AktuelnoVesti

Renault Clio, detaljno revidiran

3.39KPregleda

Renault predstavio novi, značajno osveženi Clio

 

 

Renault već godinu dana najavljuje da uskoro stiže novi Clio. Konačno, to se danas i desilo.

Stigao je novi, značajno osveženi Clio koji nudi jasnu vizuelnu indentifikaciju u odnosu na prethodnika, savremeniji digitalni „otisak“ i modernu pogonsku paletu uključujući i opstanak na sceni turbo dizela. 

 

 

 

 

Motorizacija novog Clia, startuje atmosferskim trocilindarskim agregatom od 65 konjskih snaga (47 kW) i 95 NM. Snažnija verzija istog motora broji 90 KS i 160 NM.

 

 

Renault najviše očekuje od modela Clio E-Tech Full Hybrid 145 koji kombinuje atmosferski 1,6-litarski četvorocilindarski blok od 145 KS sa dva električna motora i litijum-jonskm baterijom kapaciteta 1,2 kWh.

 

 

Za one tradicionalnije, Renault nudi i Clio Blue dCi 100 sa 100 konjskih snaga i 260 NM.

 

Uskoro opširnije!

 

BONUS PLUS: Ništa ne fali ni „starom“ Renault Clio E-Tech Hybrid 

 

 

 

DODATNE DETALJNE INFORMACIJE

Izvor: PR Saopštenje Renault

 

 

NOVI SPOLJAŠNJI DIZAJN: JOŠ ODVAŽNIJI IZGLED

 

 

Prednji kraj kao statusni simbol

 

Prednji kraj novog Clija je upotpunosti obnovljen: isklesane i zategnute linije kao i reljefni obrisi deluju moderno i energično. Veća prednja maska sa uzorkom šahovske ploče odaje utisak snage i sportskog duha. Boje prednje maske (tamnije oko logotipa i svetlije prema rubovima) stvaraju utisak dubine i tehničke preciznosti. Ovi elementi dizajna su radikalno promenili lice Renault Clio-a i učinili ga privlačnijim.

 

 

Upečatljiv logotip

 

Brušeni i mat prednji Nouvel’R logo odaje počast nasleđu brenda. Njegova geometrija je jednostavna, smislena i bezvremenska. Optički efekat dva prepletena romba stvara utisak komplementarnosti i neprekidnog kretanja i prenosi identitet nove generacije jasnije nego ikada.

 

 

Isklesani aerodinamični spojler

 

Ispod prednje maske verzija Techno i Esprit Alpine nalazi se prednji spojler, inspirisan svetom motosporta. Izvajani oblici i napete reljefne linije naglašavaju i jačaju prednji kraj. Spojler Techno verzije je urađen u boji karoserije, dok je u verziji Esprit Alpine ofarban u mat Shale sivu.

 

 

Novi svetlosni potpis uvodi novi vizuelni identitet

 

Novi Clio je prvi serijski automobil kreiran u okviru strategije Nouvelle Vague, o čemu svedoči novi svetlosni potpis prednjih svetala, po uzoru na logotip: vertikalna LED dnevna svetla ukazuju na oblik polovine logotipa Renault , istovremeno naglašavajući živahan i poletan karakter prednjeg dela i jačajući vezu modela sa imidžom brenda.
Tanki Full LED farovi, ugrađeni u sve verzije, daju automobilu oštar izgled i odražavaju preciznost i tehničku veštinu. Kompaktniji su i uključuju pet tehnološki naprednih svetlosnih snopova (u poređenju sa prethodna tri) koji automatski podešavaju intenzitet dugih i kratkih svetala

 

 

Dinamičniji zadnji kraj

 

 

Zadnji branik je takođe prerađen: aerodinamički otvori za vazduh vizuelno proširuju zadnji kraj, poboljšavaju prianjanje i naglašavaju tehničku snagu automobila. U zavisnosti od verzije, donji deo zadnjeg dela je ofarban u mat crnu (prve dve verzije), u sjajnu crnu (Techno verzija) i mat sivu boju Shale (verzija Esprit Alpine). Takođe je dostupno šest opcija difuzora (sa ili bez izduvne cevi u hibridnim verzijama i u zavisnosti od nivoa opreme).
Savremena zadnja svetla imaju providne poklopce koji nagoveštavaju savremenu, tehnološki naprednu unutrašnjost. Njihove sjajne spoljne ivice su usklađene sa prednjim svetlosnim potpisom.

 

 

Prefinjene boje i upečatljivi naplaci

 

Nova generacija je dostupna u sedam elegantnih boja karoserije: bela Glacier, crna Star, siva Shale, plava Iron, crvena Flame, narandžasta Valencia i siva Rafale – nova troslojna boja koja iz daljine izgleda obično, a izbliza je svetlucava.
Atraktivan stav novog modela naglašavaju upečatljive felne do 17 inča. Asortiman uključuje šest opcija naplataka, uključujući četiri opcije aluminijumskih naplataka dostupnih za različite verzije. Na primer, Techno verzija ima 16-inčne brušene crne aluminijumske naplatke. Svi naplaci imaju novi centralni Renault logo od brušenog aluminijuma.
Kućišta retrovizora ostalih verzija su obojena u crnu boju Star, baš kao i shark antena verzija Techno i Esprit Alpine.

 

 

Nepromenjene dimenzije

 

Bez obzira na stilske promene u unutrašnjosti, Clio je zadržao proporcije prethodnika: dugačak je 4053 mm, širok 1988 mm i visok 1439 mm.

 

 

ELEGANTNA I ODRŽIVA UNUTRAŠNJOST

 

 

Zahvaljujući poboljšanjima u unutrašnjosti, putnički prostor novog Clio-ja je sada udobniji i prijatniji. Čim stupite u unutrašnjost, vašu pažnju će privući fini i održivi materijali najvišeg kvaliteta. Prostranost i ergonomija su i dalje glavni aduti ovog vozila, koje svim putnicima pruža neuporediv nivo udobnosti. Tehnološka opremljenost nove generacije garantuje bolje korisničko iskustvo i uključuje niz povezanih usluga i aplikacija koje čine putovanje opuštenim i prijatnim, kako za vozača, tako i za putnike.

 

Tkanina iz održivijih izvora

 

Sedišta, obloge vrata i instrument table Techno verzije su prekrivene posebno razvijenom održivom tkaninom sa 60% udela TENCEL modalnih vlakana – celuloznih vlakana iz bioloških izvora koje proizvodi Lenzing grupa. U skladu sa strategijom eliminisanja ugljeničnog otiska, novi Clio je prvi Renaultov model koji u velikoj meri koristi TENCEL modalna vlakna. Poznata po svojoj izuzetnoj mekoći, ova vlakna se dobijaju iz obnovljivog izvora – prirodnog drveta koje potiče iz poluprirodnih evropskih šuma kojima se održivo gazduje i koje rastu bez upotrebe hemijskih đubriva ili veštačkog navodnjavanja i apsorbuje velike količine ugljen-dioksida. TENCEL modalna vlakna se proizvode uz pomoć obnovljivih izvora energije i nose eko-oznaku EU – znak ekološke izvrsnosti koji se dodeljuje proizvodima i uslugama koji ispunjavaju visoke ekološke standarde tokom čitavog životnog ciklusa.
Pored toga, u Clio-u nisu korišćeni materijali od kože: površine putničkog prostora su prekrivene zrnatom tkaninom (TEP), proizvedenom od kombinacije vlakana iz bioloških izvora i poliesterskih vlakana. To je materijal koji zahteva manje vode i energije pri farbanju (za razliku od bojenja konvencionalnim postupkom) i koji, uz zaokret u pogledu korišćenja kožnih materijala, potvrđuje održive vrednosti brenda.

 

 

Prefinjena sedišta

 

Sedišta novog Clija odišu otmenošću i sportskim duhom. Nasloni za glavu imaju ergonomičan, tanak i elegantan dizajn, dok obuhvatajući oblik sedišta i gusti penasti ispun garantuju udobno sedenje. Svaka verzija nudi poseban spektar boja u smislu sedišta i naslona, šavova i ukrasnih elemenata. Verzija Esprit Alpine ima i posebna sedišta.

 

 

Nova, savremenija armaturna tabla

Na armaturnoj tabli novog Clio-a se nalazi digitalni ekran bez okvira koji je, u zavisnosti od verzije, veličine 7 ili 10 inča. U zavisnosti od zemlje i verzije, novi Clio može biti opremljen radijem i sistemom R&GO ili multimedijalnim sistemom Renault Easy Link. Logotip Nouvel’R na upravljaču unosi dašak elegancije u kokpit.

 

POSEBNO DINAMIČNA VERZIJA ESPRIT ALPINE

 

Nakon Australa, prvog Renaultova modela ponuđenog u verziji Esprit Alpine*, a zatim i novog Espace-a, ovaj sportski, tehnički napredan i elegantan nivo opreme je sada dostupna i za novi Clio. Spojivši prepoznatljiva obeležja brenda Alpine sa Renaultovim novim stilskim jezikom, verzija Esprit Alpine je udahnula dinamičniji karakter novom Cliju.

 Sportska spoljašnjost
Prednja maska naglašava sportski izgled i odvažan dizajn novog Clia. Primenom tehnike vrućeg presovanja i korišćenjem boja koje prelaze od tamne u centralnom delu do hromirano sjajne prema ivicama maske, postignut je utisak dubine i snage. Sjajna crna horizontalna linija prelazi preko rešetke i proteže se sve do farova. Logotip je takođe unapredjen kako bi se naglasile tehničke karakteristike vozila, a njegova ekskluzivna završna obrada od brušenog aluminijuma je izvedena u ledeno crnoj boji. Specijalna oznaka Esprit Alpine dodata je na luk prednjeg blatobrana.
Prednji spojler u Shale mat sivoj boji evocira svet trkačkih vozila i moto sporta koji ova verzija oličava. Ista boja se takođe nalazi na bočnim letvicama i na zadnjem difuzoru. Aerodinamički usisnici vazduha na braniku vizuelno proširuju zadnji deo, dajući novom modelu naglašen sportski izgled.
Verzija Esprit Alpine dostupna je sa aluminijumskim felnama od 17 inča u duhu brenda Alpine: brušeni crni naplaci sa pepeljasto sivim premazom i plavim ili sivim centralnim zavrtnjem (u zavisnosti od boje karoserije) doprinose dinamici, elegantnosti i tehnološkom utisku. Tu je i sjajna crna Clio oznaka na zadnjem kraju.

 Prefinjena unutrašnjost
Verzija Esprit Alpine ima i posebnu unutrašnjost koja odiše prvoklasnim sportskim duhom i prefinjenošću. Obuhvatajući oblik sedišta pruža bolju bočnu potporu i veću udobnost. Sedišta su presvučena ekskluzivnim materijalima, pri čemu je središnji deo naslona i sedišta obložen svetlijom sivom tkaninom koja naglašava sportski karakter modela. Bočne strane su obložene debljim materijalom. Specifični tehnički uzorci utkani su u svaki detalj, uključujući uzorak sedišta u obliku slova Y koji podseća na majice profesionalnih sportista. Plavi šavovi i slovo A koje je utisnuto u gornji deo naslona, i koje simboliše brend Alpine, upotpunjuju ovu sportsku verziju. Zastava plave, bele i crvene boje koja simboliše Francusku je ušivena na bočnu stranu sedišta.
U verziji Esprit Alpine takodje su upotrebljeni održivi materijali. Na primer, presvlake sedišta i naslona su proizvedene od 65 % recikliranih polietilenskih vlakana, dok presvlake bočnih strana sedišta sadrže 13 % recikliranog granulastog tekstila.
*verzija dostupna u zavisnosti od tržišta

Detaljima i unapredjenjima ovde nije kraj. Dizajn upravljača takodje prenosi duh marke Alpine i poziva vas na putovanje: obložen je perforiranim materijalom, obrubljen dvostrukim plavim, belim i crvenim šavovima, a na sredini ga krasi logotip ledeno crne boje, utisnut na sjajno crno podlogu. Na armaturnoj tabli se nalazi izvezena francuska zastava, dok prednji i zadnji sigurnosni pojasevi (osim pojasa središnjeg sedišta) imaju prepoznatljivi plavi obrub. Papučice su od aluminijuma, a pragove prednjih vrata krase posebne letvice.
Kada sednete za upravljač, automatski će se osvetliti ekran Renault Easy Link i prikazaće se poruka dobrodošlice koja evocira marku Alpine.

INTUITIVAN I ZABAVAN

 

 

Novi Clio nudi praktičnije i jednostavnije tehnologije uz koje je boravak u vozilu osetno kvalitetniji, kako za vozača tako i za putnike. Uz multimedijalni sistem Renault Easy Link, postavke sistema MULTI-SENSE i dvadeset sistema za pomoć u vožnji, novi Clio pruža krajnje intuitivno iskustvo i sa pravom se može smatrati „automobilom za život i uživanje”.

TEHNOLOGIJA ZA SVE

 Digitalni ekrani u celoj ponudi modela
Nove usluge i najnaprednije povezane karakteristike omogućavaju intuitivniju upotrebu vozila. Sve verzije su dostupne sa digitalnom instrument tablom veličine 7 ili 10 inča. 10-inčni ekran podržava repliciranje mapa navigacije i prilagođava se odabranom načinu rada i postavkama sistema MULTI-SENSE.

 Bežično povezivanje pametnog telefona
Novi Clio je opremljen multimedijalnim sistemom Easy Link koji omogućava pristup mnoštvu aplikacija, uključujući navigaciju, proaktivno održavanje i multimedijalne sadržaje.
Renault Easy Link je dostupan u dve verzije koje podržavaju bežično povezivanje putem sistema Android Auto i Apple CarPlay:
– sa 7-inčnim ekranom;
– sa 9,3-inčnim ekranom sa ugrađenom navigacijom (serijski dostupan u verziji Esprit Alpine).

 Sistemi za pomoć u vožnji koje kupci posebno cene
Novi Clio ima 20 naprednih sistema koji vožnju čine jednostavnijom i sigurnijom nego ikada. Ovi sistemi se dele u tri grupe: vožnja, parkiranje i sigurnost.

Među najvažnijim karakteristikama treba istaknuti aktivnu pomoć za vozača, kameru sa 360-stepenim prikazom i aktivno kočenje u nuždi sa senzorima za prepoznavanje biciklista i pešaka. Zahvaljujući sveobuhvatnoj ponudi sistema za pomoć u vožnji novi Clio je jedan od najsigurnijih automobila u svojoj klasi.

Aktivna pomoć za vozača je jedan od najvažnijih sistema za bezbrižnu vožnju uz najveći nivo sigurnosti. Sistemi za pomoć u vožnji uključuju adaptivni tempomat, funkciju Stop & Go i sistem za zadržavanje vozila u središtu saobraćajne trake (što odgovara autonomnoj vožnji drugog nivoa) što značajno pojednostavljuje vožnju autoputem i u saobraćajnim gužvama.

Novi model je serijski opremljen i aktivnim kočenjem u nuždi koje upozorava vozača na opasne situacije i tako maksimalno povećava sigurnost u vožnji. Ako vozač ne reaguje na vreme, sistem će automatski zakočiti automobil.

Clio je opremljen nizom sistema za pomoć pri parkiranju, uključujući sistem za parkiranje slobodnih ruku i kameru sa 360-stepenim prikazom okruženja vozila iz ptičje perspektive koja prikazuje prepreke sa sve četiri strane vozila.

AUTOMOBIL ZA ŽIVOT I UŽIVANJE U KOJEM SE SVI OSEĆAJU DOBRODOŠLO

Automatski klima-uređaj, kartica „Slobodne ruke” i bežični punjač pametnog telefona su samo neke od brojnih prednosti koje boravak u novom Clio-u čine savršeno jednostavnim i udobnim. Od ostalih prednosti treba izdvojiti suvozačevo sedište podesivo po visini kao i središnji naslon za ruke (od verzije Techno). Putnici na zadnjoj klupi će uživati u olakšanom pristupu unutrašnjosti i izdašnom prostoru za kolena, a tu je još i 391-litarski* prtljažnik, najveći u klasi!

Sistem MULTI-SENSE otvara vrata u svet novih iskustava i omogućava vam da prilagodite osvetljenje armaturne table i središnje konzole. Ovaj tehnološki napredan, precizan i sofisticiran sistem garantuje fantastično iskustvo u unutrašnjosti.
*301 l u verziji sa motorom E-Tech Full Hybrid 145

NAJPOTPUNIJA PONUDA MOTORA U SEGMENTU

Novi Clio nudi niz različitih pogona, uključujući tehnološki napredan hibridni motor E-Tech Full Hybrid od 145 KS. Ovaj motor pruža užitak električne vožnje u gradu istovremeno smanjujući potrošnju goriva i emisije CO2. Na raspolaganju su još i benzinski, dizel i benzinsko-plinski motor sa različitim nivoima snage koji zaokružuju ovu sveobuhvatnu ponudu. To znači da svaki kupac može da odabere motor koji najbolje odgovara njegovim navikama i zahtevima!
Pomoćnik za eko-vožnju je dostupan bez obzira na odabranu vrstu pogona, a vozače savetuje kako da uštede gorivo i smanje emisije CO2.

 E-Tech Full Hybrid 145: spoj zabavnih voznih karakteristika i male potrošnje
Renault je 2020. godine počeo da ugrađuje hibridni motor E-Tech Full Hybrid u svoje modele, pa tako i u Clio. Nova generacija Clio-a je dostupna sa istom tehnologijom motora od čak 145 KS.

Tehnologija potpunog hibrida E-Tech, za koju je prijavljeno više od 150 patenata, zasniva se na Renaultovoj stručnosti u Formuli 1 – posebno kada je reč o prikupljanju i obnavljanju energije. Zahvaljujući njoj, novi Clio je još dinamičniji i efikasniji. Serijsko-paralelna arhitektura kombinuje dva električna motora (glavni električni motor snage 36 kW i visokonaponski elektropokretač-generator snage 18 kW) sa 1,6-litarskim četverocilindričnim benzinskim motorom snage 69 kW / 94 KS, inteligentnim dog-clutch menjačem sa više načina rada i baterijom od 1,2 kWh.

Menjač ima četiri stepena prenosa za termički motor i dva stepena prenosa za glavni električni motor. Motor E-Tech Full Hybrid može da kombinuje snagu termičkog i električnog motora na do 14 različitih načina i tako poveća energetsku efikasnost.

Osim automatskog pokretanja u 100 % električnom načinu rada, ovaj motor omogućava da do 80 % vremena u gradu vozite na električni pogon i tako smanjite potrošnju goriva za do 40 % (u poredjenju sa konvencionalnim benzinskim motorom). U segmentu hibridnih gradskih automobila, nova generacija se može pohvaliti najvećim kapacitetom baterije u gradskoj vožnji. A zahvaljujući efikasnom motoru, vrednosti emisija CO2 su jedne od najboljih u klasi (od 93 g/km)! Novi Clio je pri tome poput pravih električnih automobila, pri čemu se ne morate zaustavljati da biste napunili bateriju.

 TCe 100 LPG: svestrani motor sa niskim uporabnim troškovima
Nova generacija je dostupna i sa trocilindričnim motorom sa turbopunjačem TCe 100 LPG. Dvogorivni sistem ovog motora poboljšava performanse i smanjuje potrošnju goriva i emisije CO2 (emisije CO2 su manje za 8 % u poredjenju sa ekvivalentnom verzijom sa benzinskim motorom). Njegove performanse su takodje impresivne: maksimalni obtni moment od 170 Nm postiže pri 2000 o/min, što ga čini posebno svestranim. Uz napunjena oba rzervoara, Clio može da predje više od 1000 kilometara. Dokazana tehnologija ovog motora je jednostavna, pristupačna i ekonomična. Plinski pogon se fabrički ugrađuje u vozila.

 TCe 90: motor uravnoteženih performansi
Trocilindrični benzinski motor sa turbopunjačem razvija snagu od 90 KS i obrtni moment od 160 Nm i kombinovan je sa 6-stepenim ručnim menjačem. Odlikuju ga uglađen rad i jedna od najnižih vrednosti potrošnje u klasi.

 SCe 65: štedljivi motor za gradsku vožnju*
Trocilindrični atmosferski motor 1.0 Sce idealan je za sve one koji traže štedljivo rešenje za gradsku i prigradsku vožnju. Kombinovan je sa 5-stepenim menjačem, ima 65 KS i obrtni moment od 95 Nm i garantuje uglađenu vožnju u gradu

 Blue dCi 100: spoj visokih performansi i male potrošnje
Motor snage 100 KS i obrtnog momenta od 260 Nm je savršen za učestalo korišćenje i potrebe flotnih kupaca. Ovaj štedljivi i efikasni motor je kombinovan sa 6-stepenim menjačem koji smanjuje broj obrtaja motora pri brzinama većim od 110 km/h. Novi Clio Blue dCi posebno je efikasan na autoputevima i otvorenim putevima. Motor ispunjava najnovije emisijske norme, s obzirom da je opremljen sistemom selektivne katalitičke redukcije koji se smatra najefikasnijim sistemom nadoknade obrade azotnih oksida (NOx).

*motor dostupan u zavisnosti od tržišta

 

Top Reviews

Video Widget

gallery