Retrovizor

Sedmica u retrovizoru 25.12.2016.

1.3KPregleda

Tržište ili labudova pesma

Nagli rast upozorava, Gabor spreman, VW nabijen na kolac stigao do 17 milijardi odštete, Toyota „ala“ BMW

Red kanapea, red roštilja, red kiselog kupusa, pa tako u nedogled. Težak je ovaj život novinarski poslednjih sedmica kalendarake 2016.

Međutim, dok se u Srbiji krka po kafanama, između svih tih ukusnih zalogaja smestilo se i nekoliko interesantnih misli, vesti, jubileja i novih modela.

Recimo na početku, primećujem da je VW lepo naturpijao Golf R koji sada nudi čak 310 KS. Ipak mislim, nije stvar samo u „konjaži“ ima puno toga i u stilu, koji sve više manjka najbolje prodavanom automobilu u istoriji. Hajde, da ih i razumemo, nije im sada do stilskih bravura jer ih Amerika poput Andrićevog Merdžana lagano nabada na kolac. Stiglo se do preko 17 milijardi odštete a kraja zašiljenom kolcu se još ne vidi. I gde onda uštedeti sve te milijarde nego na razvoju. Bojim se da nam zbog ovoga po svemu sudeći sledi decenijsko VW prepakivanje bajatog kolača u drugi celofan. Mada, ne bih zanemario „švabu“, zna on da se digne iz pepela ma kolilo situacija izgledala beznadežna.

Najbolji primer koji potvrđuje nadu je možda i u dolazećem Audi A8 E-Tron. Ne znam jel to auto ili lokomotiva soničnog voza!?

Sa druge strane, onako pomalo ispod žita Kia predstavlja stvarno interesantan novi Picanto a Toyota mudro uzima najbolje i to od BMW.

Honda nemajući posebno novih modela podseća na slavnu istoriju. Proizveli su preko 100 miliona automobila. Alal vera! Zato i čudi ova njihova defanziva.

Kod nas naravno crno-belo. Gabor se uveliko priprema za Dakar a već tradicionalno skeniranje tržišta polovnjaka od strane uticajnog sajta Polovni automobili ogoljuje surovu istinu. Većina naroda ide peške i javnim prevozom, dok se oni imućniji odlučeni za posedovanje svog četvorotočkaša vrte u krugu od 1.000-3.000 evra. Upravo je ovo iznos bezmalo polovine prodatih polovnjaka u Srbiji. Sa druge strane, po prestonici Range Rovera kao kokica pa sam sklon mišljenju da ipak postoje dve Srbije. Ona zvana Beograd sa nacionalnim dohotkom jednog Njujorka i ona Srbija koja je ostala kao truo plod ratova, korupcije i katastrofalne privatizacije.

Dobri tržišni rezultati auto branše u 2016. poput ostvarenja Renaulta ili Forda, nisu slika svih nas u proseku.

Najviše prodatih vozila u Srbiji tokom 2016. je u rasponu od 1.000-3.000 evra vrednosti

Statistika je kao i savest vrlo varljiva kategorija pa zato valja biti oprezan sa tim preporodom svega i svačega. Tržište automobila nam je suštinski bedno kao i prethodnih godina jer flotne prodaje bogatim stranim firmama nose 70% plasmana.

Iako sunce sija, ono najviše greje nekog drugog. Novi automobil nam zapravo nikada nije bio dalje, a tako je blizu.

Miodrag Piroški

Top Reviews

Video Widget

gallery