Volkswagen je i zvanično predstavio osveženi VW Passat za evropsko tržište. Ovaj model će svoju zvaničnu premijeru imati na Sajmu automobila u Ženevi.
Spoljašnji dizajn
Na prvi pogled restilizovani VW Passat ima evolucionarni dizajn i dosta je sličan trenutnom modelu. Međutim, malo detaljnijim pregledom se vide detalji po kojima se on razlikuje od svog prethodnika. Tu su novi prednji branik, redizajnirana maska (rešetka) hladnjaka i LED Matrix farovi IQ.Light koji su dostupni kao opcija. Dizajneri su ubacili i trodimenzilonalne LED svetlosne jedinice na zadnjem delu automobila. Tu je i novi zadnji branik i sportski izduvni sistem sa dve izduvne cevi.
Dok još govorimo o spoljašnjem dizajnu, da napomenemo i da je novi VW Passat dostupan sa novim felnama. Njihova dimenzija može ići od 17 do 19 cola. Kupci takođe na raspolaganju imaju i nove boje kao npr. “Lapiz” plava, “Bottle” zelena i “Sand” zlatna.
Unapređen je i enterijer
Veće promene su uočljive unutar kabine. Naime, tu je novi volan, kao i nove presvlake. Tu je i digitalna instrument tabla dijagonale 11,7 inča. Predstavnici kompanije navode da je unapređena i grafika, osvetljenje i gustina piksela tog ekrana u odnosu na prethodni model.
U svakom slučaju, jedna od najvećih promena je potpuno novi infotejnment sistem po imenu MIB3. On je dostupan sa ekranima dijagonale 6,5, 8 i 9,2 inča. Takođe, ovaj sistem ima integrisanu SIM karticu koja omogućava stalnu konekciju sa internetom i Wi-Fi hotspot funckiju.
Meni infotejnemnt sistema je intuitivniji i podržava glasovne kontrole. Na primer, vozač može reći samo “Hello Volkswagen”, što će pokrenuti sistem prepoznavanja glasovne kontrole. Preko njih se može pristupiti i GPS navigaciji.
Mehanizacija i pogonski sklopovi
Novi VW Passat će biti dostupan sa paletom benzinskih i dizel agregata. Kada je reč o benzincima, tu je 1,5-litarski TSI koji razvija 148 konjskih snaga (110 kW). Dosupan je još i dvolitarski TSI u dve varijante. Jedna razvija 187 (140 kW), a druga 268 konjskih snaga (200 kW).
Kada je reč o dizelašima, ističe se novi dvolitarski TDI Evo koji razvija 148 konjskih snaga (110 kW). Njemu se pridružuju i 1,6-litarski TDI koji razvija 118 “konja” (88 kW) i dva dvolitarska TDI agregata koji razvijaju 187 (140 kW) i 236 konjskih snaga (176 kW).
Na tržištu će se naći i VW Passat GTE sa unapređenim plug-in hibridnim pogonskim sklopom. Sada je tu litijum-jonska baterija kapaciteta 13 kWh zahvaljujući kojoj je domet automobila povećan na 55 kilometara sa jednim punjenjem.
GTE poseduje 1,4 litarski TSI benzinski agregat koji razvija 113 konjskih snaga (85 kW), electromotor i specijalni šestostepeni menjač sa duplim kvačilom. Zahvaljujući tome, VW Passat GTE razvija 215 konjskih snaga (160 kW).
Napredni sistemi za asistenciju vozaču
Kada je reč o tehnologiji, restilizovani VW Passat je dobio nove sisteme za asistenciju vozaču. Tu spada adaptivni tempomat sa prilagodljivom brzinom. To znači da preko GPS podataka sistem usporava vozilo pre krivina i kružnih tokova. Ovaj sistem uz pomoć kamere prepoznaje znakove za ograničenje brzine i tome prilagođava brzinu.
Koliko god da je to impresivno, još impresivniji je novi Travel Assist sistem. On je zamena za Traffic Jam Assist sistem. Reč je o tehnologiji drugog nivoa polu-autonomne vožnje zahvaljujući kojoj automobil može sam upravljati pri brzinama do 210 km/h.
Naravno, s obzirom da je reč o sistemu polu-autonomne vožnje, vozač non-stop mora držati ruke na volanu. Upravo na volanu su smešteni senzori koji mogu otkriti ako vozač skloni ruke sa njega na više od 10 sekundi. Nakon toga se aktiviraju sistemi za uzbunjivanje vozača. Ako vozač ne odgovori na to, automobil se automatski zaustavlja.
2 Komentara
Comments are closed.
[…] model češkog proizvođača. Očekuje se da ta verzija modela Superb ima isti pogonski sklop kao VW Passat GTE. Njegov pogonski sklop se sastoji od 1,4-litarskog četvorocilindraša i elektromotora. Oni […]
[…] Passat se prodaje u različitim varijantama širom sveta. Osveženi model za evrospko tržište je predstavljen pre par nedelja na Sajmu automobila u Ženevi. Više o tome možete pronaći ovde. […]