Promocija nasilničke vožnje na društvenim mrežama postaje krivično delo u Belgiji
Dok BMW Srbija ignoriše akt nasilničke vožnje na društvenim mrežama, u Belgiji to postaje krivično delo
Činjenica na koju upozoravamo već nekoliko godina, da koreni saobraćajne bezbednosti nisu samo u „staromodnim“ regulativama i ograničenjima već da posebnu, sistemsku pažnju treba usmeriti na promociju nasilničke vožnje na društvenim mrežama, dobija epilog kroz predlog novog zakona u Belgiji.
Prema predlogu belgijskog ministra saobraćaja Georgesa Gilkineta, biće strogo zabranjeno i kažnjivo veličanje nasilničke vožnje na društvenim mrežama, posebno za one koji snime i publikuju prebrzu vožnju ili vratolomije opasne po život.
Po svemu sudeći ovaj predlog zakona je stavljen na dnevni red nakon nesreće koja se desila pre godinu dana kada se jedan vozač koji je imao običaj da na društvenim mrežama postavlja svoje vratolomije u vožnji, automobilom zabio u grupu ljudi tokom karnevala u Strepy-Bracquegniesu. Tim povodom je belgijski institut za bezbednost saobraćaja VIAS skenirao društvene mreže i došao do zapanjujućih rezultata učestalosti promocije bahate vožnje koje je prosledio policiji na dalje postupanje.
Predložena kazna u Belgiji za prvi prekršaj ove vrste je novčana i to u iznosu od minimalno 1.000 evra uz gubitak vozačke dozvole na godinu dana.
Ovde treba posebno naglasiti da je redakcija Vrele Gume, na problem bahate vožnje na društvenim mrežama skrenula pažnju i Agenciji za bezbednost saobraćaja Srbije (ABS) a posebno rukovodstvu kompanije BMW Srbija koja je bila i posredno učesnik u jednom od ovakvih zločina protiv bezbednosti saobraćaja. Reakcije nadležnih u ABS kao i one iz BMW Srbija su izostale!
Sada je pravi čas i da zakonodavac u Srbiji krene u pravcu ove teme kako je krenula Belgija, da ne čekamo nesreću da bi reagovali nadležni!
1 Komentar
Comments are closed.
Prosto je neverovatno gde mi živimo i šta može da prođe nekažnjeno. Ujedno, ovo pokazuje svo licemerje takozvane Agencije za bezbednost saobraćaja. Ovo me podseća na ponašanje saobraćajaca kada okrenu glavu od očiglednog prekršaja koji se odigrava pred njihovim očima, jer tu „nema para“ jbg…