AktuelnoVesti

„Revolucija jede svoju decu“: Tesla rekordno niskim cenama novog Model 3 pokušava da opstane u Evropi

78Pregleda

 

 

Tržište Evrope više nije Teslino igralište

 

 

Kineska invazija je uzdrmala evropske proizvođače automobila ali još i više Teslu koja je predvodila automobilsku industriju u električnu revoluciju. Da li prisustvujemo istorijskom momentu u kojem „revolucija jede svoju decu“?

 

 

 

 

Tesla je danas u Evropi zvanično pustila u prodaju novu, povoljniju verziju Modela 3 Standard, koja će u baznoj verziji koštati od 37.970 evra i to svega nekoliko meseci nakon američke premijere novog modela. Ovaj potez je očekivan, kompanija Elona Maska pokušava da povrati deo kupaca u segmentu u kojem joj prodaja poslednje dve godine konstantno slabi.

 

 

Prema podacima sa zvaničnog sajta proizvođača, nova osnovna verzija Modela 3 stiže kao ključni deo strategije kojom Tesla pokušava da povrati potražnju i zaustavi pad globalnih isporuka, koje su prvi put opale još 2024. godine.

 

 

Za razliku od SAD, gde je ponuda električnih automobila ispod 40.000 dolara veoma ograničena, Evropa je potpuno drugačija priča: više od deset modela evropskih i kineskih proizvođača košta ispod 30.000 dolara. U tom društvu nalaze se BYD Dolphin Surf (od 23.000 €), Citroën e-C3 (od 23.300 €) i najjeftiniji – Dacia Spring (od 16.800 €).

 

U takvoj konkurenciji Tesla ulazi sa skupljim početnim cenama, što dodatno otežava povratak na stare pozicije. Podsetimo, Model Y je 2023. bio najprodavaniji automobil u Evropi, ali je Teslin tržišni udeo u međuvremenu pao na oko 1,5%.

 

 

Zašto je Tesla u problemu?

 

 

Za aktuelne teškoće Tesle „odgovoran“ je čitav nizi sistemskih problema:

  • zastarela gama, sa malo potpuno novih modela,
  • agresivan rast kineskih brendova, koji nude savremenu tehnologiju
  • zasićenje tržišta i pad interesovanja u pojedinim regionima,
  • loš imidž kompanije i Elona Maska, koji utiče na deo evropskih kupaca

 

 

 

 

Tesla, ipak, računa da će niža cena novog Modela 3 Standard i nedavno predstavljenog Modela Y Standard vratiti deo potražnje – iako prognoze za 2025. najavljuju još jedan pad isporuka od oko 10%.

 

 

Lansiranje najjeftinijeg Modela 3 u Evropi dolazi u trenutku kada Tesla najviše gubi tlo baš na ovom kontinentu. Iako su cene sada niže, pred kompanijom je i dalje ozbiljna borba protiv izuzetno snažne i sve pristupačnije konkurencije evropskih i kineskih brendova.

 

 

 

BONUS VIDEO: Kako je Volswagen ID.7 pobedio Tesla Model 3 na putu od Novog Sada do Portoroža

 

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery