Tržište ili labudova pesma
Nagli rast upozorava, Gabor spreman, VW nabijen na kolac stigao do 17 milijardi odštete, Toyota „ala“ BMW
Red kanapea, red roštilja, red kiselog kupusa, pa tako u nedogled. Težak je ovaj život novinarski poslednjih sedmica kalendarake 2016.
Međutim, dok se u Srbiji krka po kafanama, između svih tih ukusnih zalogaja smestilo se i nekoliko interesantnih misli, vesti, jubileja i novih modela.
Recimo na početku, primećujem da je VW lepo naturpijao Golf R koji sada nudi čak 310 KS. Ipak mislim, nije stvar samo u „konjaži“ ima puno toga i u stilu, koji sve više manjka najbolje prodavanom automobilu u istoriji. Hajde, da ih i razumemo, nije im sada do stilskih bravura jer ih Amerika poput Andrićevog Merdžana lagano nabada na kolac. Stiglo se do preko 17 milijardi odštete a kraja zašiljenom kolcu se još ne vidi. I gde onda uštedeti sve te milijarde nego na razvoju. Bojim se da nam zbog ovoga po svemu sudeći sledi decenijsko VW prepakivanje bajatog kolača u drugi celofan. Mada, ne bih zanemario „švabu“, zna on da se digne iz pepela ma kolilo situacija izgledala beznadežna.
Najbolji primer koji potvrđuje nadu je možda i u dolazećem Audi A8 E-Tron. Ne znam jel to auto ili lokomotiva soničnog voza!?
Sa druge strane, onako pomalo ispod žita Kia predstavlja stvarno interesantan novi Picanto a Toyota mudro uzima najbolje i to od BMW.
Honda nemajući posebno novih modela podseća na slavnu istoriju. Proizveli su preko 100 miliona automobila. Alal vera! Zato i čudi ova njihova defanziva.
Kod nas naravno crno-belo. Gabor se uveliko priprema za Dakar a već tradicionalno skeniranje tržišta polovnjaka od strane uticajnog sajta Polovni automobili ogoljuje surovu istinu. Većina naroda ide peške i javnim prevozom, dok se oni imućniji odlučeni za posedovanje svog četvorotočkaša vrte u krugu od 1.000-3.000 evra. Upravo je ovo iznos bezmalo polovine prodatih polovnjaka u Srbiji. Sa druge strane, po prestonici Range Rovera kao kokica pa sam sklon mišljenju da ipak postoje dve Srbije. Ona zvana Beograd sa nacionalnim dohotkom jednog Njujorka i ona Srbija koja je ostala kao truo plod ratova, korupcije i katastrofalne privatizacije.
Dobri tržišni rezultati auto branše u 2016. poput ostvarenja Renaulta ili Forda, nisu slika svih nas u proseku.
Najviše prodatih vozila u Srbiji tokom 2016. je u rasponu od 1.000-3.000 evra vrednosti
Statistika je kao i savest vrlo varljiva kategorija pa zato valja biti oprezan sa tim preporodom svega i svačega. Tržište automobila nam je suštinski bedno kao i prethodnih godina jer flotne prodaje bogatim stranim firmama nose 70% plasmana.
Iako sunce sija, ono najviše greje nekog drugog. Novi automobil nam zapravo nikada nije bio dalje, a tako je blizu.