Povratnik
Opel je i zvanično vratio u život oznaku GSi. Stiže i prva Insignia sa pomenutom značkom
Opel je vratio u život oznaku GSi, a prvi model koji će je poneti je naravno Insignia
Najnoviji član PSA grupacije, nemačko čedo, Opel odlučio je da revocira neka lepa sećanja sa ponovim uvođenjem oznake GSi. Insignia sa GSi oznakom je najbrža Insignia na Nirburgringu do sada. Prethodna sportska varijanta ovog modela, Insignia OPC 2.8 V6 Turbo, bila je sporija na Ringu. Inženjeri iz Opel kažu da je jedan od razloga i to što je Insignia GSi lakša od navedenog OPC modela za 160 kilograma.
Sport je ključna reč
Insignia GSi nastavlja slavnu tradiciju ove oznake još od prvih modela sa ovakvom značkom Mante i Kadetta. Najsportskija Opelova uzdanica do sada kombinuje malu masu, nizak centar teže i vrlo performantan motor.
Niža za 10 milimetara od standardnog modela, Insignia GSi dolazi sa sportskim atributima poput četvoroklipnih Brembo kočnica promera 345 milimetara. Prenos snage na točkove vrši se putem osmostepenog automatskog menjača, a za one koji vole da sami menjaju brzine tu su i čuvene shift paddles iza volana. Vozaču su na raspolaganju četiri moda vožnje: Standard, Tour , Sport i specijalno za GSi verziju Competition mod koji se aktivira dvostrukim pritiskom ESP tastera, čime se elektronska kontrola stabilnosti gasi.
Opel je Insigniu GSi obogatio pogonom na obe osovine i “obuo” je u naplatke od 20 cola. Pod haubom nalazi se benzinski turbo motor sa četiri cilindra zapremine dva litra iz kojih razvija 260 konjskih snaga uz 400 Nm obrtnog momenta. Iako nisu saopšteni zvanični podaci što se tiče performansi, na osnovu gore napisanih brojeva reklo bi se da že za sprint do “stotke” biti potrebno oko 5 sekundi, a da će maksimalna brzina verovatno iznositi 250 km/h. Opel tvrdi da je ovaj agregat vrlo ekonomičan te da u gradu troši 11,2 litra, a u kombinovanoj vožnji 8,6 litara. Nemački proizvođač je najavio da će se uskoro naći u ponudi i dizel motor.
Posebna briga posvećena je udobnosti u automobilu. Opel je razvio potpuno nova sportska sedišta, sa većom lateralnom podrškom i više udobnosti na dužim putovanjima. Za nova premium sportska sedišta Nemci tvrde da su ergonomski idealna i pored sveopšte udobnosti imaju ugrađenu i ventilaciju, grejanje i masažere.
Rezime
Lepo je u dobu kada se najavljuje vladavina električnih automobila videti jedan performantan sedan koji koristi benzin. Opel uskoro i zvanično prelazi u ruke PSA te će biti veoma interesantno videti kako će se GSi značka u budućnosti razvijati.
Đorđe Platiša