Najbrži Clio na svetu, delo Zorana Kastratovića
Uprkos finansijskim problemima, optimizma među našim automobilistima ne manjka
Srbin napravio najbrži Clio na svetu
Naslov je potpuno tačan jer jer reč o modifikovanom Renault Cliu druge generacije koji je godinama razvijan i koji je u proteklom vikendu na mađarskoj stazi Hungaroring, na trkama srednjo-evropske zone i sa našim šampionom auto sporta Zoranom Kastratovićem opet zabeležio dve pobede.
Našeg asa kojeg svi znaju pod skraćenicom Kastro, već nazivaju kraljem Hungaroringa. Taj Clio sada ima 320 KS i težinu od samo 920 kg. U Mađarskoj je nosio točkove od 18 cola i gume 250/650/18, a sekvencijalni menjač, takoznani „pedal shift“ je ugrađen u vidu papučica na volanu.
Šampion bez sponzora
Kastratović vozi za Srbiju i za tim GM Racing, u kojem je i Rudi Pesović, koji u suštini pruža najviše finansija.
Zoran Kastratović, što je veoma čudno, nema ni jednog jedinog sponzora. Šteta što se niko iz naše zemlje nije zainteresovao za prezentaciju svoje firme ili svog proizvoda na trkama u Evropi, sa natpisom na karoseriji najbrćeg Clia na svetu.
Naš as je pravi ekspert za mehaniku, to znaju svi automobilisti Srbije i svi ga cene. Na trci u Mađarskoj savetnik mu je bio naš legendarni automobilista Pavle Komnenović, a oko menjača koji je izuzetno kompleksan pomoć mu je pružio Nenad Raspopović, asistent na Mašinskom fakultetu u Novom Sadu. Posle Hungaroringa na redu su trke u Austriji, Slovačkoj i Češkoj.
Tehničke specifikacije
Namenski razvijeno vozilo za sportska takmičenja sa prednjom vučom, petoro vrata,levi volan.
Vecina komponenti na vozilu je namenski radjena u sportskom odeljenju Williamsa I Sodema.
Motor u vozilu je postavljen popreko 4 cilindra u liniji sa dve bregaste osovine 16 ventila i iz 1998 kubnih centimetara izvučeno je 315 KS.
Menjač u vozilu je Hewland 6 brzina sekvencijalni i menjanje brzina je bez puštanja gasa.
Prenos snage se prenosi na menjač preko AP karboskog kvačila 140 mm precnika.
Ogibljenje na vozilu je McPherson napred dok je zadnji sa viljuskama u kombinaciji sa torzionom polugom i Eibach oprugama.
Amortizeri na vozilu su Penske-racing i anti roll bar poluge su podesive iz kokpita.
Kočioni sistem je AP racing napred 380mm sa šestoklipnim vodeno hlađenim klještima, nazad 320 mm četvoroklipna klješta.
Instrumenti i elektronika u vozilu su Magneti Marelli MF4.
Felne su OZ-racing 19 inča sa Dunlop 212-650-19 slickovima.
Težina vozila je 920 kg.
Đorđe Đenić