Visoke cene novih automobila i najavljena ekonomska kriza uništavaju tržište
Nedostatak delova, poremećeni lanci snabdevanja, špekulativno podizanje cena i “glad” za zaradom svih učesnika u lancu trgovine, odsekli su granu na kojoj sedi Evropsko tržište automobila.
Nedavno saopšten podatak da je tokom juna ove godine u Evropi prodato svega 1,06 miliona automobila što je najgori rezultat u ovom mesecu od 1996. godine.
U odnosu na jun prošle godine neki proizvođači su zabeležili pad prodaje od gotovo 50 posto
Volkswagen grupa je ovog juna prodala gotovo 25 posto manje automobila nego u istom mesecu prošle godine dok je Stellantis recimo u prvih šest meseci ove godine imao pad prodaje od 21,1 posto u odnosu na isti period 2021.
Volvo je “pukao” još više jer je u odnosu na prošli jun prodao 47,9 posto manje automobila, a na nivou prve polovine godine njihov pad prodaje iznosi 28,5 posto.
Jaguar Land Rover grupa je u prvih šest meseci 2022. godine zabeležila pad od 34,7 posto, što je najviše od svih proizvođača.
Prodaja novih automobila je u konstantnom padu već 12 meseci i to najviše na najvećim i najbogatijim tržištima Nemačke, Francuske, Španije i Italije
Očigledno da je izazivanje veštačkih nestašica automobila i podizanje njihovih cena u nebesa kombinovano sa psihološkim pritiskom najavljene energetske i ekonomske krize prouzrokovalo psihozu da samo “lud” čovek danas troši novac i izlaže se riziku investicije u novi automobil.
Posledično, došlo je i do velikog skoka cena polovnjaka čiji je pad prodaje još veći nego novih vozila.
Ako svemu dodamo da i pored slabe prodaje pojedini proizvođači poput BMW ostvaruju u ovom periodu rekordne zarade i dobiti, očigledno je da korporacijski mozgovi ne misle ni na juče (tradicija) ni na sutra već samo na današnju zaradu, što tržište počinje surovo da kažnjava!
BONUS VIDEO: TEST LAND ROVER DEFENDER 110
Miodrag Piroški
1 Komentar
Comments are closed.
Narodu se zavrce ruka da bi na silu kupili tu elektricnu prevaru, ali cene su potpuno sulude. Umesto da krenu sa proizvodnjom jeftinih el. modela, oni sve vise dizu cene obicnih u zelji da im izjednace cene, pa racunaju da ce se tada ljudi lakse odluciti za elektro modele, naravno uz zakonsko pojacavanje pritiska. Sa druge strane imamo plate koje se u citavoj EU jedva pomeraju na vise. Trenutno u Francuskoj imate 10 miliona zaposlenih ljudi koji vise ne mogu da pokriju osnovne mesecne troskove sto je izazvalo pokret „zuti prsluci“ Najvecu korist od toga ima Dacija ciji modeli (Daster) se odlicno prodaju cak i u bogatoj Svacarskoj, u sta sam se licno uverio.