Online plus

Porsche Panamera Sport Turismo

2.5KPregleda

Plan B

Kolač u tiganju? Nemoguće! Karavan od Porschea? Sasvim moguć. Klasična definicija karavana je u novom izdanju Panamere pretrpela manje korekcije, ali je sportski stil uspešno sjedinjen sa praktičnošću vozila sa petoro vrata

Najsvestraniji Porsche ikada – Panamera Sport Turismo

Frižider, veš mašina…
Svima je jasno da Porsche Panamera u Sport Turismo izdanju nije nešto što će se svakodnevno sretati u saobraćaju, jer bitno odstupa od dosadašnje filozofije štutgartskog proizvođača. Sportske aspiracije na stranu, ali budući vlasnici ovog modela neće jurcati autobanom tegleći pozamašan komad bele tehnike, nego će racionalno iskoristiti dodatni prostor za smeštaj, recimo, sportske opreme.

Važno je istaći da je dizajnerski tim Porschea temeljno preradio ceo zadnji deo, počevši od B stuba, te da pet metara duga karoserija nakon svih izmena izgleda veoma skladno. Sama pozadina ne deluje klasično karavanski, već više kao rastegnuti hečbek, a široki bokovi i kratki prepust iza zadnjih točkova nedvosmisleno asociraju na povezanost sa modelom 911. Utisku stabilnosti doprinose i masivni točkovi, koji u zavisnosti od motora mogu da budu od čak 21 inča.

Estetski i funkcionalan dodatak na vrhu zadnjeg dela krova predstavlja adaptivni spojler, koga centralni računar pozicionira u jedan od tri režima rada. Prilikom normalne vožnje spojler generiše silu od 50 kg na zadnjoj osovini, a pri brzinama do 170 km/h se postavlja u ugao od minus 7 stepeni, smanjujući na taj način silu otpora vazduha i količinu potrošenog goriva. Pri brzinama iznad 170 km/h spojler se automatski postavlja u poziciju od plus jednog stepena, poboljšavajući na taj način stabilnost vozila. U panoramskom režimu rada spojler se postavlja pod uglom od plus 26 stepeni, doprinoseći na taj način smanjenju buke iznad glava putnika.

Plus i minus
Sport Turismo je prva verzija Panamere kod koje se standarno nude tri zasebna sedišta, odnosno 2+1 konfiguracija zadnje klupe. Opciono je moguće dobiti više mesta za samo dva putnika poručivanjem elektropodesivih individualnih sedišta umesto klupe. Pozicija na kojoj Panamera ˝karavan˝ blista je prtljažni prostor od 520 litara, koga je moguće povećati na 1.390 litara preklapanjem naslona zadnjih sedišta. Pristup teretnom prostoru je olakšan ugradnjom elektropokretnih petih vrata, a zahvaljujući velikom uglu pod kojim se otvaraju nema bojazni da će ih vlasnik zakačiti glavom. Putne torbe i sitne predmete je moguće fiksirati mrežicom, a u slučaju potrebe vlasniku je na raspolaganju i utičnica od 230 V. Ostatak enterijera nije pretrpeo veće izmene u odnosu na standardnu Panameru, što je dobar znak, jer putnici mogu da uživaju u luksuznim materijalima i vrhunskoj izradi. Ukoliko se vlasnik Panamere i njegovi saputnici odluče za neko duže putovanje, sa zadovoljstvom će uživati u komforu, budući da je međuosovinsko rastojanje Panamera Sport Turismo 2.950 mm.

Srce brzo kuca
Od početka prodaje Sport Turismo će biti dostupan sa ukupno pet motora, ali treba spomenuti da će sve verzije posedovati pogon na četiri točka. U ponudi će se naći Panamera 4 Sport Turismo sa 330 KS, Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo sa 462 KS, Panamera 4S Sport Turismo sa 440 KS, Panamera 4S Diesel Sport Turismo sa 422 KS i Panamera Turbo Sport Turismo sa 550 konjskih snaga. Cene su već saopštene i one iznose 97.557 € za osnovnu verziju, 112.075 € za hibrid i 120.048 € za 440 KS snažan benzinac. Jedini dizel u ponudi košta 123.975 €, dok je najsnažniji benzinac dostupan po ceni od 158.604 €.

Prema saopštenim planovima, prodaja nove verzije Panamere će početi prvo u Evropi 7. oktobra ove godine, odnosno u ostatku sveta tokom novembra.

Geza Vince

Top Reviews

Video Widget

gallery