
Peugeot 308: istinski francuski automobil
Eriseira, atlantska obala Portugala, polazna je tačka press prezentacije restilizovanog Peugeot-a 308 III generacije. Na prvi pogled redizajn evolutivan, ali ipak ima šta da se vidi.

Od kada je 1810. godine osnovan kao livnica čelika, pa kasnije mlinova za biber i bicikala da bi 1889. napravili prvi automobil, Peugeot je bio uvek drugačiji, inovativan i sebi svojstven. Taj stil je opstao i nekih 136 godina kasnije. Stigao je redizajnirani 308 sa bogatom ponudom pogona, opcija i dve karoserije.
Dobri ljudi iz Peugeot u nam u Portugalu, više puta istakli ne manje značajnu stvar: Peugeot 308 istinski francuski automobil. Nastao je Francuskoj, proizvodi se u istorijskim Mulhouse pogonima sa visokim kvalitetom, konstruisan da traje. E, ovo poslednje vam nijedan kinez neće reći.
Da se noću vidi ko dolazi

Redizajnirani 308 je prvi Peugeot koji na novom grill-u dobija osvetljen amblem. Novi je svetlosni potpis u stilu tri kandže a tu je i trapezoidna forma donjeg dela branika.

Zadnji svetlosni potpis sa GT trima sada je dostupan u svim nivoima opreme.
Od premium ozvučenja do reciklairnih martijala … a auti sve skuplji

Kad je reč o enterijeru, njega definišu super ergonomska AGR sedišta, i Alcantara presvlake u dostupne u GT Ekskluziv trimu opreme.

Arhitektura instument table oslobadja više prostora napred, a primetićete i nova grafička rešenja na ekranima.
Za vrhunski akustički doživljaj angažavano je Focal ozvučenje: 10 zvučnika, 12 kanala, pojačalo od 690W, dovoljno da komšiluk poludi kad se vraćate iz izlaska.

Peugeot 308 na razne načine sadrži u sebi 31 posto recikliranih materijala, pri čemu je obloga instrument table izrađena od mešavine reciklirane plastike i često pogrešno shvaćene idustrijske biljke, konoplje.
Plug in hybrid kao predmet želje
Što se tiče motorizacije, sve je elektrifikovano: Hibrid, Plug in hibrid, električno izdanje. Tu je i ugrožena vrsta 1.5 litarski Blue Hdi dizelaš . Ovaj put malo više o hibridnim izdanjima.

Plug in Hybrid je konfiguracija koja povrdjuje, da je ovde na delu jedan od najsportskijih dizajna u C segmentu.
Osnovu motorizacije čini 1.6 litarski četvorocilindarski benzinac koji razvija 150 ks. Elektromotor generiše 125 ks, a hibridni zbir iznosi 195 ks. Obrtni moment je 360 Nm. Sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom u opisu rednog mesta ima neosetne prelaze izmedju stepena prenosa.
Nova baterija od 17.2 kWh dodaje 20 km autonomije u odnosu na ranije do ukupne brojke od 85 km. Na punjaču od 7.4 kW punjenje traje dva sata i pet minuta, dok na kućnom štekeru najbolje da punjenje obavljate noću jer je potrebno 7 sati 25 minuta.
Zalet do stotke sa Plug in Hibridom traje 7.6 sekundi za hatcback formu (7.7 za sw), čak 1.7 sekundi više od električne verzije. Makismalna brzina: 225 km na čas.
Ulaznica u ekološku vožnju

Kada je reč o klasičnom hibridu (neki ga zovu i mild) polazna osnova je 1.2 litarski trocilindarki benzinac sa 136 ks, a podržava ga eletromotor 28 ks, ukupno: 145 ks i 230 Nm obrtnog momenta. Menjač je šestostepeni automatski sa dvostrukim kvačilom. Ubrzanje do 100 km/h traje 8.8 sekundi. Potrošnja goriva kreće se od 4.8 do 5 litara na 100 km , u gradu 50 posto vremena vožnje odvija se na struju.
Budući polovnjak u koga će se kleti
Peugeot ima zvaničan naziv za doživljaj vožnje svojih automobila. Zove se : Dinamika koji se odaziva. Drugim rečima imate ugladjenu limuzinu, a ako želite malo akcije, pritisnite gas i uživajte u sportskoj vožnji i gotovo WRC ležanju u krivinama.

Što se tiče tih AGR sedišta, sve nagrade koje su podobijala nisu preko veze. Ljudima ne smeta to nisko sedenje. To je jedini pravi način da se oseti put. Da je drugačije, F1 bi već odavno bio u SUV formatu.
Zašto treba želeti 308 ?
Peugeot 308 hatchback ili SW ? – pitanje je koje se nepotrebno nameće. Odavno tzv “karavani”, više nemaju bučnu sporost recimo Wartburga Tourist. Drugim rečima sw izdanje kombinuje sve perfomase hatcbacka sa izdašnim prtaljažnikom od preko 500 litara do nivoa prozora (467 za plug in Hybrid).

Inače, Peugeot je marka kojoj su deca verna. Medju kupcima Peugeto je sprovedena anketa: 308 žele porodični ljudi, muškarci i ljudi aktivnog životnog stila oba pola…što mu izadje svi. Ostali koji još nisu kupili Peugeot – sad im je prilika da svoj propust isprave.
Peugeot 308 u Srbiju stiže krajem 2025 ili početkom 2026 kada će biti poznate i cene.
Iz Portugala za Vrele Gume :
Miroslav Schossberger
Fotografije : Peugeot / Vrele Gume




