Online plus

Peugeot 4008/Citroen C4 AirCross

12.9KPregleda

Galski samuraji

Pre 6 godina, Mitsubishi je učestvovao u uvođenju PSA Grupe, Peugeota i Citroena, u segment terenaca sa modelima Outlander, 4007 i C-Crosser, prvi put u istoriji ovih francuskih proizvođača. Sada se gama proširila i na kompaktne SUV modele, koji beleže konstantan tržišni rast.


U početku je, nakon potpisanog sporazuma o saradnji između PSA i Mitsubishi Motorsa, planirana saradnja samo na većim SUV modelima. U međuvremenu, kako se tržište razvijalo, saradnja se proširila na proizvodnju malog, čisto električnog vozila i otvaranju zajedničke fabrike u Rusiji, gde će 3 proizvođača proizvoditi deo svoje game. Nakon odustajanja PSA od pribavljanja većeg udela u Mitsubishi Motorsu pre godinu dana, ocenjenog kao finansijski rizičan potez po kompaniju, ipak se ostalo samo na saradnji u okviru pojedinih segmenata. Poslednji zajednički projekat u nizu je ulazak u kompaktni SUV segment sa modelima Peugeot 4008, Citroen C4-AirCross i Mitsubishi ASX.

Na zahtev tržišta
Potpuno novi modeli, u novoj klasi za PSA Grupu, posledica su konstantnog rasta potražnje za kompaktnim SUV vozilima na gotovo svim tržištima. Francuski „blizanci“, zajedno sa japanskim „bratom“, su nastali na platformi većih terenaca iz kuća: 4007, C-Crosser i Outlander, čije međuosovinsko rastojanje od 2670 mm i dele. To garantuje odličnu prostranost u kabini dok su samo prepusti preko osovina napred i nazad skraćeni za ukupno 300 mm. Dužina novih modela sada iznosi 4340 mm uz širinu i visinu od 1800 mm, odnosno, 1630 mm. Zapremina prtljažnika je sasvim dovoljna za većinu potreba i kapaciteta je do 440 l, uz odsustvo rezervnog točka.

Više „on“ nego „off road“
Osnovne crte karoserije su iste, uz očigledne razlike na prednjem i pomalo zadnjem delu, i nisu toliko četvrtaste kao kod većih modela kuća iz kojih dolaze. Kod Peugeota je primenjen pravac viđen na novom 208 modelu, sa vertikalnim grilom i četvrtastijim ksenon farovima uz integrisana LED dnevna svetla, dok je Citroen za uzor uzeo C4 model sa boomerang oblikom farova i dnevnim svetlima postavljenim vertikalno u usisnike u uglovima branika. U zadnjem delu je razlika samo u obliku farova koji prate aktuelne dizajnerske trendove svojih kuća. Položaj poklopca motora je gotovo horizontalan kod oba modela što olakšava ocenjivanje gabarita vozila u vožnji. Oko, 17 inča velikih, točkova su implementirani zaštitni lukovi, čija linija zaštite se nastavlja celom dužinom oko vozila, kako bi se zaštitila karoserija od oštećenja prilikom off-road vožnji. Kod Peugeota je primetna upotreba veće količine hroma raspoređena na više detalja, oko usisnika i plutajućeg oivičenog grila, dok se kod Citroena zadržao samo na logou.

Žurka u prirodi
Unutrašnjost vozila naginje ka sportskoj orijentaciji uz prisutne SUV karakterne crte. Na centralnom grebenu dominira objedinjeni „hi-fi centar“ kapaciteta 30 GB memorije, sa integrisanim 7” TFT touchscreen ekranom, audio sistemom, Bluetooth konekcijom, navigacionim sistemom, trenutnim podacima o vozilu, automatskom klimom, uz reprodukovanje slike sa kamere pozicionirane u zadnjem delu vozila pri vožnji unazad i ostalim informacijama. Trećina ukupne memorije je rezervisana za skladištenje muzike, što u kombinaciji sa Rockford Fosgate audio sistemom snage 710 W raspoređenih na 9 zvučnika i BassBoxom u prtljažniku, omogućava organizovanje „žurke“, a sem toga, stakleni krov osvetljen LED svetlima, noću pruža fantastičan osećaj. Uz to, postoje priključci za USB, iPod, AUX kao i 12 V utičnica. Pregrada ispred suvozača je hlađena pa ni vruće letnje noći neće predstavljati problem.

Trim enterijera može biti presvučen kvalitetnom tkaninom, alkantarom ili kožom, plastični delovi u sjajno crnoj ili mat sivoj boji, zavisno od nivoa opreme. Takođe, zavisno od nivoa opreme, u ponudi je i Open & Go System elektronskog ključa koji olakšava manevrisanje oko vozila. Zadržavanjem u džepu, možete upaliti/otključati/zaključati vozilo ukoliko su vam ruke zauzete.

Samo provereno
Mehaniku i pogon za ove modele obezbeđuje Mitsubishi, kao specijalista u tom polju. U ponudi će biti dve opcije pogona, samo prednji ili 4×4 verzija, gde se planira udeo od 80% ukupne prodaje. Radi se o elektronski kontrolisanom 4×4 pogonu koji putem selektora pored menjača može da se prilagodi različitim postavkama pogona. 2WD opcija obezbeđuje pogon samo prednjih točkova i ujedno obezbeđuje blagu uštedu goriva. Opcija 4WD uključuje i zadnji pogon kojem šalje 15% snage u idealnim uslovima. Ukoliko elektronika registruje proklizavanje nekog od točkova, snaga moze biti prebačena na zadnju osovinu do 82% snage, dok opcija LOCK taj odnos deli na jednake delove. Klirens je niži za 30 mm od većih 4007/C-Crosser modela ali kraći prepusti preko osovina omogućavaju bolje savladavanje ulaznih/izlaznih uglova. Traction Control, Anti-Skid i ESP sistemi garantuju im sigurnost u vožnji uz brojne druge aktivne i pasivne bezbednosne sisteme. Prednji, bočni jastuci, jastuk za kolena vozača, vazdušne zavese, 2 IsoFix priključka, automatsko paljenje svetala, brisača i nivelacija visine farova, su samo deo spiska opreme.

Od motorizacije su pripremljena 4 motora, 2 benzinska i 2 dizela. Bazni 1,6 litarski benzinac snage 115 „konja“ i obrtnog momenta od 152 Nm, uz petostepeni menjač, će dolaziti isključivo u 2WD postavci. Dvolitarski motor od 150 KS i 198 Nm biće u opciji sa petostepenim ili CVT menjačem i neće biti u ponudi na evropskom tržištu, dok je 1.6 motor još u razmatranju. Za Evropu svakako najzanimljivija opcija, odlični HDI dizel motori dolaze u 1.6 i 1.8 litara zapremine, snage 115 i 150 „konja“ uz šestostepene menjače i opciju pogona između 2WD i 4WD. Start-Stop sistem dolazi kao opcija, emisija CO₂ i sama potrošnja goriva su smanjeni i kreću se od 119 g/km za 1.6 HDI, uz potrošnju od 4,6 litara dizela na 100 km.

Pohod na Rusiju
S obzirom da je, „blizanac“, Mitsubishi ASX već gotovo dve godine na tržištu doživeo svoje prvo osvežavanje , a da francuski dvojac tek kreće sa prodajom, gotovo godinu dana posle, na proleće 2012. godine, ostaje pomalo nejasno mesto proizvodnje za sva 3 modela. Mitsubishi do kraja godine zatvara svoju NedCar fabriku u Holandiji, gde se proizvodi ASX model i seli proizvodnju za Severnu Ameriku, pored Japana i Indonezije. PSA će neke svoje modele proizvoditi u novoj fabrici u Rusiji ali ne i 4008/C 4-AirCross.

Naime, pomenuti modeli će se proizvoditi u Mitsubishijevoj Okazani fabrici u Japanu, odakle će biti distribuirani širom sveta. Iako je kvalitet neosporan, pitanje je koliko isplativ takav potez može biti za PSA s obzirom na trenutno nepovoljan kurs jena a mnogo bolje i pristupačnije lokacije su već na raspolaganju.

Tekst Igor Kučerka

Top Reviews

Video Widget

gallery