Postoji li u Srbiji nezavisno novinatstvo i koja je cena njega?
Finansijski direktor Grand Motorsa, inače zastupnik Forda u Srbiji pretio i javno ucenjivao našu redakciju
Skandalozne reakcije objavljene na zvaničnoj Vrele Gume FB stranici od gospodina Borisa Ilića, finansijskog direktora kompanije Grand Motors na test Ford Mondeo dokazuju da se ovde nije odmaklo od kaubojske strategije „Divljeg zapada“.
Javne uvrede, optužbe za falsifikat, ucenjivanje, pretnje, omalovažavanje i grubo lično vređanje novinara i novinarske profesije ovog puta su prevršile svaku meru. Dve decenije našeg novinarskog rada, hiljade testiranih vozila stale su u opštu formulaciju BEDNICI. Da stvar bude još gora, zvanični Ford u Srbiji je zabio glavu u pesak i ćuti. Tajac! Arogancija bez presedana? Ili nepoznavanje PR profesije? Svejedno! Jer da se ovo desilo u bilo kojoj poslovnici Forda u svetu, ponedeljak bi na birou rada bio „bogatiji“ za dve osobe.
Novi posao bi morali potražiti PR menadžer i lice koje se na ovakav način obratilo novinarima i celoj javnosti Srbije, uz iskreno javno izvinjenje najstarijoj i jednoj od najuticajnijih regakcija!
Zbog takvih i njima sličnima Srbija još dugo neće biti svet!
Gospodine Iliću, ne razumem zašto direktno povezujete oglašavanje sa testiranjem jednog modela, u ovom slučaju Ford Mondea.
Pa nije ovo PR test, poručen i plaćen, kako bi sve bilo u superlativima, već moje (naše) viđenje Mondea, sa kojim se Vi možete ili ne složiti. Uostalom, ukoliko još jednom, ali pažljivo, pročitate sve što je napisano, videćete da test u suštini nije negativan (na stranu novinarska sloboda izražavnja). Mondeo nije loš automobil, ali nije ni najbolji u segmetu. Činjenice kao što su velika težina i višegodišnje kašnjenje na evropskom tržištu ne mogu se osporiti. Vaša reakcija je znači apsolutno neadekvatna, što bi nakada davno rekla moja profesorica srpskog jezika – promašili ste temu! Umesto da argumentovano učestvujete u komentarisanju, tj da čitaocima pojasnite neke stvari, opravdate težinu ubacivanjem nebrojene sofisticirane opreme (ovo je tačno), ili pojasnite cenu i uporedite sve sa konkurencijom (na ovom polju Mondeo je dobro plasiran), javljate se sa komentarom nedostojnim vaše funkcije.
Toliko „jeda“, zbog par rečenica koja Vam nisu po volji, nisu u duhu ovog foruma. Da kojim slučajem radite u nekoj filijali Forda na zapadu, i da ste pokazali ovakav stav prema medijima i čitaocima, potencijalnim kupcima, već sutradan bi morali potražiti drugo radno mesto… Ni mi ni Vi nismo ovde u prvom planu, naše aktivnosti podređene su čitaocima, odnosno kupcima. Uostalom, Mondeo će se u Srbiji prodati svega u par primeraka, hajde neka je i par destina primeraka, zar ne? Ima Ford „konje za trku“, odnosno modele sa kojima je znatno konkurentniji, tako da nema mesta brizi. Završio je restroktuiranje evropske filijale, čime bi trebao smanjiti prošlogodišnje gubitke, od bezmalo milijardu dolara, na nulu. Na svetskom nivou, po Ford nema nikave opasnosti, uprkos smanjenom benefisu za 30 procenata , u kasi je ostalo čitavih šest milijardi dolara.
PS. Pošto ste između ostalog izrazili sumnju da su fotografije preuzete za ko zna kojeg sajta, poslao sam u redakciju nekoliko sa mojom malenkošću pored test vozila, koja će Vam ih sigurno dostaviti. Sledeći put, tj već naredne sedmice, prilikom testa „novog“ Focusa SW, obratiću pažnju da se lepo islikam u svim pozicijama, kako bi se otklonila sumnja.
S poštovanjem
Perica Rajković