
Luda evropska kuća izazvala milijarde gubitaka u kultnom brendu Porsche. Kako li je tek ostalima?
Porsche, brend koji je do juče bio simbol agresivne elektrifikacije, odlučio je da povuče ručnu i napravi ozbiljan zaokret u svojoj strategiji.
Veliki SUV, koji je interno poznat pod kodnim imenom K1 i trebalo je da bude striktno električni, sada će na tržište stići i sa motorima s unutrašnjim sagorevanjem i plug-in hibridima.
To je jasan signal da Porsche ne želi da prepusti konkurenciji kupce koji još nisu spremni da u potpunosti pređu na struju.
Izvršni direktor Oliver Blume otvoreno kaže da Porsche želi „uravnotežen portfelj“: benzinci, hibridi i potpuno električni modeli – sve u jednom.
To znači da Cayenne i Panamera ostaju dostupni u klasičnim i PHEV verzijama i u narednoj deceniji, dok električni Cayenne i potpuno novi sportski dvosed na baterije ostaju u planu.
Odlaganje platforme i veliki troškovi
Revizija ovih Porscheovih planova će doneti gubitak od oko šest milijardi evra.
Nova EV platforma, koja je bila planirana za početak sledeće decenije, sada se odlaže i usklađuje sa drugim brendovima unutar VW koncerna. To povlači i kašnjenje nekih budućih električnih modela, iako detalji još nisu otkriveni.
Do 2028. na scenu bi trebalo da stupi naslednik Macana, koji će takođe biti ponuđen sa klasičnim i hibridnim pogonima.
Dakle – Porsche ne odustaje od struje, ali jasno pokazuje da plug-in hibridi i benzinci nisu rekli poslednju reč.
Porsche nam poručuje da električna budućnost dolazi – ali da će na putu ka njoj benzin i hibridi još dugo igrati glavnu ulogu.
BONUS VIDEO: Porsche Turbo slavi 50 godina postojanja na Transfagarašanu