AktuelnoOnline plusVesti

Tesla i BYD pojeli Hyundai na domaćem terenu 

273Pregleda

Tesla Model Y i BYD Sealion 7 pomerili su Hyundai i Kiu sa vrha prodajnih lista u Južnoj Koreji

 

 

Tesla Model Y i BYD Sealion 7 prodaju se bolje od Hyundaija i Kije u Južnoj Koreji. Kineski električni automobili menjaju pravila igre i preuzimaju dominaciju na domaćem tržištu.

 

 

Već posle ovogodišnjeg Sajma automobila u Šangaju i nakon upoznavanja sa tendencijama tržišta na bliskom istoku postalo je jasno da će južno korejski brendovi biti u dogledno vreme i najveći globalni gubitnici kineske ekspanzije.

 

 

 

Niko nije očekivao da Hyundai i Kia izgube i primat na domaćem tržištu Južne Koreje od Tesle i BYD

 

 

Kineski proizvođači električnih vozila, zakucavaju još jedan ekser „pod nokte“ dva vodeća brenda i postaju ozbiljan izazov za celokupnu južnokorejsku auto-industriju, koja je decenijama slovila za neosvojivu tvrđavu domaćih brendova.

 

 

 

 

Prema podacima analitičke kuće „CarIsYou“, prodaja uvezenih električnih automobila u Južnoj Koreji porasla je čak 73% od januara do septembra 2025, a rast predvodi Tesla Model Y, koji se sklapa u Šangaju.

 

 

Tesla – lider prodaje iz Kine

 

 

Tesla je u prvih devet meseci prodala 37.035 primeraka Modela Y, čime je ne samo pretekla BMW i Mercedes, već i domaće favorite kao što su Hyundai Grandeur i Avante.

 

 

U septembru je prodala čak 8.361 komada, čime je Tesla, (američki brend sa proizvodnjom u Kini), preoteo tržište samim korejskim proizvođačima, pomerajući granice domaće lojalnosti i promenio navike kupaca.

 

 

BYD – kineski izazivač iznenađenja

 

Drugi talas kineske ofanzive stiže iz BYD-a, koji je tek u martu počeo isporuke kupcima u Koreji, a do septembra je prodao 2.967 vozila.

 

 

 

 

Njihov SUV Sealion 7 postao je treći najprodavaniji uvezeni EV u zemlji sa 825 prodatih primeraka u jednom mesecu.

 

Ovaj rezultat potvrđuje da su korejski kupci prevazišli ranije predrasude o kineskim automobilima i da ih sada sve više biraju zbog tehnologije, autonomije i cene.

 

 

BYD je time uspeo da prodre i na domaće tržište koje je do sada bilo gotovo hermetično zatvoreno za strane brendove.

 

 

Prodaja EV Južna Koreja (jan-sepr.2025)

 

– Tesla Model Y: 37.035 prodatih komada (I–IX 2025)

– Kia EV3: 18.732

– Hyundai Ioniq 5: 12.204

– BYD ukupno: 2.967, od čega Sealion 7 čini 825 u septembru

 

 

Električni automobili proizvedeni u Kini sada imaju svoj identitet na korejskom tržištu. To je razvoj koji je pre samo nekoliko godina delovao nezamislivo“, izjavio je jedan od industrijskih zvaničnika za The Korea Times.

 

 

Stručnjaci upozoravaju da bi tradicionalni luksuzni brendovi i domaće kompanije mogli izgubiti značajan tržišni udeo i u samoj Južnoj Koreji kako elektrifikacija postaje dominantniji trend

 

 

Ništa mije bolja nije situacija za Hyundai i Kia u Evropi pa čak i kod nas, jer sve više zaostaju za liderima tržišta.

 

 

 

Da bi opstali, potežu za najdrastičnijim merama velikog sniženja cene, pa je u primera radi Srbiji cena uveliko prevaziđenog Hyundai Ioniq5 snižena u nekim slučajevima i preko 30%.

 

Potpuno je jasno, Kina više nije “fabrički pogon” drugih brendova, ona sada izvozi trendove.

 

 

Lidija Piroški

(Izvor: The Korea Times)

 

BONUS VIDEO: Otkrivamo zašto se prevaziđeni Hyundai Ioniq5 prodaje u bescenje 

 

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery