Online plus

Novitec Torado Lamborghini Aventador NL2

1.09KPregleda

-Šta ti je to? -Aventador!

Zapitate li se nekad ko tjunira Aventado-a i druge pripadnike supersportske klase, ko uspe da im nađe manu, a onda učini nešto s tim i kasnije ga nazove „dorada“? Odnosno tjuning, tačnije rečeno.

Felne imaju izgled vazdušne turbine s pet neobičnih duplih kraka Twituj ovo!

Čovek je izmislio elektronske cigare, modle za pečenje jaja, aplikaciju za pivo i prirodne preparate za potenciju. Oni s malo više sreće rade u američkom ADV. 1 i nemačkom Novitecu.

Paukova mreža? 
Prvi apsurd nalazi se u faktu da felne u ovoj predstavi ka inferiornom položaju guraju jednog Aventadora. Pogled na fotografiju oko veže za njihovu žućkastu nijansu koja se još samo viđa na konzervama paštete, a svi utisci počinju i završavaju baš tu na njima. One su dobre, odnosno savršene, ali bi sve to bile i na „jugiću“, ili na BMW-u serije 7, ili na Golfu dvojci! ADV 1. odradio je vraški dobar posao. Vodeći svetski proizvođač naplataka od aluminijuma i drugih plemenitih materijala, svesno je ušao u ovaj posao i napravio sebi reklamu od miliona dolara.

Na agresivne dvodelne felne navučeni su Pirellijevi penumatici promera 255/30 ZR20 napred, i 355/25 ZR21 nazad Twituj ovo!

Konačno svi točkovi idu u pravom smeru!
NL2, kako im glasi ime, imaju izgled vazdušne turbine s pet neobičnih duplih kraka. Ovo nije prvi put da neki proizvođač pravi takav proizvod, ali se prvi put događa da neko za svaki ugao automobila pravi posebnu felnu. Dok drugi proizvođači, sputani visokim troškovima izrade, prave jedan primerak i kasnije tako „strečovana“ četiri komada prodaju kao komplet, ADV 1 svaki primerak radi posebno. Na taj način se eliminiše disproporcija u kretanju automobila kada se onima na trotoaru čini da točkovi frontalnog dela idu napred, a da zadnji kontriraju i teraju automobil nazad! Svaka od četri unikatno izlivene felne ovde dobija poseban zadatak, i pravi smisao takvog delovanja dolazi do izražaja kada se automobil pokrene iz mesta, posebno pri manjim brzinama… Vodilo se računa i o funkcionalnosti, pa se s posebnom konfiguracijom paoka vazduh bolje usisava i lakše hladi predimenzionirane kočione diskove bez kojih bi kretanje Aventadorom bio hod po tankoj žici. Za veliku svotu kupac dobije performantno i stilski možda i najbolje spravljene naplatke na svetu!

Potrudite se da vam guma ne pukne
Na agresivne dvodelne felne navučeni su Pirellijevi penumatici promera 255/30 ZR20 napred, i 355/25 ZR21 nazad, koje dodatno ističu klinasti oblik automobila. E sad, kompanija se hvali kako je ovo ograničena serija od samo 25 ukupno proizvedenih setova u ovoj dimenziji, čiju boju kupac bira po želji. Nas ostaje da muči pitanje šta će mušterija kada se samo jedna guma iz tog ograničenog seta probuši? Gde se menja i šta se radi sa njom? Jer, ako neka pukne, a teško je da baš nijedna neće, predpostavljmo da onda sledi vožnja na 3 točka, što je golem poduhvat čak i u slučaju sa Aventadorom.

Ne „budži“ se Aventador tek tako! Trenutno možda i najbolji automobil na svetu je skupljeni „kajmak“ svega što je automobilska industrija do sada radila Twituj ovo!

Ne diraj!
Razlog zbog kojeg Novitec, jedan od kako sami kažu „najboljih tjunera italijanskih automobila“, nije dobio prednost u predstavljanju nasuprot AVD 1 je prozaičan. Ne „budži“ se Aventador tek tako! Trenutno možda i najbolji automobil na svetu je skupljeni „kajmak“ svega što je automobilska industrija do sada radila. Henri Ford i Ferdinand Porše bi imali po jedan primerak samo da su živi, jer Aventador je pojava koja blokira dijafragmu posmatračima i budi u svakom od nas okorelog materijalistu iz opet prostog razloga, trenutno nema boljeg. U ovom, 21. veku, u ovoj 2014. godini. To je ujedno i drugi apsurd ove priče.

Šta su radili?
Nego, hajde da ipak vidimo šta je urađeno. Pretpostavljate verovatno da je broj ovako spravljenih Aventadora ravan broju pneumatika koji će samo za njega biti proizvedeni, dakle 25! Za ekskluzivnu klijentelu je namenjen program koji uključuje aerodinamične dodatke od ugljeničnih vlakana, različite nivoe dorade agregata koji nisu navedeni, izduvni sistem visokih performansi s elektronski nadgledanom kontrolom zvuka, podesivo vešanje, i još par detalja u unutrašnjosti.

Prostora za poboljšanje uvek ima! Ali ne u ovom slučaju, taj prostor je sasvim svesno sačuvao upravo Lamborghini Twituj ovo!

Orkanski traže mane
Proces izgradnje je započet sa standardnim Avendadorom u vazdušom tunelu. Uključeni su merni uređaji i povađeni notesi kako bi se uočene mane pribeležile. Zaključak je bio da italijanska „mašina“ najviše „škripi“ na branicima, te je zbog toga sad moguće onaj prednji menjati za dvodelno konfigurisan sa integrisanim karbonskim sečivom u sredini. Zadnji branik je dobio veliki difuzor, a uz doplatu i on može da bude dvodelni.

Buši!
Nakon što je posao sa branicima rešen, Novitec je prešao na haubu i dao joj par „procepa“ u vidu vazdušnih tunela. Karbonom su „presvučeni“ retrovizori, bočni pragovi i prepusti, a najveći deo izrađen od ovog materijala – zadnji spojler – nudi se u dve verzije, u skladu sa kupčevim afinitetima. Prostor oko motor

Novitec je projektovao adaptivno vešanje na spiralnim oprugama. Vozilo se pomoću tastera „oštri“ za trkačku stazu, ili u drugom, češćem slučaju, smiruje temperament za gradske ulice Twituj ovo!

Spas donose opruge
Dodaci i poboljšanja testirani su na stazi i u javnom saobraćaju. Svi oni masivni elementi od crne plastike stvaraju pri većim brzinama dodatnu potisnu silu na osovinama, lepeći Avetadora za kolovoz kao palačinku za tiganj, i čineći od njega veliku opasnost za asfalt . Da do tako nečeg ne bi došlo, i da sveže kupljeni dodaci sa automobila ne bi odleteli pod kamion već na prvom odvajanju s autoputa, Novitec je projektovao adaptivno oslanjanje na spiralnim oprugama. Vozilo se pomoću tastera „oštri“ za trkačku stazu, ili u drugom, češćem slučaju, smiruje temperament za gradske ulice.

Formula to nema
Napredni izduvni sistem odaje svoje lice sa tri i po izudvne cevi. Čudan broj, ali su inženjeri Noviteca zaista učinili tako nešto ugrađujući u izduvnu „topovnjaču“ Aventadora još dva bestrzajna oružja manjeg „kalibra“. Ceo sistem je od nerđajućeg čelika, i sa 26 kilograma ukupne mase lakši je od onih na bolidima Formule 1. Za kraj – unutrašnjost. Generalno, i ukoliko niste sedeli u fabričku verziju Aventadora, teško da ćete primetiti neke izmene, što je idealno! Mnogo je kože u unutrašnjosti, mnogo alkantara elemenata, i mnogo prekidača izrađenih od laganog karbona.

Istina je tamo negde
Zapravo, kako to biva u običnom životu, tako i kod Aventadora, prostora za poboljšanje uvek ima! Ali ne u ovom slučaju, taj prostor je sasvim svesno sačuvao upravo Lamborghini. Onima kojima je ovo malo, za utehu stiže SuperVeloche ništa ne brinite. Dolazi kao rešenje godinama skupljanih problema koji su se „podvukli“ tokom projektovanja 2012. godine! I biće dobar, biće pravi unapređeni model. Uostalom, da li vam nešto na ovom poizvodu deluje kao istinski napredak u duhu bolonjskog proizvođača? Nama više deluje kao trčanje pred rudu SuperVelocheu. Zato ako imate para, želite da se razlikujete od drugih sličnih vama? Poklonte ih. Sačekajte 2017. To je nešto što se mnogo ređe viđa od karbonom ispečatiranog „Lamba“.

Mesto i karaktere unapred rezervišemo za za 2017. godinu, i Lamborghinijev krajni domet – SuperVeloche.

Pero Ivić

 

Top Reviews

Video Widget

gallery