Prva vožnja Opel Astra-Samo svoja
Lako je u kafanskom razgovoru praviti se pametan pa reči da je nova Astra samo malo kasnije lansiran remiks Peugeota 308, jer eto „Pežo je pojeo Opela“. Odvaliti tako nešto , znači negirati rad armije opelovih inženjera da na osnovu zajedničke tehnologije , naprave automobil koji će sa punim pravom nositi poštovanja vrednu značku „Made in Germany“ .
A ta značka zaslužena je skoro 90 godina dugom evolucijom modela.
Prvi Kadett pojavio se 1936.
Od šezdesetih nasledilo ga je pet generacija koje su dovele do prve Astre iz 1991. Koliko je Astra šeste generacija istinski Opel, uveravamo se na press prezentaciji u Lisabonu.
Manite me tih GM fora
Počnimo od dimenzija. Opelova nekada matična kuća „General Motors“ imala je krajem 50 –tih pristup da pravi automobile koji su bili praktično potpuno isti, samo je svako (Chevrolet, Pontiac, Buick … ) kačio svoju prednju masku i malo menjao zadnji deo.
U dimenzijama Peugeota 308 i Opela Astre, ne postoje dve iste brojke.
Nova Astra dostupna je i u kombinaciji sa crnim krovom radi elegantnijeg izgleda.
Zahvaljujući kratkom prepustima, nova Astra je samo 4,0 mm duža od odlazećeg modela.
Međuosovinsko rastojanje povećano je za 13 mm do ukupno 2.675. Uz 1.860 mm širine, nova Astra ima spuštenu sportsku siluetu sa 1.472 mm u najvišj tački. Prtljažnik sa podesivim podom na raspolaganje nudi zapreminu od 422 litara.
Dizajnirana u Nemačkoj
Prednji deo definiše maska nazvana “Opel Vizor”. Ovo stilsko rešenje već je primenjeno na modelima Mokka, Crossland i Grandland.
U vizor su elegantno integrisani Intelli-Lux LED® farovi. Na delu je ukupno 168 LED elemenata u segmentu – po 84 u svakom ultra tankom faru. Glavni snop se prilagođava u milisekundama, bez odsjaja za ostale učesnike u saobraćaju.
Nadolazeći saobraćaj je hirurški precizno „isečen“ iz snopa. Domet i smer svetlosti se tokom vožnje prilagožavaju situaciji okoline.
Kao što je to bio slučaj na Peugeot-u 308, prednja sedišta imaju sertifikat organizacije “AGR – Aktion Gesunder Rucken e. V. “ u prevodu “kampanja za zdrava ledja”. U verziji sa Napa kožom sedišta su opremljena ventilacijom , grejanjem i opcijom masaže. Drugim rečima, udobnost na dugim relacijama je zagaratovana.
Što se tiče instrumentalizacije, Opel je primenio pristup “Vizuelne detoksikacije”.
Auto industrija imala je u svojoj istoriji dva informaciona udara na vozače. Prvi je bio tokom sedamdesetih kada je vladao trend da radno mesto vozača liči na pilotski kokpit. Aftermarket tržište obilno je nudilo cajgere koji su lako mogi da se “nabudže” u vaš auto. Drugi je bio u drugoj polovini 2010-tih, kada su centralni dipleji počeli po dimenzima da se utrkuju sa onima na lap topovima.
Sa lica mesta preporučujem ostakljenu varijantu ekrana, jer bazična već sada deluje zrela za restililizaciju. Još jedan adut ostakljenosti nosi naziv „Gorilla“ staklo, nama tako poznato sa onih boljih telefona.
“Trežnjenje” od previse inoformacija događaja se na Pure panelu. Ovaj digitalni kokpit (opciono potpuno zastakljen) ima dva 10-inčna ekrana, neprimetno integrisana – zajedno sa bočnim ventilacionim otvorom za vozača – u horizontalnom formatu. Fizički tasteri svedeni su na minimum, kao i broj pod menija. Analogni displeji su stvar prošlosti u novoj Astri. Glasovne komande, head Up dispelej Android i Apple konektivnost se podrazumevaju.
Kako je to običaj u auto industriji puno toga se rešava glasovnim komandama! Astri se vozač obraća sa „Hey Opel“.
Sa strane praktične estetike, najveće dizajenersko zlo sa kraja prošle decenije, plastika u klavir laku, ustupa mesto površinama od mat aluminijuma.
Enterijer nudi 30 litara prostora u pregradama.
Peta vrata izradjena su najnovijom termoplastičnom tehnologijom. To samanjuje njihovu težinu i ujedno omogućuje savršeno „Upasivanje“ u glavninu karoserije.
Motorizacija : Za svakog ponešto
Priča, očekivano, počinje od 1.2 litarskog tri cilindarskog turbo benzinca koji kroz šestostepeni menuelni menjač kanališe 110 ks. U WLTP ciklusu ovaj motor ostvaruje potrošnju 5.5 -5-4 l/100 km.
Njegova snažnija verzija sa 130 ks i 260 Nm obrtnog momenta dostupna je sa šestostepenim manuelnim ili osmostepenim automskim menjačem.
U zavisnosti od menjača kombinovana potrošnja u WLTP ciklusu kreće se od 4.4 do 4.6 l/100km.
1.5 litarski četvocilindarski dizel motor razvija 130 ks i solidnih 300 Nm obrtnog momenta. Dostupan je sa manulenim li automatski menjačem a potrošnja se zavisno od odabrane transmisije kreće od 4.3 do 4.6 l/100 km.
Ono što bi u Opelu itekako voleli jeste da najveći broj prodatih Astri budu sa plug-in hibridnim pogonom. Dostupne su dve verzije.
Prva nudi kombinaciju 180 ks/ 360 Nm, uz WLTP potrošnju od 1.1 l/100 km. To je onih čuvenih 60 km svakodnovne uglavnom električne vožnje po gradu. Tehničku osnovu čini 1.6 litarski četvorocilindarski benzinac koji razvija 150 ks, dok elektromotor generiše 110 ks.
Do kraja godine stiže i verzija sa ukupno 225 ks. Da li je ovo čekanje je sračunato da se 308-ci sa istim motorom da malo fore zaleta na tržištu ili da se vidi kako će proći ? Da potsetimo u ovoj konfuguracija benzinac razvija 180 ks.
Oba verzije hibrida nude sportsko ubrzanje od do “stotke ” za 7.6 sekundi i maksimalnu brzinu od 225 odnosno 235 km/h. U potpuno elktričnom režimu maksimalna brzina iznosi 135 km/h.
Hibridi raspolažu baterijom od 12.4 kWh!
Iduće godine stiže potpuno Astra-e. Da li to znači da je ovo poslednja generacija Astre sa SUS motorima ? Verovatno!
Astra: Stvorena za auto puteve
Od samog početka Astra je razvijena prema Opelovima principima koje fanovi ovog Brenda izuzetno cene. Sposobnost vožnje na velike razdaljine pri velikim brzinama bila je primarni razvojni cilj.
Upravljanje i krutost šasije – McPherson ogibljenje napred, torzija pozadi – konstruisani su za visoku kontrolu (prigušivanje kretanja oko horizontalne ose). Pri kočenju, nova Astra pruža snažnu zaustavnu snagu i ostaje veoma stabilna u krivinama kao i na pravcu. Torzijska krutost povećana je za 14 procenata je veća u odnosu na odlazeću generaciju.
Vozača podržavaju najsavremeniji sistemi pomoći u rasponu od head-up displeja do poluautomatizovanog sistema pomoći Intelli-Drive 2.0 i kamere Intelli-Vision od 360 stepeni.
Bezbednost
Adaptivni tempomat i pomoć pri prakiranju oslanjaju se na multifunkcionalne kamere na vetrobranskom staklu, četiri dodatne kamere (jedna napred, jedna pozadi i po jedna sa svake strane), pet radarskih senzora (po jedan napred i po jedan u svakom uglu), kao i kao ultrazvučne senzorie napred i pozadi. Kamere i senzori su integrisani sa e-horizon povezivanjem u Intelli-Drive 2.0, što proširuje njihov domet. To omogućava sistemu da prilagodi brzinu u krivinama, daje preporuke za brzinu i vrši poluautomatske promene trake. Upozorenje o saobraćaju iza vozila, otkrivanje mrtve tačke i aktivno pozicioniranje u traci je tehnologija koje se podrazumevaju u svakom savremenom sistemu bezbednosti.
Prvi utisci iz vožnje:
U Opelu su se potrudili da ni jedan motor u odnosu na druge ne deluje kao siromašni rodjak iz provincije. Startnost, primetna preciznost upravljanja i prigušivanje zvukova koji su višak. Ovom poslednjem pomaže laminacija vetrobrsna i bočnih stakala.
Proizvodnja: Počelo je počelo !
Astre koje vozimo u Portugalu deo su prve grupe od 500 vozila proizvedenih u Riselshajmu.
Opel sprema ofanzivu Astre. Ni nestašica čipova ga ne može zaustaviti: 2021 povećao je svoj udeo na Evropskom tržištu za 4 posto.
U istoriju Opela kao zvaničan početak proizvodnje ući će 10. februar 2022. Toga dana krenula je proizvodnja modela namenjenih kupcima. U salone stižu sa prvim danima proleća.
Cena u Nemačkoj od 22.000 Evra. U Srbiju dolazi početkom leta, ali se nadamo domaćoj premijeri na sajmu u Beogradu.
Ekskluzivno iz Portugala,
Miroslav Šosberger