
Zašto su tako popularni kod nas?
Automobili koje najčešće viđate na putevima Srbije
Od Golfa i Octavie do Corse i Dustera – ovo su automobili koji su postali deo našeg mentaliteta. Pouzdani, izdržljivi i razumni – baš kao i vozači koji ih voze.
I ove godine će broj uvezenih i novo registrovanih polovnjaka biti najmanje četiri puta veći od broja novih modela na putevima Srbije. Već i laiku je jasno, ekonomska moć ili nemoć diktira i tržište automobila.
Iz ovog aspekta, naviknut na snalaženje u datim okolnostima, svaki srpski vozač je postao automobilski ekspert. On pre svega nije impulsivan kupac. Za razliku od prosečnog kupca u Kini, srpski razmišlja dugoročno: koliko automobil troši, koliko košta servis, ima li delova, i da li će taj automobil „preživeti“ bar deset sledećih godina.
U zemlji gde je automobil često najveća porodična investicija, izbor nije stvar stila – već preživljavanja
Zato su srpski putevi puni istih modela: onih koji kombinuju razum, iskustvo i ekonomiju. Automobili koji se lako popravljaju, dugo traju i imaju reputaciju proverene vrednosti.
Škoda Octavia – funkcionerska devojka za sve ali i porodični heroj
Škoda Octavia je možda i najracionalniji automobil koji je ikada došao na naše tržište.
Crna Škoda Octavia predstavlja predstavlja sinonim službenog automobila. Ona uliva ozbiljnost, a kod porodica poverenje i sigurnost.
Sa ogromnim prtljažnikom, jednostavnim održavanjem i pouzdanim VW motorima, Octavia je već godinama sinonim za stabilnost.

To je automobil koji „ne pravi probleme“ a u Srbiji, to je najvažniji kompliment koji auto može da dobije.
Volkswagen Golf – večiti mit o savršenom automobilu
VW Golf je više od automobila – to je institucija.
Od legendarne „dvojke“ do „sedmice“, Golf je simbol pouzdanosti i nemačkog kvaliteta.
U Srbiji, VW Golf je sinonim za status stabilnosti: automobil koji ne mora da se objašnjava, jer ga svi već razumeju.
Vozači koji se drže uzrečice da je nemački automobil „Die Beste“ najčešće biraju Golf jer „znaju šta dobijaju“ – solidnu mehaniku, poznate motore i vrednost koja ne pada brzo.
Renault Clio – mali auto, velika karijera

Clio je najčešći gradski automobil u Srbiji
Vole ga žene, mladi vozači i svi koji traže praktičnost. Niska potrošnja, pristupačni delovi i pouzdani motori učinili su ga jednom od najpraktičnijih kupovina na tržištu.
Reanult Clio je tihi heroj svakodnevnice.
Clio je automobil koji ne pretenduje da impresionira, ali se lako zavoli – jer ne traži mnogo, a daje dovoljno.
Dacia Duster – SUV za narod

Duster je potpuno promenio percepciju SUV segmenta
Pre Dacia Dustera, terenac je bio luksuzan i skup. Sa njim, SUV je postao dostupan svima.
Robustan, jednostavan i pouzdan, Duster je automobil koji se jednako lako snalazi na gradskom asfaltu i makadamu.
Zato ga danas voze svi – od lekara do poljoprivrednika. To je automobil koji simbolizuje demokratizaciju „terenaca“.
Ford Focus – automobil koji ne stari

Ford Focus je primer automobila koji traje
Njegova čvrsta šasija, izuzetna stabilnost i jednostavni a neuništivi benzinski 1.6 litarski i dizel motori (1.6 i 2.0 TDCi) doneli su mu status omiljenog polovnjaka u Srbiji.
Ford Focus, se vozi lako, troši malo i pruža sigurnost na putu
Focus ne glumi luksuz, već ga zamenjuje kvalitetom i izdržljivošću – i zato ga jednako vole i porodični vozači i profesionalci.
Audi A4 – polovni premium koji vlada Srbijom
![]()
Audi A4 je simbol srpskog sna o luksuzu – automobil koji kombinuje prestiž i razumnu cenu
Audi A4 kao nov, retko dostižan; kao polovan, postaje idealan izbor za vozača koji želi više.
Dizel verzije iz perioda 2008–2015 i dalje su najtraženije među uvoznim polovnjacima.
Audi A4 se kupuje srcem, ali se vozi razumom – jer pruža dugovečnost, udobnost i imidž bez prevelikih troškova.
Za mnoge, to je auto koji „pokazuje da si uspeo“, ali bez preterivanja.
Opel Corsa – večiti favorit među malim automobilima

Opel Corsa je jedna od retkih koja je preživela sve generacije i trendove, a da nije izgubila popularnost
Od studentskih dana do penzionerskih vožnji, ovaj mali Opel je sinonim za jednostavnost, štedljivost i pouzdanost.
Opel Corsa je automobil koji pokazuje da ponekad – manje zaista znači više
Servisi je obožavaju jer je laka za održavanje, a kupci jer ne traži mnogo – ni goriva, ni ulaganja.

Nova Corsa donela je moderan dizajn i električne verzije, ali na našim putevima i dalje dominiraju klasične, proverene benzin-ke i dizel-ke.
Fiat Punto: van konkurencije

Fiat Punto je aktuelni narodni model
Punto je, bez preterivanja, najuporniji duh na našim putevima. Iako se više ne proizvodi, i dalje ga voze desetine hiljada ljudi u Srbiji.
Razlog je jednostavan – vozači ga razumeju. Popravke su jeftine, delovi lako dostupni, a potrošnja niska.
Šta nam ova lista govori?
Nabrojani modeli nisu slučajan izbor – oni su ogledalo naše realnosti i svakako ima još onih koji su zaslužili da budu na ovom mestu.
Srpsko tržište automobila nije vođeno modom ni elektrifikacijom, već logikom preživljavanja
Kupci biraju ono što traje, što se lako popravlja i što mogu da prodaju sutra bez velikog gubitka.
Zato se na našim putevima i dalje mimoilaze Ford Focus star 20 godina, Golf „četvorka“, Dacia Duster iz davnog kredita i A4 iz uvoza „vozila baba do pijace“.
Svaki od njih simbolizuje drugačiji sloj iste priče: želju da auto bude i alat i ponos.
Ako želite da razumete Srbiju, ne slušajte političare i ne čitajte auto-magazine , prošetajte kroz bilo koje dvorište. Sve će biti jasno gde spava ekonomski tigat
Octavia, Golf, Clio, Duster, Focus, A4 i Corsa, Punto,… nisu samo automobili. Oni su realnost jedne zemlje!
Na našim putevima se najbolje vidi naše kolektivno siromaštvo ali i naš prkosan karakter: praktičan, tvrdoglav, emotivan – i uvek spreman da iz svakog rezervoara izvuče maksimum. Trpi dok trpi…

Lidija Piroški , urednica web i digital izdanja Vrele Gume





a passat dje je kakav punto i fordovi passat druze
Šteta što moj kum koji živoli u Švajcarskoj,vozi Škodu i ima godišnji prihod 200.000 chf nije uspeo u životu…
Da a putevi ne daj bože,provezite se pitevima kroz Suboticu ,od Zorke ka Kelebije ul Josipa Kolumba,Zorkina ulica ,prema ul Isidore Sekulić,pa prema Jovana Mikića ne rupe nego krateri kad upadneš točak odvališ,samo kopanje,šleperi a ništa se ne renovira ,sele asfalt naprave pa seku ivičnjaka nedao Bog da ima krpati se asfalt i užasss.Toliko o putevima ,ne idu radnici po Srbiji svaki dan autoputem .Stamota
Apsolutno nije tačno…Pežo 206 je mnogo popularnih od bilo kog Klia
Prosecan stanovnik zemlje ekonomskog tigra ako iole moze da zameni stolariju, jos na to da pukne fasadu, domacin se skucio… Onda pravac banka 5000e kredit na 7-8 godina, srecan jer rata nije prevelika, otvori oglase i danima lupa glavu da li uzeti mladjeg clia ili corsu ili punoletnog audija. TOP, TOP, NOV, NOV, 160000 km, prosli mesec uradjen veliki servis i komplet kvacilo, uredno pise u svesci sve istom olovkom. Jos ako ima zimske gume 6mm uzima se odma, sreci nikad kraja, uzajmis se jos neki dinar za registraciju i molis boga da ti ne crkne bojler…
Их какво провлачење политике и омаловажавање. Па ето мислим да се баш по колима види да јесмо Тигар у економији. Ако не за друге бар за нас некада и регион. Уосталом иако прескупо гориво данас га купујем дупло више за плату него пре
Ne seri
Odavno nisam procitao tako dobar o realan tekst. Sve pohvale.
Ford fokus tdci