Sjaj i beda tržišta automobila za 2023. u Srbiji. Hibridi iznad dizela!
Na tradicionalnom medijskom doručku koji već godinama organizuje Toyota, čuli smo i prve preliminarne rezultate našeg tržišta automobila u 2023
Prema rečima Roberta Lukića generalnog direktora Toyota Srbija, ova godina je i za Toyotu i za celokupno tržište bila uspešnija od prethodne.
Dok se još čekaju konačni rezultati decembarske prodaje bez kojih nema ni regularnih brojki, statistički podaci ukazuju da je tržište novih automobila poraslo za desetak procenata u odnosu na prethodnu.
U 2023. evidentirano je ukupno oko 140.000 (novih) registracija putničkih vozila, od čega 83% polovnjaka i 17% novih vozila (oko 24.000)
Dok se za uvezene polovnjake može reći da su najmasovniji oni stariji od 18 godina u Euro 3 i Euro 4 standardu, raduje činjenica da je na našim putevima sve više novih hibridnih modela među kojima prednjači Toyota.
U Srbiji je tokom ove godine (bez decembra) registrovano oko 5.500 novih hibrida i 3.400 dizela, čime je po prvi put hibridna tehnologija po broju prodatih modela ispred tradicionalnih dizelaša.
Od ukupnog broja prodatih novih vozila u 2023. više od polovine su benzinci (52%) , 23% hibridi i 19% dizeli.
Toyota hibridi i plug in hibridi su već etablirani kao lideri u flotnoj prodaji kompanijama ali i u taksi službama, koje iz godine u godinu modernizuju svoje flote. Upravo zahvaljujući ovom pristupu najmodernijoj tehnologiji, u nekim našim gradovima već uveliko krstare hibridna i električna TAXI vozila po uzoru na EU standarde.
Osim ovoga raduje i opredeljenje nadležnih da se omasovi mreža javnih električnih punjača kao podrška za sada vrlo skromnoj elektrifikaciji nacionalnog voznog parka.
BONUS VIDEO: Toyota Prius plug-in, prva vožnja
1 Komentar
Comments are closed.
Statistika… Prodaja dizelaša opada jer je i njihova ponuda opala, u nekim klasama ga više i nema u ponudi, tako da su kupci prinuđeni da kupuju hibride.