pozadi imaju ugrađenu dvostruku viljušku.

Električno servo upravljanje (EPS) je takođe poboljšano. Upravljač ima čvršću vezu, što omogućava linearnije upravljanje, dok nova kontrolna jedinica EPS sistema izjednačava razlike u sili upravljanja, kako bi se postigao bolji odziv upravljača. Zajedno, ove izmene dovode do direktnijeg upravljanja, bolje povratne informacije i bržeg skretanja, što povećava agilnost vozila.

Hibrid – neodoljiva ponuda
Predstavljanjem Auris hibrida 2010. godine, Toyota je postala prvi proizvođač koji nudi tri različita pogonska agregata u C segmentu. Od početka prodaje, prodato je oko 60,000 hibridnih verzija Aurisa, što ga čini drugim najpopularnijim hibridom u Evropi, posle Priusa.

Kontrolna jedinica Hybrid Synergy Drive je modifikovana kako bi pružila uglađenije i prirodnije ubrzanje vozila, uz tesniju vezu između brzine vozila i broja obrtaja motora.

Sposobni da rade nezavisno ili zajedno, 1,8 litarski VVT-i benzinski motor i elektromotor stvaraju zajedničku snagu od 136 ks (100 kW), zbog čega Auris Touring Sports hibrid ubrzava od 0-100 km/h za 10,9 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 180 km/h.

Sa druge strane, Auris Touring Sports hibrid ima najniže emisije CO² u klasi od samo 85 g/km. Takođe, ima znatno niže emisije oksida azota (NOx) i čestica čađi od dizel automobila sličnih performansi.

Novi Auris Touring Sports hibrid predstavlja izvanrednu vrednost za uložen novac. Emisije CO² od 86 g/km kupcima omogućavaju poreske olakšice i izuzeće od naplaćivanja takse za ulazak u centar grada u mnogim zemljama Evrope, kao i veoma niske troškove vožnje. Servis, održavanje i popravke mogu da budu i 50% niže od dizel modela.

Efikasni benzinski i dizel agregati
Pored prvog hibridnog karavana u C segmentu, Auris Touring Sports će biti dostupan sa istim benzinskim i dizel motorima kao i Auris hečbek; 1,33 litarskim Dual VVT-i i 1.6 litarskim Valvematic motorima,kao i poboljšanim 1,4 i 2,0 litarskim dizel motorima.

Zbog Toyotine Stop & Start tehnologije i naprednog Multidrive S menjača, emisije CO² kompletnog asortimana Auris Touring Sports-a su veoma konkurentne. 1,33 i 1,6 litarski benzinski motori stvaraju 127, odnosno 139 g/km, dok 2,0 i 1,4 litarski dizel motor ispuštaju samo 115, tj. 109 g/km.

Nivoi opreme i bezbednost
Novi Auris Touring Sports će biti dostupan u više nivoa opreme, prilagođenih širokom krugu kupaca. Svaki nivo opreme se jasno razlikuje, kako po pitanju specifikacija, tako i u spoljašnjem i unutrašnjem izgledu.

Čak i osnovni model novog Auris Touring Sports-a ima pažljivo odabranu standardnu opremu koja pojednostavljuje i ulepšava boravak u kabini, uključujući “Follow Me Home” funkciju za odloženo gašenje farova i sistem pomoći pri kretanju uz brdo.

Auris Touring Sports zadržava visoke standarde Toyote po pitanju aktivne i pasivne bezbednosti, sa ciljem da osvoji 5 zvezdica na Euro NCAP testu za 2013. Kako bi se postigao visok stepen zaštite pešaka, u prednji deo karoserije je ugrađeno više različitih delova za upijanje energije sudara.

Auris Touring Sports je opremljen ABS i EBD sistemima, sistemom pomoći pri kočenju, sistemom kontrole stabilnosti vozila (VSC) i signalom naglog kočenja. On je takođe opremljen vazdušnim jastucima za vozača i suvozača, vazdušnim jastukom za kolena, bočnim vazdušnim jastucima i vazdušnim zavesama.

Izvor: Toyota

Top Reviews

Video Widget

gallery