AktuelnoF1Vesti

Porsche i Red Bull blizu dogovora u vezi s partnerstvom u Formuli 1 od 2026.

1.6KPregleda

Porsche i Red Bull su u uznapredovaloj fazi pregovora oko partnerstva koje bi moglo da bude finalizovano već u martu.

 

Volkswagen grupa već izvesno vreme razmatra ulazak u „najbrži cirkus na svetu“, kada na scenu budu stupile nove pogonske jedinice 2026. Zvaničnici iz Porschea i Audija imaju aktivnu ulogu u sastancima na ovu temu.

 

Porsche se povezuje s potencijalnom kooperacijom s Red Bullom, budući da aktuelni partner austrijskog tima, Honda, izlazi iz Formule 1. Pregovori su navodno do te mere uznapredovali da se jedino čeka odobrenje od nadzornih tela VW grupacije.

 

To bi moglo da se desi već u martu u slučaju da se ne pojave neke nepredviđene prepreke, što bi osiguralo Porscheov povratak na F1 grid u ulozi snabdevača pogonskim jedinicama.

 

Savetnik Red Bulla, Helmut Marko, i njegov sunarodnik Austrijanac, Fric Encinger, šef Motorsport divizije VW grupacije, smatraju se glavnim ličnostima u formiranju novog partnerstva.

 

Šef Porschea, Oliver Blume, koji je bio prisutan na sastancima, optimističan je u vezi s splanovima Formule 1 da se prebaci na sintetička goriva, dok je šef sportske divizije Porschea, Tomas Laudenbah, u novembru rekao da se uslovi za potencijalan ulazak u F1 ostvaruju.

 

Marko je prošlog meseca obelodanio da će Honda nastaviti direktno da snabdeva Red Bull pogonskim jedinicama do kraja 2025., što bi osiguralo da Red Bull Powertrains ili neki drugi partner, osigura koncesije od 2026., kada na scenu bude stupio novi pogonski sklop.

 

Smatra se da je formiranje Red Bullovog posebnog departmana za pogonske agregate u Milton Kinsu privukao Porsche, jer pruža fleksibilnost u pogledu toga gde se odvija razvoj, s tim što bi se deo potencijalnog F1 programa održavao u Vajsahu u Nemačkoj.

 

Formula 1 je vredno radila na tome da regulativu za pogonske jedinice za 2026. učini atraktivnom za VW grupaciju, stavljajući fokus na upotrebu sintetičkih goriva i uklanjanje MGU-H, s čim se složilo krajem prošle godine.

 

FIA Svetski savet auto-moto sporta, potvrdio je u decembru da će MGU-H biti odbačen, ali će postojeći 1,6-litarski V6 motor biti zadržan, u kombinaciji s povećanjem snage iz električnih izvora, uz uvođenje ograničenja troškova vezanih za pogonske jedinice.

 

Nezavisno od Porscheovih pregovora, Audi se povezuje s potencijalnim partnerstvom s McLarenom, čije bolide trenutno pogone Mercedesovi motori.

 

McLaren je izdao saopštenje u novembru u kojem negira da ga je otkupio Audi, ali je održao razgovore s predstavnicima nemačke kompanije, rekavši u januaru da bi bio srećan da sačeka da VW grupacija odluči o ulasku u Formulu 1, pre procenjivanja mogućih partnerstava.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery